robbz BMW M3 e30, 876whp/948wNm (www.robbz.se)
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
150kr / m för kopparflätad teflonslang som inte flexar det minsta. Samt kring 70 kr för kopplingar då kan man även välja att använda sig av banjokoppling om man vill det De hade jag tänkt köra på mitt bromssystem.
Unlimited drifting
-------------------------------
Engdahl Motorsport
http://www.spridare.com" onclick="window.open(this.href);return false;
x-iting cars Uddevalla
coffe.dk
Caravan Mill AB
Redline Racing
Five Star Racing
http://www.simpsonshop.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.joblineume.se" onclick="window.open(this.href);return false;
-------------------------------
Engdahl Motorsport
http://www.spridare.com" onclick="window.open(this.href);return false;
x-iting cars Uddevalla
coffe.dk
Caravan Mill AB
Redline Racing
Five Star Racing
http://www.simpsonshop.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.joblineume.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Nobbe wrote:Köper fortfarande inte att stålomspunnen slang inte flexar ett skit, även om den är omspunnen med guld, koppar, uran samt har teflonkärna.
Visst fan flexar den bra mkt mindre än en vanlig gummislang, men aldrig mindre än ordentliga rör.
Ordentliga rör ... jag har hört (från mkt duktiga människor inom ämnet) att stålomspunna slangar flexar mycket mindre än "original bromsrör".
Vad anser du vara ordentliga rör?
Mvh
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
pelko wrote:Ordentliga rör ... jag har hört (från mkt duktiga människor inom ämnet) att stålomspunna slangar flexar mycket mindre än "original bromsrör".
Vad anser du vara ordentliga rör?
Mvh
Hydrauliska tryckrör. Vet att vi har några små rackare ligger på hyllan på jobbet, kommer inte ihåg vilken legering det är i dom, inte koppar iaf. Kan ta reda på exakt varu-nr osv tills i morgon om du vill? är iaf nått skit som används på en del av våra maskinbyggen.
Allt som böjs, om det är slang eller om det är rör, ändras volymen i. All vätska som trycksätts eftersträvar ju efter att ta "tillbaka" volymen i ett mjukt ämne. Nu klassar jag ståomspunnen slang som mjuk, annars hade det inte gått att böja dom ju och halva grejen med slangen hade försvunnit.
Vet inte om du vet hur piphåls-borrar fungerar? samma princip där faktiskt. Är en skitlång borr som man borrar med, borren i sig är ihålig, tunnväggig och utsätts för hydrauliskt tryck för att inte vika sig.
Du har stenkoll på detta jämfört mot mig och jag säger inte emot, säger bara vad jag hört.
Gjorde b.la ett projektarbete på 100h där jag var med Polestars (Google om ni inte vet) bromsingengörer ett tag och via dom fick jag reda på sjukt mycket intressant och jag tvivlar inte på att en rätt sort utav stålomspunnen slang flexar mindre än vanligt bromsrör.
Däremot finns det nog övriga hydraulrör som är mycket bättre än bromsrör, och då snackar vi om olika saker
Mvh
Gjorde b.la ett projektarbete på 100h där jag var med Polestars (Google om ni inte vet) bromsingengörer ett tag och via dom fick jag reda på sjukt mycket intressant och jag tvivlar inte på att en rätt sort utav stålomspunnen slang flexar mindre än vanligt bromsrör.
Däremot finns det nog övriga hydraulrör som är mycket bättre än bromsrör, och då snackar vi om olika saker
Mvh
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
pelko wrote:Du har stenkoll på detta jämfört mot mig och jag säger inte emot, säger bara vad jag hört.
Stenkoll har jag absolut inte. Hela tänket och interna debatten i min skalle blir sådär ibland. Saker låter så absurda ibland så man fastnar i dom.
pelko wrote:Gjorde b.la ett projektarbete på 100h där jag var med Polestars (Google om ni inte vet) bromsingengörer ett tag och via dom fick jag reda på sjukt mycket intressant och jag tvivlar inte på att en rätt sort utav stålomspunnen slang flexar mindre än vanligt bromsrör.
Lät som ett kul projekt arbete!
