robbz BMW M3 e30, 876whp/948wNm (www.robbz.se)

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

User avatar
Nicke Blom
Posts: 801
Joined: 26 Dec 2005, 08:39
Location: Månkarbo

Post by Nicke Blom »

Jag måste säga att du/ni har gjort ett sjukt fint jobb med bilen :)
bara hoppas bössan klarar 4siffrigt sen me.
Mvh Nicke Blom
Fido85
Posts: 1634
Joined: 20 Nov 2005, 22:08
Location: Jakobstad (Finland)

Post by Fido85 »

fy fan vad cleant och snyggt!
Mvh Christoffer
Tel:+358504210611
User avatar
robbz
Posts: 1919
Joined: 20 Nov 2005, 15:04
Location: Gimo

Post by robbz »

tack grabbar!

bäckis: japp det som är meningen 8)
birro: den ska bromsas så snart som möjligt, förmodligen till sommaren i denna takt :cry:
pelko:japp du ser rätt, men igårkväll satte jag i den, 1h jobb och en ramsne tumme senare så sitter den på plats....
St3v3: det kan du räkna med! :wink:
nobbe: dina grejjer håller som vanligt högsta klass! satan så tjusigt det blir, synd bara att oljepumpen tar sån tid.....snart yxar jag fram ett oljepumpshus med mr slägga....
nicke: jo man hoppas ju på såna siffror, gärna på hjulen men även om dom håller till under huven gör heller inget..

i natt höll jag på med att modda ena motorfästet, tog i oljefilterhållaren så klart.....men ikväll ska jag väl vara klar med det skiten, sen ska jag täcka mina c-stolpar invändigt med alu-plåt så det inte ser ut som ett epabygge invändigt 8)

/mvh
-Hell was full, so i came back-
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
User avatar
Rsjerry
Posts: 1026
Joined: 10 Jun 2007, 11:25

Post by Rsjerry »

Den här bilen är för fet 8) Det ser ut som att den har rullat rätt ut från bmw:s egna motorsport fabrik, om inte bättre till och med :P

Hoppas den presterar i bänken som du vill!!
Jerry Albertsson
070-7463516
BMW 325 Banprojekt!
Sponsorer:
www.matsmarin.se
Momek 0524-12388 Motorarbeten
Nobbe

Post by Nobbe »

Fotade upp de delar jag fått tillverkat hitills till sec. växlingen, lite prylar kvar att jaga fram. Börjar se ljuset i tunneln nu efter ett gäng år iaf :twisted:

Image

Får nog ta å putsa av dom en sväng dom ser lite härjade ut after att ha legat i lådan i ett par år.
User avatar
worre
Posts: 764
Joined: 05 Dec 2005, 08:06
Location: Piteå
Contact:

Post by worre »

nobbe kan du inte göra 2st när du lika ligger i :wink:
tokig dåre från urskogen
+46730205517
WWW.Nontraction-racing.com
User avatar
robbz
Posts: 1919
Joined: 20 Nov 2005, 15:04
Location: Gimo

Post by robbz »

porr på mkt hög nivå nu nobbe!!!!

igår fick man hem venturitunneln, nylackad och fin. snart anländer även bakspoilern med 8)
-c-stolparna är plåtade invändigt, det modifierade motorfästet är på plats....nu börjar det fan hända grejer igen!

/mvh
-Hell was full, so i came back-
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
Nobbe

Post by Nobbe »

robbz wrote:porr på mkt hög nivå nu nobbe!!!!

igår fick man hem venturitunneln, nylackad och fin. snart anländer även bakspoilern med 8)
-c-stolparna är plåtade invändigt, det modifierade motorfästet är på plats....nu börjar det fan hända grejer igen!

/mvh


Blir som att få tekniklego å julafton sen när allt är klart och ska ihop 8)

Börjar se riktigt bra ut ny bilfan.
Last edited by Nobbe on 15 Mar 2009, 17:43, edited 1 time in total.
dralle
Posts: 2
Joined: 05 Nov 2006, 00:36
Location: Norge

Post by dralle »

robert wrote:robbz: Ja jag tror det kommer att funka bra, jag har samma vippor själv som du. Vad skulle du köra med för kam nu igen?

Ett inlägg jag gjorde på 02tavlan förra året:

Bilden nedan:

Vippa 1: Oanvänd Febi vippa. Grov i gjutningen (sprött matrial) fast billigare då.

Vippa2: Stålvippa ser mycket fin ut i geometrin bredare klack vilket är efterlänktat då kamloberna är bra nå bredare.

Vippa3: En ny bmw orginal.

Vippa4: En gammal Bmw orginal med bussning och bredare glack.

