Nya Sommardäck (Goodyear & Hankook)
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Nya Sommardäck (Goodyear & Hankook)
Hej,
Ska köpa nya sommardäck snart och vill veta fall Hankook är en bra och pålitlig däcktillverkar samt om Goodyear Eagle F1 har en låg ljudnivå och fall det är bra komfort?
Mvh
Ska köpa nya sommardäck snart och vill veta fall Hankook är en bra och pålitlig däcktillverkar samt om Goodyear Eagle F1 har en låg ljudnivå och fall det är bra komfort?
Mvh
- chellquist
- Strandholm
vet bara att eagle f1 har bra grepp. en kompis hade såna 17"are. blir nog att köpa såna då mina hankook ventus är färdignötta
Mikael Westerlund
070-5611667
bra.snyt@gmail.com
Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
070-5611667
bra.snyt@gmail.com
Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
tjenare
Quotar ett annat inlägg jag skrivit
själv kör ja på hankook 107 215x40R16 funkar klockrent är väldigt nöjd med dom
mvh Erik
Quotar ett annat inlägg jag skrivit
JaJsEn wrote:polaren smälde 4 F1 däck på autoban (a 150km/h) o fick av av GoodYear enbart ersättning för däcken, inget annat,
kommer aldrig efter det köra på sånna däck, o ja dom va nya o ballanserade o bra.
mvh Erik
själv kör ja på hankook 107 215x40R16 funkar klockrent är väldigt nöjd med dom
mvh Erik
Enligt Haynse är man "Proffesionell mekaniker" =)
NORMIND wrote:jag har kört med hankook hade först
k102 dom var inge vidare tog slut fort som fan
sen har jag åkt massor av min på k104 och dom var kanon kan ju säga att dom hade bättre grepp än mina continental sport contact så fort det var minsta fukt på vägbanan... annars var dom lika bra som dom i allafall
Okej, hur är komforten och ljudnivån i dom däcken?
- chellquist
Magnaten wrote:en positiv sak jag kan nämna med k104....dom får inte ståsula över natten.
det fick jag på mina GY GSD 18" samt mina kuhmo ecsta 18"
Aha är det så det heter. Mina hankook k107 får en tendens till "ståsula" isåfall. Känns lite som obalans när däcken stått över natten men inget värt å bry sej för tycker jag.
2002-73
Skunk wrote:NORMIND wrote:jag har kört med hankook hade först
k102 dom var inge vidare tog slut fort som fan
sen har jag åkt massor av min på k104 och dom var kanon kan ju säga att dom hade bättre grepp än mina continental sport contact så fort det var minsta fukt på vägbanan... annars var dom lika bra som dom i allafall
Okej, hur är komforten och ljudnivån i dom däcken?
vet inte riktigt vad man ska gämför med jag har aldrig åkt med nå däck jag tyckt vare för högt vägljud i... komforten ligger enligt mej inte i däcket utan mest i vilken tum man kör på och vilka fjädrar/dämpare man har...
på BMWn som hade sänkning på 25mm var det då inga problem med dom däcken
Jag har åkt med GY F1, Det är det sämsta skiten jag varit med om, dåligt fäste, kass livslängd och dessutom har de en elak förmåga att separera, dvs att slitbanan släpper från stommen eller iaf bitar av slitbanan. Har nog varit med om 6 olika däck som pajjat på det sättet
Hankook/Hängkuk funkar kanon, bra och billiga däck.
Hankook/Hängkuk funkar kanon, bra och billiga däck.
jonas_edling@hotmail.com
0736-560290
0736-560290