Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.
Moderators: purepfcom , Pimplaren , Storås , Bmwandreas , Nisse Järnet , pelko , Bäckis
Bernis
Posts: 298 Joined: 20 Nov 2005, 17:25
Location: Motala
Post
by Bernis » 01 May 2006, 18:31
Per Eriksson wrote: vilken modell tog du naven från? Vilken bromsskiva använder du? Om dina knutar är 110mm utvändigt lär stötdämparen krocka hejdlöst men det löste jag med en gängad hylsa svetsad alldeles utanpå originalfästet.
Naven är från 535 E34. Skivor blir moddade E30 skivor.
Per Eriksson
Posts: 1250 Joined: 20 Nov 2005, 18:27
Location: Linköping
Post
by Per Eriksson » 01 May 2006, 19:18
hur bred distans har du mellan lagret o navet för att få skivorna att hamna rätt i oken?
/Per
a.k.a. Jevlar
Skunk
Posts: 235 Joined: 30 Dec 2005, 16:00
Location: Skövde
Post
by Skunk » 02 May 2006, 08:48
Skulle man spara mkt tid fall man bygger en E28/E34 Turbo? Jag antar att man bara behöver byta till sviktståls drivaxlar då och växellåda?
Tysken
Posts: 1272 Joined: 24 Nov 2005, 13:39
Location: Sköndal, Sthlm
Post
by Tysken » 19 May 2006, 08:52
Vem fan är den där school30 egentligen? En fjantig svensk tonåring som låtsas vara Engelsman? Damp barn eller bara allmänt hjärnskadad?
brun
Posts: 134 Joined: 20 Nov 2005, 17:28
Location: fiskvik/Bergsjö
Post
by brun » 19 May 2006, 08:53
Tysken wrote: Vem fan är den där school30 egentligen? En fjantig svensk tonåring som låtsas vara Engelsman? Damp barn eller bara allmänt hjärnskadad?
det är en dator som spammar automatiskt... kan inte tänka mig annat
Per Eriksson
Posts: 1250 Joined: 20 Nov 2005, 18:27
Location: Linköping
Post
by Per Eriksson » 25 May 2006, 20:16
Mina blev 35mm kortare men jag har inte gjort som ppf med naven.
/Per
a.k.a. Jevlar
knoddas
Posts: 259 Joined: 28 Mar 2006, 15:58
Location: Kolmården
Post
by knoddas » 25 May 2006, 20:30
Passar det att bullta fasst diffen i överkant i e30 balken,, som man ser på bilderna?
fun beemer
Posts: 295 Joined: 20 Nov 2005, 22:52
Post
by fun beemer » 26 May 2006, 00:19
undrade om jag kunde använda era axlar för jag har 750 nav?
_BeeMeR_
Posts: 547 Joined: 21 Nov 2005, 17:59
Location: Luleå
Post
by _BeeMeR_ » 26 May 2006, 01:05
finns de inge tips på hur man får en odödlig bakvagn till e21:an?
äre 535 diff som gäller då me?! Hur gör man me drivaxlar å nav då?
///zemrén
(O=00=O)
BMW 320D Touring -07 M-Paket
BMW 328tic -76 Såld
BMW 540ia -94 Såld
070-539 68 17
knoddas
Posts: 259 Joined: 28 Mar 2006, 15:58
Location: Kolmården
Post
by knoddas » 23 Jul 2006, 16:56
köpte en e28 bakvagn idag... å har nu skruvat isär den,,,
då märkte jag att ytremebringarnen är 42mm där lagret ska sitta och att e30ins lager är 39 ivändigt... och ytre medbringaren på e30 är oxå 39 där lagret ska sitta...
så är det menningen att man ska svarva av eller nån som vet vad som kan va fel?.
knoddas
Posts: 259 Joined: 28 Mar 2006, 15:58
Location: Kolmården
Post
by knoddas » 23 Jul 2006, 17:52
e30ins lager är 72 mm ytterdimater...
e28ans är 80mm... får jag ihopp det till ... om du mennar hella lagret.... skällvaste ytterskallet av allt ... eller ska man ta isär lagret å pyssla ihopp?