Rabiny wrote:Vad körde du med för kolvar och stakar?
gjorde du nåt åt toppen? andra ventiler? kammar?
det var ompyslade 320 stakar och 325 kolvar, diesel vev, std ventiler, helt oportad top och med dr sherick fjädrar och Z45 kam
allt fungerade bra men hade jag byggt den idag hade jag köpt riktiga kolvar och stakar, motorn levde på lånad tid med dessa original grejer, men den var väl ihopskruvad så det höll för mig.
körde sönder en kolv och en topp packning under mappningen men det var mer en miss av mig, det spikade.
sen körde jag av en vippa i slut av sesången då jag höjt varvet något, så jag bytta alla igen till nya bmw original, ifall dom andra skulle blivit mattade med tiden.
störst problemet med bilen var nog kopplingen, den var på tok för klen
hade en 618 tryckplatta med 3 puckad sinter, fick byta puckarna och svarva svänghjul och tryckplatta flera gånger den sommaren.
hade en tvåskivig Tilton som jag skulle ha dit men det blev aldrig av.