Lägg upp info om ditt projekt.
Moderators: purepfcom , Pimplaren , Storås , Bmwandreas , Nisse Järnet , pelko , Bäckis
FoX
Posts: 1794 Joined: 03 Dec 2005, 16:48
Location: Eskilstuna
Contact:
Post
by FoX » 19 Apr 2006, 09:57
Chrille wrote: Erki87 wrote: Åkte till elmia i måndas för att få sig en titt på alla bilar. Fick syn på denna bil som tråden handlar om. Den är ju rätt svår o missa. Kollade in den. Pratade med killen som äger och byggt bilen. Ställde frågan kan du öppna motorhuven? Fick ett nej som svar. =| Dålig stil måste jag säga. mvh Eric
Tja,
hade det vara varit du o jag på platsen så hade jag gärna öppnat o visat... Men o öppna huven o visa ett "skabb" bygge på Elmia Mässan.. nää ( de kommer garanterat 400 pers så fort en motorhuv öppnas)
Du får titta hur mycket du vill under huven när den går på gatan igen....
Vad kan man förvänta sig när det kommer killar från PPF:s BMW Turbo forum?
Skabb bygge eller ej... turbo bygge som som turbo bygge, alltid kul att se lösningarna/bygget..
/Fredrik Strengbohm
WWW.E30.SE
0703252017
Eskilstuna
wuffee
Posts: 1564 Joined: 20 Nov 2005, 14:07
Location: Eksjö
Contact:
Post
by wuffee » 19 Apr 2006, 12:04
Jag hade gjort likadant som dig chrille.. Inte kul å visa alla människor där.. Genast massa skitsnack ju..
Overcharged
Posts: 1874 Joined: 08 Dec 2005, 12:12
Location: Skummeslöv, Halland
Contact:
Post
by Overcharged » 19 Apr 2006, 16:10
wuffee wrote: Jag hade gjort likadant som dig chrille.. Inte kul å visa alla människor där.. Genast massa skitsnack ju..
helst sant! håller med dig där chrille, även om jag också va framme och ville titta under huven
peppe
Moderator
Posts: 4284 Joined: 20 Nov 2005, 20:01
Location: Umeå / Skärgården
Contact:
Post
by peppe » 19 Apr 2006, 16:15
worre wrote: Svintoleffe Du kan köra betyderligt mer än 200 hk med 535 spridarna lär jag lova. Om ajg inte minns fel så börjar dom o säga upp sig vid 250-300 hk om jag inte minns fel.
hur kan det komma sig att 380cc spridare vill till att bottna vid 0.8bar
då ligger dom på 110% enligt vems loggen.
Vad säger soppa pumpen vid 0.8kg då? Hänger den med fint?
Chrille
Posts: 2222 Joined: 20 Nov 2005, 18:32
Location: Jönköping
Contact:
Post
by Chrille » 22 Apr 2006, 09:57
Soppa verkar den få.... inga problem..
knoddas
Posts: 259 Joined: 28 Mar 2006, 15:58
Location: Kolmården
Post
by knoddas » 24 Apr 2006, 16:03
kanske inte hellt passar in med:P hur många böjar 90graders gick det åt till adaptern?...
du kanske inte använde det en,, men tyckte det var värt astt fråga.. jag tycker det ser ut som det går år en hel del st?.. men men
Chrille
Posts: 2222 Joined: 20 Nov 2005, 18:32
Location: Jönköping
Contact:
Post
by Chrille » 24 Apr 2006, 17:21
Fråga PPF killarna, de e dom som gjort den...
knoddas
Posts: 259 Joined: 28 Mar 2006, 15:58
Location: Kolmården
Post
by knoddas » 04 May 2006, 16:45
vad fick du ge för slangarna ?... för dom är vell tryckta kontkater i ändarna?.. inget fusk med slangklämmer å så vidare?...
bara så jag vet rikpris när jag skällv ska handla?
knoddas
Posts: 259 Joined: 28 Mar 2006, 15:58
Location: Kolmården
Post
by knoddas » 04 May 2006, 17:57
slangarna till oljan är det jag har funderingar på:P missade visst det i tidigare inläg
Strandholm
Posts: 3515 Joined: 20 Nov 2005, 16:08
Location: Gustavsberg/Stockholm
Contact:
Post
by Strandholm » 11 May 2006, 22:18
Kör du med original soppapump?
jag är inte bara världsbäst, jag är även ödmjuk.
Chrille
Posts: 2222 Joined: 20 Nov 2005, 18:32
Location: Jönköping
Contact:
Post
by Chrille » 11 May 2006, 23:23
knoddas wrote: vad fick du ge för slangarna ?... för dom är vell tryckta kontkater i ändarna?.. inget fusk med slangklämmer å så vidare?... bara så jag vet rikpris när jag skällv ska handla?
'
De stålomspunna slangarna är pressade kopplingaar... vart lite annat små skit me men under 1000-lappen var det ialla fall...
Amplify wrote: Kör du med original soppapump?
Japp...
Chrille
Posts: 2222 Joined: 20 Nov 2005, 18:32
Location: Jönköping
Contact:
Post
by Chrille » 16 Jun 2006, 17:30
Nu börjar ja bli sugen på mer effekt, ladda 0,8 bar nu o de lirar schysst än så länge, vad behövs göras för att komma upp på 1-1.2bar?
Chrille
Posts: 2222 Joined: 20 Nov 2005, 18:32
Location: Jönköping
Contact:
Post
by Chrille » 18 Jun 2006, 07:35
worre
Posts: 764 Joined: 05 Dec 2005, 08:06
Location: Piteå
Contact:
Post
by worre » 18 Jun 2006, 12:58
aj aj inte kul bra att den höll så pass länge i alla fall
flp
Posts: 919 Joined: 20 Nov 2005, 22:16
Location: Piteå
Post
by flp » 18 Jun 2006, 13:05
trist. min packning for efter 800mil. min topp hade även spruckit. kollat så att din har klarat sig?
MVH Micke
Mikael Westerlund
070-5611667
bra.snyt@gmail.com
Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
Misano
Posts: 397 Joined: 20 Nov 2005, 18:05
Location: Karlstad
Post
by Misano » 18 Jun 2006, 19:44
Blåste den ut i vattenkanalen? Kolla om den klarat sig, om den gjort det tycker jag du ska svetsa den innan du laddar igen.
En elring +0,3mm och orig bultar kostar runt 850kr.
ARP och MLS ca 5500kr
Chrille
Posts: 2222 Joined: 20 Nov 2005, 18:32
Location: Jönköping
Contact:
Post
by Chrille » 19 Jun 2006, 12:34
0-180km/h och ner till 0 igen.. efter 10 sekunder på tomgång började den gå på 5 burkar o ryka vitt stängde av nästan direkt.
under accelerationen gick den perfekt så det kändes ganska smärtfritt, förhoppningsvis har nog toppen klarat sig, får se när ja orkar riva av den..