Vanligt bromsrör tog jag inte ens upp i tänket, kanske skulle nämnt det.
pelko wrote:Däremot finns det nog övriga hydraulrör som är mycket bättre än bromsrör, och då snackar vi om olika saker
Mvh
Kör inte du med hydraulisk broms du då gosse?
Tror helt ärligt att om man kör riktiga hydraulrör så mkt det bara går, och sen små stumpar stålomspunnet där det måstes blir abolut bäst om man söker efter bra kontakt mellan sulan och beläggen.
Hehe, lär ju finnas kraftigare rör inom industrin än bromsrör
Men nog om detta, tror som du med en fin blandning av stålomspunnet och rör för go känsla, det ska jag köra med iallafall
Mer bilder Robbz
Mvh
Men nog om detta, tror som du med en fin blandning av stålomspunnet och rör för go känsla, det ska jag köra med iallafall
Mer bilder Robbz
Mvh
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
Desutom så enligt DR reglementet så är det inte tillåtet att köra med koppar bromsrör, KopparNickel duger dock har jag för mej.
Helst ska det vara stålrör om man läser regelboken.
ISO/DIN ledningar...
Fick nedslag pga. kopparrör på min Camaro, på första tävlingen.
Dom skrev det till och med i vagnsboken så jag var tvungen att byta ut rören.
Helst ska det vara stålrör om man läser regelboken.
ISO/DIN ledningar...
Fick nedslag pga. kopparrör på min Camaro, på första tävlingen.
Dom skrev det till och med i vagnsboken så jag var tvungen att byta ut rören.
Jimmy Klaavuniemi
Klaavu Engineering
http://www.pro-mille.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Klaavu Engineering
http://www.pro-mille.se" onclick="window.open(this.href);return false;
pro_mille wrote:Desutom så enligt DR reglementet så är det inte tillåtet att köra med koppar bromsrör, KopparNickel duger dock har jag för mej.
Helst ska det vara stålrör om man läser regelboken.
ISO/DIN ledningar...
Fick nedslag pga. kopparrör på min Camaro, på första tävlingen.
Dom skrev det till och med i vagnsboken så jag var tvungen att byta ut rören.
målet är att försöka få igenom bilen som ombyggt fordon, och som sista utväg att få vagnsbok på bilen.
-vill ej ha vagnsbok på denna eftersom jag har tänkta att kunna bruka den på väg i framtiden ...och då ska väl kopparrör inte vara några hinder, via sbp menar jag?
har hänt lite med bilen btw, kastar ut några bilder när jag får en gnutta tid över
/mvh
-Hell was full, so i came back-
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
Nobbe wrote:Skickade iväg lite ritat skit idag upp till Fritte och Börstil.
Gjort några framsteg? Du får ta å skissa upp om du skulle ha nån cool logga fixad btw.
pratade med fritte nyss
börstil hade dåligt med jobb så han skulle fräsa fram pumpgaveln , du e fan chef nobbe!!!
/mvh
-Hell was full, so i came back-
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
robbz wrote:Nobbe wrote:Skickade iväg lite ritat skit idag upp till Fritte och Börstil.
Gjort några framsteg? Du får ta å skissa upp om du skulle ha nån cool logga fixad btw.
pratade med fritte nyss
börstil hade dåligt med jobb så han skulle fräsa fram pumpgaveln , du e fan chef nobbe!!!
/mvh
Fick tillverka 2st special pinfräsar till han häromdagen, har sagt att han inte får dom försen pumpen e klar!
Då blir det nog fart på han
Lauge wrote:Fy fan så hårig biljäveln blev gosse Drar i snabeln samtidigt som jag försöker skriva Måste komma och kika nåt framöver. Ha det bäst! Mvh
man tackar....du får komma å glo på den nån dag!
nobbe: vad har du för hyss för dig nu då? nu vart jag så nyfiken så jag ringer dig strax........
/mvh
-Hell was full, so i came back-
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
Ballfroog wrote:robbz vad kör du med för vippor?
mvh Rs
jag kör med bmw motorsport vippor "kopior", dvs stålvippor från tyskland.
/mvh
-Hell was full, so i came back-
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033