Vision79 wrote:Uppdatera gärna mkt med din bakvagn..jag håller på oxå
det är en kostnads fråga
näe då. .
de blir väl inte så jäkla mycket hokuspokus. har svarvat upp skivorna, och svarvat ner centreringen på navet för fälgen, sen ska de borras 4x100 och en ny centrerings hylsa ska på så de passar på fälgarna.
sviktståls axlar från ppf och en fin alpina diff.
e sugen som fan o bygga om fästena till bärarmarna oxå.. till uniballs men får se om ja har ork för de..
det är en kostnads fråga
näe då. .
de blir väl inte så jäkla mycket hokuspokus. har svarvat upp skivorna, och svarvat ner centreringen på navet för fälgen, sen ska de borras 4x100 och en ny centrerings hylsa ska på så de passar på fälgarna.
e sugen som fan o bygga om fästena till bärarmarna oxå.. till uniballs men får se om ja har ork för de..
/ karel
Får du betala för att lägga upp bilder och info? *s* tror du missförstod mig.
Jag har inte börjat med naven ännu, väldigt intresserad hur slutresultatet blir, jag e lite trög kanske men du har svarvat ner d mesta av styrningen/centrum och svetsar på din nya distans ring?..svetsar igen 5-bulten och borrar gängar för 4x100 ?:)
det är en kostnads fråga
näe då. .
/ karel
Får du betala för att lägga upp bilder och info? *s* tror du missförstod mig.
Jag har inte börjat med naven ännu, väldigt intresserad hur slutresultatet blir, jag e lite trög kanske men du har svarvat ner d mesta av styrningen/centrum och svetsar på din nya distans ring?..svetsar igen 5-bulten och borrar gängar för 4x100 ?:)
hehe ne då. ja driver bara klart ja uppdaterar.
stämmer bra.. ja har 62mm inne diameter för fälgen.. så ja gör bara en hylsa som ja pressar i och svetsar fast så får fälgen centrera på den.
600kr ska jag åka och betala nu för att en gjutgärnssvetsare har svetsat ihop tapparna som är till styrlederna..
kul att man mådde dåligt till 1000 innan pga tjejbekymmer...
SEXHUNDRAJÄVLAHELVETSPIZETASHELVETE FÖR ATT SVETSA IHOP 2 SMÅ JÄVLA AP BITAR TILL STÅLHELVETE????????????????????
skiten kanske inte ens kommer att funka och jag blir tvungen att köra spacers som jag HATAR endå pga bromskivorna som tar i... tog måtten på en höft för att jag ansåg att en hudring kan man avvara ifall det verkar kunna gå att få till på den vägen..
här kommer den magnifika svetsningen som var så jävla billig...
600 spänn, grymt välinvesterade..
bästa garagedräkten
tur för mig att jag mätte till rätt iallafall...
provmonterar allt utan att dra åt något, länkarmarna ska ner igen och fixas med mina exentriska bussnignar i bakkant, + byta spindelled om det går på 3.2? är det vanliga e36?
så breda fälgar så självklart passade det inte rakt på, tar i fjäderbenet, måste spacera 10mm.. ska beställa nåt fränt ifrån fk typ..
efter lite klurande fram och tillbaks så blir det såhär handbromsen ska sitta...