Spjuvern

Diskutera det som inte passar in i de övriga forumen.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

User avatar
Doktorn
Posts: 1459
Joined: 12 Dec 2005, 18:56
Location: Karlshamn

Post by Doktorn »

spjuvern wrote:det är cotat svart stålsrör av en kille här i sthlm som jag glömt namnet på, men det höll mycket bra



Du får mkt gärna försöka att komma ihåg det namnet igen!
Henrik Braun

0708438759

E28 1026whp S38 turboräser
118D -06 tantfikusfrisörbrukis
spjuvern
Posts: 73
Joined: 20 Nov 2005, 18:12

Post by spjuvern »

jo weird kan de ha varit, lämnade och hämtade i väsby
9,89 227 402m 1,43 60ft E30 2,7 Turbo (Såld)
E30M3 -87
E36M3 3,2 -93 banbil
E46 318 -98
Porsche 964 Turbo -91
Evo 8 -04
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Post by Bäckis »

Den silver coatingen klarar inte mkt. Du måste kört väldigt låg EGT som det inte släppte.

Den svarta klarar flera hundra grader mer.
M3:an 2008:

10.18@233.6

Touringen 2009:

10.73@217.5

M-tech 1 E30 2010:

11.56@199.12

E21 racebil 2011 "In the 7s"

7.88@285

Det kan man kalla trendbrott!

-------------------------------------------------------

070-7318090
knotan
Posts: 1457
Joined: 21 Nov 2005, 12:03
Location: norrköping
Contact:

Post by knotan »

Bäckis wrote:Den silver coatingen klarar inte mkt. Du måste kört väldigt låg EGT som det inte släppte.

Den svarta klarar flera hundra grader mer.


måste ju bro på vilket typ av beläggning det är med :o
testat lite olika,
typ vanligt kemnickel eller dyl ska ju lätt palla runt 1000 C iallafall,
jag har i vart fall aldirg vart med om att det skulle släppt.

kanske är nån sämmre typ av coating som släpper tidigt??
User avatar
robbz
Posts: 1919
Joined: 20 Nov 2005, 15:04
Location: Gimo

Post by robbz »

spjuvern wrote:
Nobbe wrote:Hahahahaha!

Där är ju jag å robbz i bakrunden!

http://forumbilder.se/images/a722009123125e899.jpg

Måste vart typ 7-8 år sen om man ser till hur smala va var.


haha de var därför ja tog den bilden skulle se om nån kände igen er ;)


haha fan där hade man ju hår, hmr eller snarare skeppar-krans......

fan vad bulig den första e30:in vart :shock: , inte bra att boardslidea på lyktstolpar.... :mrgreen:

/mvh
-Hell was full, so i came back-
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
User avatar
Nisse Järnet
Posts: 6624
Joined: 26 Nov 2005, 11:58
Location: Stockholm norrort

Post by Nisse Järnet »

spjuvern wrote:jo weird kan de ha varit, lämnade och hämtade i väsby
Då är det garanterat Weird Performance Coating eller vad det heter :) Coatade mitt grenrör och avgashus där svart och det blev kanon :)
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
Nobbe

Post by Nobbe »

Man ska nog passa sig för hög EGT oavsett.

Va upp till ppf med en japsare som ärtan trode grenrören va lackade med dålig värmelack, men de va coatingen som släpt pga aldeles för hög EGT.

Men EGT:n vart ju bra efter mapningen så. :D

robbz: Ja, de a tider de när vi hade hår på skallen :oops: Unga och verila.
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Post by Bäckis »

knotan wrote:
Bäckis wrote:Den silver coatingen klarar inte mkt. Du måste kört väldigt låg EGT som det inte släppte.

Den svarta klarar flera hundra grader mer.


måste ju bro på vilket typ av beläggning det är med :o
testat lite olika,
typ vanligt kemnickel eller dyl ska ju lätt palla runt 1000 C iallafall,
jag har i vart fall aldirg vart med om att det skulle släppt.

kanske är nån sämmre typ av coating som släpper tidigt??


Coating är en färg man härdar i ugn. Weird använder samma fabrikat som oss och svarta tål mkt högre tempän den silvriga.
M3:an 2008:

10.18@233.6

Touringen 2009:

10.73@217.5

M-tech 1 E30 2010:

11.56@199.12

E21 racebil 2011 "In the 7s"

7.88@285

Det kan man kalla trendbrott!

