3 brända spolar och fortfarande ingen start i full seqventiellt läge..
de går bra nuu
Vad har ni provat för dwell tider? Inga konstiga tändkablar som inte lirar bra med spolarna (fel resistans?)
jävligt trist
vi har kör 3-3.5 och spolarna ska palla upp till 5
kablarna är msd super conductor.. ska heller inte va nå problem..
vet att jocke på vm har snackat om att de kan vara bra o köra med ett relä mellan tänspolarna så dom inte är på hela tiden när man har tändning på och inte laddar ur..
ja hade ju samma problem med megasquirt förra året. för mycket tändning utan o starta så brännde ja tändstegen.
säkert samma sak här..
frågan är ju hur man mäter upp en spole som har inbyggt tändsteg..
Jag har aldrig brännt ett tändsteg på min bil. Vi eldade upp 3st vb921 or på kompisens innan vi bytte steg till Mazda steg.
Men du ska inte ha så du har ström ligger över spolarna när bilen inte är igång. Förslag är att koppla dem över soppapumpsrelät.
r.ivars wrote:jo det är fan tur att du har dom, när du inte har nån återförsäljare som ger support alls..
Självklart får jag support av Pbz. Men när de strular en fredag kl 9 på kvällen är de självklart de kan kännas svårt och ringa då.
Av den anledningen valde jag att kontakta limmet och mats, som är väldigt duktiga på grejerna vi sysslar med.
Pbz har gett mig riktigt bra support, dom är kanonbra att ha och göra med. Så de känns lite fel vinklat när du skrev så.
Ops, kanske såg lite väl ut..
Det jag egentligen menade var att jag inte tror dom är till nån större nytta i ditt fall,
*Varken dom eller haltech bygger om ifrån orginalgivarna..
*Sen är är väl PBZ en japsfirma, dvs inte hemma på bmw..
*Oekonomiskt och optimistiskt för dem att bli bmw-specialister också..
Har inget ont om pbz, jättetrevlig service när jag beställde evo delar och fick fel lager, fick tom packsedel att skicka tillbaks dem..
tyvärr måste jag nog säga att de haltech ja har pysslat med E6x och E6 och E8 inte precis var några höjdare. Det var då PnP boxar på evo och sen på en celica gt4, enda fördelen var tomgångmotor styrningen som var bra annars väljer jag lätt MS varje dag i veckan över det..
Bmwandreas wrote:Man lär koppla LS1 spolar på sopparelät, annars brinner de upp. Fick du inget kopplingsschema med?
har hört detta från jocke på vm oxå.. (då rekommenderade han ted att koppla så)
ja snacka med haltech usa igår och dom säger att de inte ska spela någon roll om man har dom kopplade med relä eller utan..
dock av egen erfarenhet med megasquirt så känns de lixom inte helt omöjligt att de är därför dom brunnit (tändstegen)
på mitt megasquirt så åkte ja på en sån veva i sommras.. då brann ett tändsteg i boxen och då pga att ja stått med tändning för länge.
ja ska fixa fram 3 nya spolar sen kopplar ja om de vare sig de funkar bra utan eller ej. .
(nu har vi startat teds nissan iaf.. och då med samma setup fast en tand mindre på trigger hjulet.. så nu bör de väl bara vara o byta spolar och starta bettan)
ps. de va kopplings schema med i kartongen men de va bara för kontakt stycket.. inget om nå relä.. och inget haltech usa säger heller. (dock inte snackat med haltech i australien än)
har snackat med haltech.. dom skulle kolla på mappen vi gjort och se om de är nå galet där.
om allt är i sin ordning som ja vet att de är så kommer dom skicka 3 nya spolar..
dom har ALDRIG kört sönder sånna spolar och då har dom ändå sålt över 1000st om inte mer.
dom på haltech trodde heller inte att de skulle spela någon roll hur man koppla elen.. men va vet ja. ja kommer o koppla dom via ett relä bara för att..
från turnkey till ståendes vid sidan om i riktigt lökrapartempo + städa och hem.. Skulle säkert gå att göra på under 30 min om man var två och körde redbulltempo...
anledningen till detta är för att inspektera lagerna så det ser bra ut.. Och framförallt att snygga till under huven.. Ser fortfarande ut som kriget..
Får se om min lackerarpolare har nån timme över att lägga epoxygrund som jag kan gnida av med papper..