robbz BMW M3 e30, 876whp/948wNm (www.robbz.se)
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Shit vad fult, fast tvärtom .
Har du planerat in några evenemang i år? Hade vart kul att se den live.
Har du planerat in några evenemang i år? Hade vart kul att se den live.
/Anders
E30 EVO 335
E30 EVO 335
Ser bra ut som vanligt!
Vad är planen för motorn? Ska den upp i bänken snart eller?
Vad är planen för motorn? Ska den upp i bänken snart eller?
Simon Markström 072-233 04 11
2009: 7.94 sek @ 285 km/h - med bara det bästa från http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2009: 7.94 sek @ 285 km/h - med bara det bästa från http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false;
tack så mycket, kul att ni gillar den
japp den är målad i daytona violett.
tanken är att åka så mycket som möjligt när den väl är klar, har även planer på att åka till norge och köra lite
jocke, du ska få ett litet fotouppdrag när min och lauges bil är färdiga, du som kan det där!
vad gäller bänkning så kommer det bokas tid så fort som möjligt, men det under förutsättning att den ska vara klar till 100%, jag gör aldrig halvdanna saker utan den ska vara helt färdig när den ska mappas och bromsas.
-så fort som möjligt
nu har det hänt lite igen, synd bara att garaget inte är längre, blir så pissiga kort, sen är inte kameran av bästa kvalitet heller....
/mvh
håller på och monterar rutor och lister
bromsskärmen åkte på fort som fan:)
japp den är målad i daytona violett.
tanken är att åka så mycket som möjligt när den väl är klar, har även planer på att åka till norge och köra lite
jocke, du ska få ett litet fotouppdrag när min och lauges bil är färdiga, du som kan det där!
vad gäller bänkning så kommer det bokas tid så fort som möjligt, men det under förutsättning att den ska vara klar till 100%, jag gör aldrig halvdanna saker utan den ska vara helt färdig när den ska mappas och bromsas.
-så fort som möjligt
nu har det hänt lite igen, synd bara att garaget inte är längre, blir så pissiga kort, sen är inte kameran av bästa kvalitet heller....
/mvh
håller på och monterar rutor och lister
bromsskärmen åkte på fort som fan:)
-Hell was full, so i came back-
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
Blir skitsnyggt!
Men snälla, snälla, snälla: Släng kopparören och dra stålomspunnen slang allt som syns i bilen. Det skämmer verkligen när allt annat är så fint.
Men snälla, snälla, snälla: Släng kopparören och dra stålomspunnen slang allt som syns i bilen. Det skämmer verkligen när allt annat är så fint.
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
Bäckis wrote:Blir skitsnyggt!
Men snälla, snälla, snälla: Släng kopparören och dra stålomspunnen slang allt som syns i bilen. Det skämmer verkligen när allt annat är så fint.
hehe betalar du? madre mia det kostar ju fan en hel månadslön, det anser jag inte att det är värt!
-det är väl ändå utsidan som räknas i slutändan haha
/mvh
-Hell was full, so i came back-
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
Du är bra störd Nobbe
Det är faktist inte så dyrt. Kolla längd så ska jag kolla vad jag kan fixa. Har skitbra priser på sånt där.
Blir ruggigt smutt med spunna slangar där inne i bilen.
Det är faktist inte så dyrt. Kolla längd så ska jag kolla vad jag kan fixa. Har skitbra priser på sånt där.
Blir ruggigt smutt med spunna slangar där inne i bilen.
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
robbz wrote:Bäckis wrote:Blir skitsnyggt!
Men snälla, snälla, snälla: Släng kopparören och dra stålomspunnen slang allt som syns i bilen. Det skämmer verkligen när allt annat är så fint.
hehe betalar du? madre mia det kostar ju fan en hel månadslön, det anser jag inte att det är värt!
