F.D - Team VPM

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

User avatar
Karel021
Posts: 2176
Joined: 23 Dec 2005, 19:47
Contact:

Post by Karel021 »

Bmwandreas wrote:Kom ihåg att balansera om nu när du fräst om triggerhjulet.


yes.. tänkte skita i de först.. men känns dumt.. tror dock inte de är nå större obalans i de.
User avatar
robbz
Posts: 1919
Joined: 20 Nov 2005, 15:04
Location: Gimo

Post by robbz »

Karel021 wrote:
Bmwandreas wrote:Kom ihåg att balansera om nu när du fräst om triggerhjulet.


yes.. tänkte skita i de först.. men känns dumt.. tror dock inte de är nå större obalans i de.


öh, efter ett sånt ingrepp kan du räkna med obalans i remskivan....!
-tidigare balansering är bortkastad om man inte ser över den...

/mvh
-Hell was full, so i came back-
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
kristov
Posts: 568
Joined: 20 Nov 2005, 15:16
Location: Norge

Post by kristov »

Är det inte stor fara för att hela avgassystemet rivs av när man har v-band kopplingen midt under bilen som lägsta punkt?
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Jo faran är nog 0.00001 %.
User avatar
PiLlEvAn
Posts: 654
Joined: 20 Feb 2006, 21:24
Location: Avesta

Post by PiLlEvAn »

det är inte den lägsta punkten heller. kolla röret efter som går ner lite för bakvangsbalken
Vill åka fort.
Sponsorer sökes
TRÄNING ÄR FÖR TALANGLÖSA
User avatar
r.ivars
Posts: 3549
Joined: 03 Oct 2007, 23:09
Location: Västerås
Contact:

Post by r.ivars »

hej va de går, mellan pattar och lår..

tömde vatten och olja i förbifarten vid garaget så det får droppa ur innan man lyfter spisen..

Oljan såg dock otrevlig ut även denna gång, är lite förbryllad och har ont i magen över det.. Liksom beigeaktig.. Uppstartsoljan vart så.. sen bytte vi och det såg fint ut och bänkade trucken.. Sen är den så igen nu.. bahh..

Image

blir stenhårt med mörka lyktor på vita hund jagarn :)

Image
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Post by Bäckis »

Släpp helt och dra bultarna igen innan det är dags att tappa i ny.

Är nog ingen fara.
M3:an 2008:

10.18@233.6

Touringen 2009:

10.73@217.5

M-tech 1 E30 2010:

11.56@199.12

E21 racebil 2011 "In the 7s"

7.88@285

Det kan man kalla trendbrott!

-------------------------------------------------------

070-7318090
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Post by Bäckis »

Nej, vi kör aldrig så fett.

Det är lite vatten i oljan. Efterdragning brukar lösa det, så testa det först.
M3:an 2008:

10.18@233.6

Touringen 2009:

10.73@217.5

M-tech 1 E30 2010:

11.56@199.12

E21 racebil 2011 "In the 7s"

7.88@285

Det kan man kalla trendbrott!

-------------------------------------------------------

070-7318090
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Svårt att säga med etanol. En kallstart så är det etanol i oljan, men efter ordentlig varmkörning så har det förångats.
s2_i_e30
Posts: 1682
Joined: 20 Nov 2005, 15:15
Location: Eskilstuna

Post by s2_i_e30 »

min olja har med sett litte konstig utt någon gång effter ett par staret och så.. men mitt har försvunnit när maskin fått gåt riktigt varmt ett tag.. hopas de är lite sprit bara..
960 hk e36a
9,65@248 (såld)
yamaha R1 Turbo 277 whp (1,2 bar)
11,0@230
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Ja det brukar bli så, oljan lär upp i typ 100 grader innan det dunstar ur.
User avatar
r.ivars
Posts: 3549
Joined: 03 Oct 2007, 23:09
Location: Västerås
Contact:

Post by r.ivars »

jo visst faaaan luktar de sprit om oljan..

den blir liksom inte som när vatten tar sig in..
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
User avatar
Karel021
Posts: 2176
Joined: 23 Dec 2005, 19:47
Contact:

Post by Karel021 »

r.ivars wrote:jo visst faaaan luktar de sprit om oljan..

den blir liksom inte som när vatten tar sig in..



de är garanterat sprit.. din verkar ju gå rätt fett när den är kall..

exakt samma som min.
User avatar
Karel021
Posts: 2176
Joined: 23 Dec 2005, 19:47
Contact:

Post by Karel021 »

Dagens update.

3 brända spolar och fortfarande ingen start i full seqventiellt läge..

de går bra nuu
youask
Posts: 240
Joined: 18 Oct 2007, 16:30
Contact:

Post by youask »

Karel021 wrote:Dagens update.

3 brända spolar och fortfarande ingen start i full seqventiellt läge..

de går bra nuu

Vad har ni provat för dwell tider?
Inga konstiga tändkablar som inte lirar bra med spolarna (fel resistans?)

jävligt trist :(
User avatar
r.ivars
Posts: 3549
Joined: 03 Oct 2007, 23:09
Location: Västerås
Contact:

Post by r.ivars »

dags för ett megasquirt snart igen då :)

nä fyfan va surt mannen! :( men åandrasidan, är ju bara att få fart på sprutet klart, sen är det "lego" igen.. med bakvagn och så altså..
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
Post Reply