Det är "smutt" men jag vet något som är faktiskt ännu mer "SMUTT"
SEMESTER!!!
Har bott i min lilla lokal för att bli klart med så mycket jag kan på cabben och mycket annat, För den som har intresse har en ny form till BMW E36 tagit fram....Vad är det då för speciellt med den...jo den är otroligt diskret höjd ca 20mm så man slipper göra en "bula" i huven när man monterar PPF fuelrails på sin m50 motor
Kan lova att den lilla höjningen ser man inte om man inte har ett otroligt tränat öga för e36 motorhuvar....Lite OT men men....
Janssons bmw e36(800HK) kommer bli klädd med en sådan här huv...bilder kommer senare....
Men det viktiga är nu var skall jag åka, jo till Galapagosöarna och den karibiska övärlden, tillbaka 6april...over and out!!!
Bmwandreas wrote:Billetkompressorhjul med ny utformning.
turbinen motsvarar inte ens "P-trim" ? dom brukar krokna vid 700hk (motoreffekt) det måste vara för "mkt" avgasmottryck..jag förstår inte vad som gör just denna så extremt mkt bättre än alla andra? inte ens kullagrat?
Nya 62mm turbinen är mindre än P-trim men flödar mer. Mottryck har och göra med kompressordelen också. Denna turbo var kullagrad så det är en bra jämförelse med GT35.
Vision79 wrote:turbinen motsvarar inte ens "P-trim" ? dom brukar krokna vid 700hk (motoreffekt) det måste vara för "mkt" avgasmottryck..jag förstår inte vad som gör just denna så extremt mkt bättre än alla andra? inte ens kullagrat?
De är mycket man inte förstår i denna värld.
Eftersom turbon fungera 100gånger bättre än gt35:an med i prinsip exakt samma storlekar på turbin och kompressor så är de helt uppenbart att den är bättre än dom andra
Vision79 wrote:turbinen motsvarar inte ens "P-trim" ? dom brukar krokna vid 700hk (motoreffekt) det måste vara för "mkt" avgasmottryck..jag förstår inte vad som gör just denna så extremt mkt bättre än alla andra? inte ens kullagrat?
De är mycket man inte förstår i denna värld.
Eftersom turbon fungera 100gånger bättre än gt35:an med i prinsip exakt samma storlekar på turbin och kompressor så är de helt uppenbart att den är bättre än dom andra
Riktigt effektiv över 2bars laddtryck!!
100ggr bättre är den inte, och jag är helt övertygad att vid dom där effektuttagen är turbon super stressad och jättemaxad...hållbarhet?...går den att renovera när den rasar?..hur brett är registret på den där bilen?
Vision79 wrote:turbinen motsvarar inte ens "P-trim" ? dom brukar krokna vid 700hk (motoreffekt) det måste vara för "mkt" avgasmottryck..jag förstår inte vad som gör just denna så extremt mkt bättre än alla andra? inte ens kullagrat?
De är mycket man inte förstår i denna värld.
Eftersom turbon fungera 100gånger bättre än gt35:an med i prinsip exakt samma storlekar på turbin och kompressor så är de helt uppenbart att den är bättre än dom andra
Riktigt effektiv över 2bars laddtryck!!
100ggr bättre är den inte, och jag är helt övertygad att vid dom där effektuttagen är turbon super stressad och jättemaxad...hållbarhet?...går den att renovera när den rasar?..hur brett är registret på den där bilen?
Titta på bromspappret på sidan innan, den har ett betydligt bredare register än en 1,8l med den effekten borde ha. Jag har iaf aldrig sett något liknande med så hög effekt...