-det är väl ändå utsidan som räknas i slutändan haha
/mvh
förlåt att ja fråga men kopparrör? ja ser varken nå kopparör eller att robbz skrivit om några ? haha vad är det för kopparrör ni pratar om
323i -85 sedan
0761485272
liind90@hotmail.com
http://www.sundsvallsgatbilar.se/forum/ ... mode=login" onclick="window.open(this.href);return false;
0761485272
liind90@hotmail.com
http://www.sundsvallsgatbilar.se/forum/ ... mode=login" onclick="window.open(this.href);return false;
pelko wrote:Inne i bilen vid torpeden.
Mvh
aaah nu såg ja
323i -85 sedan
0761485272
liind90@hotmail.com
http://www.sundsvallsgatbilar.se/forum/ ... mode=login" onclick="window.open(this.href);return false;
0761485272
liind90@hotmail.com
http://www.sundsvallsgatbilar.se/forum/ ... mode=login" onclick="window.open(this.href);return false;
Fear This wrote:visst vore de snyggare med stålomspunnen slang än kopparrör men på nåt sätt känns de endå seriösare med rör.. slang använder man där det rör sej & det behövs. bara min åsikt
Stålomspunna bromsslangar flexar mindre än rör. Alltså slangar som dras hela vägen bak tex ist för rör. Fråga mig inte några spec men det har jag fått reda på av ett par väldigt insatta tomtar
Bara en notis.
Ser för övrigt jävligt bra ut Robbz, diggar bilen som fan!
Mvh
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
Bäckis wrote:Du är bra störd Nobbe
Det är faktist inte så dyrt. Kolla längd så ska jag kolla vad jag kan fixa. Har skitbra priser på sånt där.
Blir ruggigt smutt med spunna slangar där inne i bilen.
ok det låter ju intressant.
-men jag tror att det skulle hamna på en 5-6000:- ändå, för det är säkert 6-7m slang plus kopplingar på det...blir mörkrädd när jag tänker på mina stålomspunna bromsslangar i fram, ca 40 cm långa styck, dom gick på 1000:- för bägge två på slangservice, visserligen pressade och trycktestade, samt mkt god kvalitet. för dom pengar bromsar och mappar jag hellre motorn , men som du säger det är värt att kolla upp!
annars gillade jag nobbes ide, hårt!
blir till att sladda in på bajstema och se vad dom har i värstingsortimentet....
-Hell was full, so i came back-
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
Vet inte varför, men förmodligen är det min hjärna som spelar mig ett spratt som vanligt. Men jag har faktiskt svårt att inse på nån vänster att en stålomspunnen slang skulle flexa mindre än ett rör. En slang är ju faktiskt hyffsat flexibel å går å böja med hyffsat liten radie och då ändras ju åklart volymen i slangen jämfört med en rak, så då bör ju slangen sträva efter att räta ut sig under tryck?
Iof, vanliga bromsrör är de ju inte så grym tjockt gods i heller.
Vet när man stått å kikat på stålomspunna slangar till diverse maskiner som hoppat till på golvet när makinerna rört sig bla.
Iof, vanliga bromsrör är de ju inte så grym tjockt gods i heller.
Vet när man stått å kikat på stålomspunna slangar till diverse maskiner som hoppat till på golvet när makinerna rört sig bla.
- Mattias Sandgren
- Posts: 622
- Joined: 24 Nov 2005, 21:32
- Location: Sävar/Umeå
- Contact:
Det finns tunnväggiga hydraulrör (stål) som går fint att bocka och använda. Som sagts av andra, det känns bäst att ha slang där det behövs.
Att slangen är stålomspunnen är väl en sak, förutom utseendet skyddar det mot nötning, men det finns gott om olika kvaliteter på slang så visst går det dra hela vägen om man så vill (olika oljetåliga hydraul-gummin, eller inre lager av teflon, etc..).
Ser grymt bra ut annars, utvecklingen på bilen rullar fram mycket fint!
Att slangen är stålomspunnen är väl en sak, förutom utseendet skyddar det mot nötning, men det finns gott om olika kvaliteter på slang så visst går det dra hela vägen om man så vill (olika oljetåliga hydraul-gummin, eller inre lager av teflon, etc..).
Ser grymt bra ut annars, utvecklingen på bilen rullar fram mycket fint!