Nisse Järnet wrote:Är det under 10 grader typ får jag hålla lite gas i 20 sekunder sen är det bara köra, stabil tomgång @ 1000rpm
Antar att det går fint att koppla in tomgånsmotor på SM4 också om man nu skulle vilja det?
Hehe lite OT kanske
så där hade ja med megasqurit oxå..
haltechet som polaren har på nissan så startar han vare sig de är kallt eller vart och så går den skit fint.. och de utan TM
Ok, nice Får väl kika över mina inställningar på kallstarten, om jag orkar
Hur går det med din bil föresten?
jao lätt värt.. men o andra sidan va fan gör de om bilen får stå o värma lite innan man kör. ändå inte så man gasar skiten ur den kall
min bil är väl så gott som startklar.. väntar på 4st stift till en tändspols kontakt som ja supit bort.. ärtan skicka igår så de borde väl finnas hemma idag..
Han TIGar på jobbet, jag ställde mig samma fråga.....
Kanske är så att han inte har tillsats för koppar? Blev bra hursom å de e alltid kul å testa nya saker, som att löda...
Hoppas på bromsning snart, den som VET hur mkt en KKK29#14 klarar på en M20B27 han vet oxkså hur mkt effekt det kommer bli
silverlood? antar att det kanske är samma sak som tenn ? du hade inge tillgång till pressfitting(stavningen?) det är smutt de typ jätt upp det där med lödningen helt inom vvs branschen
Bmw*Alex wrote:silverlood? antar att det kanske är samma sak som tenn ? du hade inge tillgång till pressfitting(stavningen?) det är smutt de typ jätt upp det där med lödningen helt inom vvs branschen
jaha fan va smutt känns som man har lite o lära sig inom vvs
vi har både silverlod och kopparlod på jobbet som tillsats.. silver lod kostar TYP SATAN.. och varslad som man är så skiter väl ja i om företaget får betala lite mer på min bmw
sen ser de lite snyggare ut med silver smälta runt skarvarna
johankihl wrote:Nu fick det skämtsamma uttrycket "vad har du i pannrummet" en helt ny innebörd. VVS världen blev helt plötsligt blev ett med motorsporten.
hehe
när de gäller vatten rör så känns de för smidigt med koppar.
en kopparböj kostar ca 30 pix medans motsvarande alu böj kostar 150pix. blir lite billigare och går o få minst lika snyggt om man vill putsa
Last edited by Karel021 on 16 Feb 2009, 19:51, edited 1 time in total.
Bmw*Alex wrote:silverlood? antar att det kanske är samma sak som tenn ? du hade inge tillgång till pressfitting(stavningen?) det är smutt de typ jätt upp det där med lödningen helt inom vvs branschen http://i442.photobucket.com/albums/qq14 ... B09014.jpg
jaha fan va smutt känns som man har lite o lära sig inom vvs
vi har både silverlod och kopparlod på jobbet som tillsats.. silver lod kostar TYP SATAN.. och varslad som man är så skiter väl ja i om företaget får betala lite mer på min bmw
sen ser de lite snyggare ut med silver smälta runt skarvarna
aah okey då vet man ifall man ska installera en badrum eller dyligt åt non rikemans familj så kan dom ju alltid välja "silver" skarvar haha
stor skillnad i körbarhet,krypkörning med tomgångsmotor, man kan tex bara släppa kopplingen på tomgång 1000rpm och bilen masar iväg ändå, sån grundstyrka e fint om man tex sitter i trafik stockningar i stan och vill slippa massa kärringstopp och inte slita ut lamellen..
tomgångmotor är kalas , gärna en stepper motor och inte bara en sån där ventil:)
Karel: i MS't du körde förrut gick det och ändra tändvinkel vs vattentemp för och ha lite lättare o ha tomgång vid kall utan o köra tomgångsmotor. Iof klarar MS't styra tomgångsmotor med.