-------------------------------------------------------

070-7318090
User avatar
Ola t
Posts: 116
Joined: 20 Nov 2005, 22:33
Location: Öland

Post by Ola t »

hur mkt effekt va det i den svarta? sitter det ett gt40 på den?

Bromsade min till 512hk på hjulen och den va turbon som va i botten,,

Men det lär väl varit mer i den?
spjuvern
Posts: 73
Joined: 20 Nov 2005, 18:12

Post by spjuvern »

det var först cotat svart och sedan silver ovanpå,
jag fick förklarat för mig då att de var de bästa man kunde göra.
och det höll riktigt bra tycker ja. visserligen så hade jag inte så jätte hög EGT

ang EGT så har jag för mig att vid 2,2bar och RF så låg det på ca 650grader direkt efter turbon
9,89 227 402m 1,43 60ft E30 2,7 Turbo (Såld)
E30M3 -87
E36M3 3,2 -93 banbil
E46 318 -98
Porsche 964 Turbo -91
Evo 8 -04
spjuvern
Posts: 73
Joined: 20 Nov 2005, 18:12

Post by spjuvern »

Ola t wrote:hur mkt effekt va det i den svarta? sitter det ett gt40 på den?

Bromsade min till 512hk på hjulen och den va turbon som va i botten,,

Men det lär väl varit mer i den?


Det var en GT40 på den, vet inte hur mycket effekt den lämnade men det är väll inte många så åkt dom tiderna och hastighetern med M20 än idag ;) lr har ja missat nått..

minns nu inte längre men har för mig den vägde 1250kg, och jag hade slutfarter på 225-230 blås så den borde nog lämnat mer än 500hk
9,89 227 402m 1,43 60ft E30 2,7 Turbo (Såld)
E30M3 -87
E36M3 3,2 -93 banbil
E46 318 -98
Porsche 964 Turbo -91
Evo 8 -04
knotan
Posts: 1457
Joined: 21 Nov 2005, 12:03
Location: norrköping
Contact:

Post by knotan »

aaa, är det bara en färg så förstår jag att det kan släppa
jag har trott coating var nån typ av beläggning , jag som missuppfattat :oops:
oddis
Posts: 237
Joined: 25 Nov 2005, 16:52
Location: Solør - Norge
Contact:

Post by oddis »

Kul at det endelig ble litt mer info om denne bilen :)

Vev och toppen fra denne bilen ligger på mitt soverum! 8)


Nån formening om hur långt toppen har gått, den ser jo ratt så fin ut...
spjuvern
Posts: 73
Joined: 20 Nov 2005, 18:12

Post by spjuvern »

oddis wrote:Kul at det endelig ble litt mer info om denne bilen :)

Vev och toppen fra denne bilen ligger på mitt soverum! 8)


Nån formening om hur långt toppen har gått, den ser jo ratt så fin ut...


här är en bild från när jag köpte den komplett och helt ny på BMW solna i stockholm Juli 2003.

Image

jag skulle gissa att den gick ca 1000mil i min ägo, sålde bilen vintern 2005
9,89 227 402m 1,43 60ft E30 2,7 Turbo (Såld)
E30M3 -87
E36M3 3,2 -93 banbil
E46 318 -98
Porsche 964 Turbo -91
Evo 8 -04
Rabiny
Posts: 191
Joined: 04 May 2006, 18:40
Location: Enköping

Post by Rabiny »

Vad körde du med för kolvar och stakar?
gjorde du nåt åt toppen? andra ventiler? kammar?
User avatar
Nisse Järnet
Posts: 6624
Joined: 26 Nov 2005, 11:58
Location: Stockholm norrort

Post by Nisse Järnet »

Kommer du ihåg vad toppen kostade?
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
User avatar
robbz
Posts: 1919
Joined: 20 Nov 2005, 15:04
Location: Gimo

Post by robbz »

Nisse Järnet wrote:Kommer du ihåg vad toppen kostade?


har för mig att han nämnde nåt på 6k för mig.... :roll: ?

/mvh
-Hell was full, so i came back-
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
Post Reply