birro e30 turbo touring
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Roobin wrote:har nog kardanen kvar till den där... ska förbi senare förmodligen... kan höra av mig om jag hittar den, om jag komme rihåg vill säga
Schysst! Kolla det och slå en signal eller ett sms. Kolla så inte stödlagret ser allt för knullat ut När du ändå har lampan framme kan du ju kolla efter krängaren bak också:)
Har varit dålig på uppdateringsfronten men det är väl för att jag inte tagit några bilder och då är de inge kul att läsa.
Har varit ute på skroten och hämtat hem lite grejjer. Massa slangbitar + en kylare från en opel rekord diesel. Passade precis mellan rambenen och funkar bra på höjden som det verkar. Anslutningarna är exakt som på e30 dock får man göra egna fästen för kylen.
Har tagit mig tid att göra allt småfix.
Dragit 8mm invändig soppaslang hela vägen
Nya bromsrör runt om
Montera slavcylinder med stålomspunnen slang
Fixa till kablar som var skadade efter någon gått lös med vinkenkapen
Satt dit låslisten till framrutan(PISS när rutan redan sitter i med gummi-listen)
Satt fast tändspolen och tändkablarna
Satt fast lite tryckrör
Har beställt en 60mm wg så man slipper de skenande laddet.
Grejjer som saknas nu:
Intercooler då den gamla är rätt krokig
monteringsdetaljer för krängaren bak
elfläkt
1 st 3" 90graders siliconslang
Har varit ute på skroten och hämtat hem lite grejjer. Massa slangbitar + en kylare från en opel rekord diesel. Passade precis mellan rambenen och funkar bra på höjden som det verkar. Anslutningarna är exakt som på e30 dock får man göra egna fästen för kylen.
Har tagit mig tid att göra allt småfix.
Dragit 8mm invändig soppaslang hela vägen
Nya bromsrör runt om
Montera slavcylinder med stålomspunnen slang
Fixa till kablar som var skadade efter någon gått lös med vinkenkapen
Satt dit låslisten till framrutan(PISS när rutan redan sitter i med gummi-listen)
Satt fast tändspolen och tändkablarna
Satt fast lite tryckrör
Har beställt en 60mm wg så man slipper de skenande laddet.
Grejjer som saknas nu:
Intercooler då den gamla är rätt krokig
monteringsdetaljer för krängaren bak
elfläkt
1 st 3" 90graders siliconslang
- Strandholm
Såja! Har löst kardanproblemet. Bytte stödlager på min gamla kardan från 325 -87 till de nya från 320 -89 så funkade det!
Fick hem min 60mm HKS kopia WG som ser riktigt fin ut
Har bestämmt mig för att skippa grenröret jag körde med förra året för att turbon hamnade för högt upp så nu blir det att snida till ett adapterrör istället från orginalgrenrören. Om allt går som det är tänkt borde detta vara klart i helgen.
Fick hem min 60mm HKS kopia WG som ser riktigt fin ut
Har bestämmt mig för att skippa grenröret jag körde med förra året för att turbon hamnade för högt upp så nu blir det att snida till ett adapterrör istället från orginalgrenrören. Om allt går som det är tänkt borde detta vara klart i helgen.
Roobin wrote:trevligt, de funka med stödlagret du fick av mig eller fick du hämta ytterliggare ett?
ser bra ut , kämpa kämpa
Satt och funderade lite för mig själv igår och kom på att det kanske kan passa med min gamla jag hade. Så jag bytte bara stödlagret som satt på den kardanen jag fick av dig så funkade det perfa! Skit skönt att det är löst
Längtar nå grymt till sommaren nu, piska bilarna lite på motorvägen.
Sjukt trött efter helgens bravader. Måste börja med att tacka crille linus och micha. Utan er hade det här tagit en JVLA tid och jag hade inte orkat själv.
Måtta lite vart turbon ska sitta.
Crille städar ur bilen lite
Lågt och fint blir de!
Har byggt ett adapterrör istället för de andra röret. "Nästan" klart. Har tagit lös ena röret och svetsat det helt. De andra är påbörjat och wg-rören är uppkapade och punktade.
Hoppas få klart allt före helgen!
Nu saknas i princip bara ett batteri och IC.
Måtta lite vart turbon ska sitta.
Crille städar ur bilen lite
Lågt och fint blir de!
Har byggt ett adapterrör istället för de andra röret. "Nästan" klart. Har tagit lös ena röret och svetsat det helt. De andra är påbörjat och wg-rören är uppkapade och punktade.
Hoppas få klart allt före helgen!
Nu saknas i princip bara ett batteri och IC.
Last edited by birro on 30 Mar 2009, 22:23, edited 1 time in total.