Lägg upp info om ditt projekt.
Moderators: purepfcom , Pimplaren , Storås , Bmwandreas , Nisse Järnet , pelko , Bäckis
Karel021
Posts: 2176 Joined: 23 Dec 2005, 19:47
Contact:
Post
by Karel021 » 20 Feb 2009, 04:25
Bmwandreas wrote: Kom ihåg att balansera om nu när du fräst om triggerhjulet.
yes.. tänkte skita i de först.. men känns dumt.. tror dock inte de är nå större obalans i de.
robbz
Posts: 1919 Joined: 20 Nov 2005, 15:04
Location: Gimo
Post
by robbz » 20 Feb 2009, 08:09
Karel021 wrote: Bmwandreas wrote: Kom ihåg att balansera om nu när du fräst om triggerhjulet.
yes.. tänkte skita i de först.. men känns dumt.. tror dock inte de är nå större obalans i de.
öh, efter ett sånt ingrepp kan du räkna med obalans i remskivan....!
-tidigare balansering är bortkastad om man inte ser över den...
/mvh
kristov
Posts: 568 Joined: 20 Nov 2005, 15:16
Location: Norge
Post
by kristov » 20 Feb 2009, 09:02
Är det inte stor fara för att hela avgassystemet rivs av när man har v-band kopplingen midt under bilen som lägsta punkt?
PiLlEvAn
Posts: 654 Joined: 20 Feb 2006, 21:24
Location: Avesta
Post
by PiLlEvAn » 20 Feb 2009, 19:23
det är inte den lägsta punkten heller. kolla röret efter som går ner lite för bakvangsbalken
Vill åka fort.
Sponsorer sökes
TRÄNING ÄR FÖR TALANGLÖSA
r.ivars
Posts: 3549 Joined: 03 Oct 2007, 23:09
Location: Västerås
Contact:
Post
by r.ivars » 20 Feb 2009, 19:37
hej va de går, mellan pattar och lår..
tömde vatten och olja i förbifarten vid garaget så det får droppa ur innan man lyfter spisen..
Oljan såg dock otrevlig ut även denna gång, är lite förbryllad och har ont i magen över det.. Liksom beigeaktig.. Uppstartsoljan vart så.. sen bytte vi och det såg fint ut och bänkade trucken.. Sen är den så igen nu.. bahh..
blir stenhårt med mörka lyktor på vita hund jagarn
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
Bäckis
Admin
Posts: 6534 Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:
Post
by Bäckis » 20 Feb 2009, 20:13
Släpp helt och dra bultarna igen innan det är dags att tappa i ny.
Är nog ingen fara.
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
Bäckis
Admin
Posts: 6534 Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:
Post
by Bäckis » 20 Feb 2009, 20:25
Nej, vi kör aldrig så fett.
Det är lite vatten i oljan. Efterdragning brukar lösa det, så testa det först.
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788 Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta
Post
by Bmwandreas » 20 Feb 2009, 21:14
Svårt att säga med etanol. En kallstart så är det etanol i oljan, men efter ordentlig varmkörning så har det förångats.
s2_i_e30
Posts: 1682 Joined: 20 Nov 2005, 15:15
Location: Eskilstuna
Post
by s2_i_e30 » 20 Feb 2009, 22:11
min olja har med sett litte konstig utt någon gång effter ett par staret och så.. men mitt har försvunnit när maskin fått gåt riktigt varmt ett tag.. hopas de är lite sprit bara..
960 hk e36a
9,65@248 (såld)
yamaha R1 Turbo 277 whp (1,2 bar)
11,0@230
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788 Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta
Post
by Bmwandreas » 20 Feb 2009, 22:13
Ja det brukar bli så, oljan lär upp i typ 100 grader innan det dunstar ur.
r.ivars
Posts: 3549 Joined: 03 Oct 2007, 23:09
Location: Västerås
Contact:
Post
by r.ivars » 21 Feb 2009, 00:12
jo visst faaaan luktar de sprit om oljan..
den blir liksom inte som när vatten tar sig in..
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
Karel021
Posts: 2176 Joined: 23 Dec 2005, 19:47
Contact:
Post
by Karel021 » 21 Feb 2009, 00:35
r.ivars wrote: jo visst faaaan luktar de sprit om oljan.. den blir liksom inte som när vatten tar sig in..
de är garanterat sprit.. din verkar ju gå rätt fett när den är kall..
exakt samma som min.
Karel021
Posts: 2176 Joined: 23 Dec 2005, 19:47
Contact:
Post
by Karel021 » 21 Feb 2009, 00:36
Dagens update.
3 brända spolar och fortfarande ingen start i full seqventiellt läge..
de går bra nuu
youask
Posts: 240 Joined: 18 Oct 2007, 16:30
Contact:
Post
by youask » 21 Feb 2009, 09:27
Karel021 wrote: Dagens update. 3 brända spolar och fortfarande ingen start i full seqventiellt läge.. de går bra nuu
Vad har ni provat för dwell tider?
Inga konstiga tändkablar som inte lirar bra med spolarna (fel resistans?)
jävligt trist
r.ivars
Posts: 3549 Joined: 03 Oct 2007, 23:09
Location: Västerås
Contact:
Post
by r.ivars » 21 Feb 2009, 11:31
dags för ett megasquirt snart igen då
nä fyfan va surt mannen!
men åandrasidan, är ju bara att få fart på sprutet klart, sen är det "lego" igen.. med bakvagn och så altså..
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp