Andy´s E34 "Power by SSR"

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

User avatar
Andy_b
Posts: 3855
Joined: 17 Nov 2008, 22:33
Location: Sandviken

Post by Andy_b »

fick äntligen turbo plaserad där jag vill ha den
har byggt om det äkliga jävla grenröret och funderat mycket på hur jag ska göra
med nu sitter det där o wg rören är på började
hoppas på att kanske kunna ta det till jobbet och svetsa det i helgen så det är klart för montering sen

Image
pm om det är nått
User avatar
jeenz
Posts: 2139
Joined: 09 Feb 2007, 15:20
Location: Västerlanda

Post by jeenz »

kommer bli såå bra = )
Unlimited drifting
-------------------------------
Engdahl Motorsport
http://www.spridare.com" onclick="window.open(this.href);return false;
x-iting cars Uddevalla
coffe.dk
Caravan Mill AB
Redline Racing
Five Star Racing
http://www.simpsonshop.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.joblineume.se" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Andy_b
Posts: 3855
Joined: 17 Nov 2008, 22:33
Location: Sandviken

Post by Andy_b »

jeenz wrote:kommer bli såå bra = )

hoppas det :lol:
pm om det är nått
User avatar
Andy_b
Posts: 3855
Joined: 17 Nov 2008, 22:33
Location: Sandviken

Post by Andy_b »

hahaha vad tycker ni om denna då?

Image




ser ut så här när den är i bilen

Image
pm om det är nått
User avatar
jeenz
Posts: 2139
Joined: 09 Feb 2007, 15:20
Location: Västerlanda

Post by jeenz »

haha de ser så sjukt ut :D
Unlimited drifting
-------------------------------
Engdahl Motorsport
http://www.spridare.com" onclick="window.open(this.href);return false;
x-iting cars Uddevalla
coffe.dk
Caravan Mill AB
Redline Racing
Five Star Racing
http://www.simpsonshop.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.joblineume.se" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Andy_b
Posts: 3855
Joined: 17 Nov 2008, 22:33
Location: Sandviken

Post by Andy_b »

fatta att jag blev förvånad när ja la toppen på bänken
pm om det är nått
User avatar
driderit
Posts: 388
Joined: 14 Sep 2007, 15:56
Location: strömstad

.

Post by driderit »

hörrö...jag har en diffad axel liggandes :P
https://www.facebook.com/DrideritRacing" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.garaget.org/driderit" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.myspace.com/bornofsinband" onclick="window.open(this.href);return false;


tel 0733-368987
User avatar
Andy_b
Posts: 3855
Joined: 17 Nov 2008, 22:33
Location: Sandviken

Post by Andy_b »

jasså jasså?
från en vad då?
o va skru ha för den då?????
pm om det är nått
User avatar
driderit
Posts: 388
Joined: 14 Sep 2007, 15:56
Location: strömstad

Post by driderit »

Andy_b wrote:jasså jasså?
från en vad då?
o va skru ha för den då?????


den är från en M5...man får byta lager...viner gött!!
https://www.facebook.com/DrideritRacing" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.garaget.org/driderit" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.myspace.com/bornofsinband" onclick="window.open(this.href);return false;


tel 0733-368987
User avatar
Pitbull
Posts: 3880
Joined: 06 Jun 2006, 06:10
Location: Kyrkhult

Post by Pitbull »

driderit wrote:
Andy_b wrote:jasså jasså?
från en vad då?
o va skru ha för den då?????


den är från en M5...man får byta lager...viner gött!!


Dessa lager kostar ca 1200kr.
Mattias Skoglund
Mob: 0763-493494

2009: 575whp samt 740wnm 1,4bar. M30B35
2010: 842whp samt 983wnm 1,8bar. M30B35
User avatar
driderit
Posts: 388
Joined: 14 Sep 2007, 15:56
Location: strömstad

Post by driderit »

Pitbull wrote:
driderit wrote:
Andy_b wrote:jasså jasså?
från en vad då?
o va skru ha för den då?????


den är från en M5...man får byta lager...viner gött!!


Dessa lager kostar ca 1200kr.


gött mos...eller så tar man man ur diffen å sätter i ett annat hus!?
https://www.facebook.com/DrideritRacing" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.garaget.org/driderit" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.myspace.com/bornofsinband" onclick="window.open(this.href);return false;


tel 0733-368987
dgyldmark

Post by dgyldmark »

Pitbull wrote:
dgyldmark wrote:
Pitbull wrote:
dgyldmark wrote:Har du åkt med mahle kolvar Mattias?



Ja, hurså?


Visste inte att du byggt en m30 med mahle kolvra och kört med?



Vem har sagt att jag har byggt???

Har du fler frågor så ta de via PM, vill inte kladda ner
andras trådar.


Pitbull wrote: Har kört med
dessa kolvar innan.



1,
bullshit rent ljug vad jag sätt/hört från dig mattias. Har provat dessa kolvar själv och va dom går för, inkl orginal.

2, Har du någonsinn byggt en motor?

3, svara inte på en fråga om du inte VET.
User avatar
christoffer jansson
Posts: 455
Joined: 16 Jun 2007, 14:47
Location: Torsåker

Post by christoffer jansson »

Örru dygel, vad vill du få ut av detta?

Håller inte kolvarna menar du!

SM i Internet dryg.....
User avatar
Andy_b
Posts: 3855
Joined: 17 Nov 2008, 22:33
Location: Sandviken

Post by Andy_b »

hehe det va då ett jävla kackel

kolvarna är säker skit bra o garanterat bättre en orginal

inget illa menat men ta erat prat via pm o skita inte ner i min tråd

funkar det?
pm om det är nått
dgyldmark

Post by dgyldmark »

christoffer jansson wrote:Örru dygel, vad vill du få ut av detta?

Håller inte kolvarna menar du!

SM i Internet dryg.....


Vill kunna lita på det jag läser så det inte blir ett gissarforum. Tycker du inte det är viktigt att allt du läser är korrekt?

Mahle Kolvarna (92,39.6 / http://62.181.75.60:80/Default.aspx?Pro ... f5b2eac938) håller att rita på alla växlar (m30/e28, hx55 , metanol, 10.25:1 ,1.7ladd 3.91:1 utv m5 låda, 225:er tot. toein 1.17*, camber -1.06*) utan problem. betydligt hållbarare än std. Det som tog knäcken på dom var likt många andras byggen -spikningara. runt 700hp så har du nog hittat gränsen.

Det spikade flertalet gånger under mapping enbart för att hitta gränserna då med std kolvar för att sedan byta till mahle. 2 månaders körning på 1.1 (gt37, e85 10.65:1) kändes på gränsen nu i efterhand.

Finns det intresse så har jag bilder både på den värst tagna std kolven och motsvarande i mahle. samt tändmappar och logga.
User avatar
Pitbull
Posts: 3880
Joined: 06 Jun 2006, 06:10
Location: Kyrkhult

Post by Pitbull »

dgyldmark wrote:
Pitbull wrote:
dgyldmark wrote:
Pitbull wrote:
dgyldmark wrote:Har du åkt med mahle kolvar Mattias?



Ja, hurså?


Visste inte att du byggt en m30 med mahle kolvra och kört med?



Vem har sagt att jag har byggt???

Har du fler frågor så ta de via PM, vill inte kladda ner
andras trådar.


Pitbull wrote: Har kört med
dessa kolvar innan.



1,
bullshit rent ljug vad jag sätt/hört från dig mattias. Har provat dessa kolvar själv och va dom går för, inkl orginal.

2, Har du någonsinn byggt en motor?

3, svara inte på en fråga om du inte VET.




1: Haha, va fan är detta...
Nåå, och hur höll dom då? Finns en på Sava
som har bromsat över 800hk med dessa kolvar.
Men frågan är hur länge det håller, alla kolvar har en gräns.
Så sluta snacka skit Dan. Vill du ngt så kan du väl ta det via PM.


2: svaret är ja.

3: Jag vet om att dom håller för Andy´s effekt, Ca 600hk.
Last edited by Pitbull on 08 Feb 2009, 10:54, edited 1 time in total.
Mattias Skoglund
Mob: 0763-493494

2009: 575whp samt 740wnm 1,4bar. M30B35
2010: 842whp samt 983wnm 1,8bar. M30B35
User avatar
Pitbull
Posts: 3880
Joined: 06 Jun 2006, 06:10
Location: Kyrkhult

Post by Pitbull »

Andy_b wrote:hehe det va då ett jävla kackel

kolvarna är säker skit bra o garanterat bättre en orginal

inget illa menat men ta erat prat via pm o skita inte ner i min tråd

funkar det?



Tyvärr Andy, Han vet inte vad PM är för ngt.
Mattias Skoglund
Mob: 0763-493494

2009: 575whp samt 740wnm 1,4bar. M30B35
2010: 842whp samt 983wnm 1,8bar. M30B35
Post Reply