Verkstadsmanual M3
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- Overcharged
Verkstadsmanual M3
Vilken är den bästa verkstadsmanualen till M3 E36 s50b30?
//Rickard Wersch
Projekt:
535 E34 Turbo
M3 E36 3.0 Coupé
Projekt:
535 E34 Turbo
M3 E36 3.0 Coupé
-
- Overcharged
-
Muxxor wrote:Var får man tag på denhär boken/manualen? Hos BMW? Ca-pris?
Hellas: har du några tips på var man hittar vettig renoveringsmanual för s50?
Jag vet inte om det går att köpa fri manualen från bmw.
Bmw TIS är BMWs egna verkstadshandbok och den omfattar alla bmw modeller. Men dock beroende på version.
Finns att ladda ner på ThePirateBay.
Den som finns att hämta nu behandlar bmw upp till 2006.
När du ändå är igång så ladda ner ETK också.
Bmw 740 e38
Vet inte vad exakt d står för.
TIS= BMWs egna verkstadshandbok. Lämnar du in din bil på rep så använder dom denna boken.
ETK= RESERVDELSKATALOG. Har du stått vid en disk å ska köpa reservdelar på bmw nån gång? Tyckte du att programmet dom använder är häftigt och gött med sprängskissar och bilder?
Nu kan du ha det i din dator hemma. Ladda ner!
TIS= BMWs egna verkstadshandbok. Lämnar du in din bil på rep så använder dom denna boken.
ETK= RESERVDELSKATALOG. Har du stått vid en disk å ska köpa reservdelar på bmw nån gång? Tyckte du att programmet dom använder är häftigt och gött med sprängskissar och bilder?
Bmw 740 e38
Hellas wrote:Vet inte vad exakt d står för.
det där jäkla ETK finns ju på piratebay men funka ju fasiken inte
323i -85 sedan
0761485272
liind90@hotmail.com
http://www.sundsvallsgatbilar.se/forum/ ... mode=login" onclick="window.open(this.href);return false;
0761485272
liind90@hotmail.com
http://www.sundsvallsgatbilar.se/forum/ ... mode=login" onclick="window.open(this.href);return false;
Bmw*Alex wrote:Hellas wrote:Vet inte vad exakt d står för.
det där jäkla ETK finns ju på piratebay men funka ju fasiken inte
Funkar visst
Bmw 740 e38
- bmw-slangen
TIS = Technische Informationen System
ETK = Elektronische Teile Katalog
Använder alltid ETK. Kör uteslutande med endast reservdelsnummer när jag beställer från BMW. Sen fungerar det finfint till att slå upp sprängskisser, skruvstorlekar, vilka delar som delas mellan modeller, etc, etc. Tror jag kör med 2008-05 versionen av ETK.
Bmw*Alex : Får du upp felmeddelande i stil med Java:Connection refused?
TIS finns i multi-language också. Senaste multi-language jag har är 2005-01 versionen. Har en 2006-03 men den är dock bara på tyska. Dessa finns på pirate- eller e-bay. Men TIS funkar fint för S50 arbete. Vill nog säga att det är den bästa manualen mig veterligen.
ETK = Elektronische Teile Katalog
Använder alltid ETK. Kör uteslutande med endast reservdelsnummer när jag beställer från BMW. Sen fungerar det finfint till att slå upp sprängskisser, skruvstorlekar, vilka delar som delas mellan modeller, etc, etc. Tror jag kör med 2008-05 versionen av ETK.
Bmw*Alex : Får du upp felmeddelande i stil med Java:Connection refused?
TIS finns i multi-language också. Senaste multi-language jag har är 2005-01 versionen. Har en 2006-03 men den är dock bara på tyska. Dessa finns på pirate- eller e-bay. Men TIS funkar fint för S50 arbete. Vill nog säga att det är den bästa manualen mig veterligen.