Vippa5: ppm billet vippa i 7075 (flygplans alu) med porsche ventiljustering ist för excenter. Dessa vippor håller jag på att prova ut just nu. Första satsen hade problem med härdningen i materialet i klackarna (dom är utbytbara på plats). Har fått 30mil på dem nu och inte nått tecken på slitage på dem eller kam än ... än dvs.. För jag är inte riktigt nöjd med geometrin på klacken utifrån axelcentrul.

Hade tyvärr inte nån bild på de gamla utan bussning, men det är nog sak samma då det är svåra att fåtag på i bra skick idag skulle jag tro.




Image




Hva med denne typen vippearm fra ppm? Prøvd?

Image

Jeg fikk slike nr. 5 fra de først, men de var feil på, så fikk jeg denne typen i stedet...
81'745iA
Grefven

Post by Grefven »

jag blir inte klok på hur fan sek-växlingen funkar. jag är för dum helt enkelt.
User avatar
pelko
Posts: 4895
Joined: 12 Aug 2007, 22:53
Location: Göteborg
Contact:

Post by pelko »

bullen! wrote:jag blir inte klok på hur fan sek-växlingen funkar. jag är för dum helt enkelt.


Gissa vad jag somna till igår :lol:

Mvh
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
Nobbe

Post by Nobbe »

pelko wrote:
bullen! wrote:jag blir inte klok på hur fan sek-växlingen funkar. jag är för dum helt enkelt.


Gissa vad jag somna till igår :lol:

Mvh


Där har ni nått att klura på pojkar ;)

Nädå, det är ganska simpelt, på Tremcen kommer man åt alla 3 skiftgaffglar via ett lock på lådan. Blir lite klurigare sen när jag ska fixa till en låda man inte gör det på, när man måste vrida en axel som dessutom ska skjutas framåt å bakåt, men har en lösning på de.
User avatar
JMK Racing
Posts: 587
Joined: 14 Jul 2008, 18:34
Location: Karlstad///SunCity

Post by JMK Racing »

robbz wrote:porr på mkt hög nivå nu nobbe!!!!

igår fick man hem venturitunneln, nylackad och fin. snart anländer även bakspoilern med 8)
-c-stolparna är plåtade invändigt, det modifierade motorfästet är på plats....nu börjar det fan hända grejer igen!

/mvh
Bilen din börjar se helt grym ut nu,har du bild på hur du löste c-stolpen invändigt,hadde själv tänkt klä med tyg men är intresserad hur du löste det med alu..
User avatar
RoDe
Posts: 3817
Joined: 29 Sep 2006, 18:18
Location: Sthlm

Post by RoDe »

Nobbe wrote:
pelko wrote:
bullen! wrote:jag blir inte klok på hur fan sek-växlingen funkar. jag är för dum helt enkelt.


Gissa vad jag somna till igår :lol:

Mvh


Där har ni nått att klura på pojkar ;)

Nädå, det är ganska simpelt, på Tremcen kommer man åt alla 3 skiftgaffglar via ett lock på lådan. Blir lite klurigare sen när jag ska fixa till en låda man inte gör det på, när man måste vrida en axel som dessutom ska skjutas framåt å bakåt, men har en lösning på de.


så detta ska kunna fungera på en vanlig zf låda sen? handlar så fort det är klart :wink: .
The Lower Class
User avatar
Joachim
Posts: 1050
Joined: 16 Dec 2006, 15:18
Location: Norge

Post by Joachim »

jag med!! :D kan du inte göra en egen tråd på detta nobbe? :)
When the flag drops, the bullshit stops!!

E30 350i M-Tech2, V12 Biturbo
Tråd: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49791" onclick="window.open(this.href);return false;
Nobbe

Post by Nobbe »

Blir till Nissan 300ZX samt Skyline först.
Får se framöver.

Nog om det, nu spamar vi inte sönder robbz tråd mer om det här!!
User avatar
robbz
Posts: 1919
Joined: 20 Nov 2005, 15:04
Location: Gimo

Post by robbz »

Rsjerry wrote:Den här bilen är för fet 8) Det ser ut som att den har rullat rätt ut från bmw:s egna motorsport fabrik, om inte bättre till och med :P

Hoppas den presterar i bänken som du vill!!


å man tackar ja 8) , den börjar bli rätt fräsh nu!
fick hem bakstöten igår, så nu sitter både venturitunneln och bakstöten på plats, fy fan så bra det vart!!!!

rajjen 73: det vart ruggigt snyggt när man klädde stolpen i alu, fixar bilder under eftermiddagen så får du se!

/mvh
-Hell was full, so i came back-
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
Post Reply