1000hp story =)
En updatering på vad jag kallar hellweek
övergrym avslutning, men också övergrym vecka att orka med..
mån tis ons
garage 07:00-08:45
jobb: 9-18
frugan och soffbutiker + käk: 18-20 (ja mån, tis & ons samma visa) =)
garage: 20:00 - 01:00
torsdag:
jobb 07:00 - 10:00
garage 10:00 - 17:30 (ingen lunch) =)
resa till enköping och hämta kardan (big mac på vägen): 17:30 - 18:30
garage 18:30 till 01:30
fredag upp med tuppen 07:00 och kom ifrån stan 09:30 typ..
måndag
07:00 börja koppla spolar
och lite kupé el
frukost
på g till jobbet
fixat lite nipplar och bultar på lunchen
tillbaks till garaget
gänga laddventil
hittade en gammal kapsyluppnare för väggmontage =)
fick 10 till såna här den här veckan
kontaktstyckena till vag spolarna var bra jävla dryga, fick ta en instrumentmejsel och trycka in stiften.. helt kört..
fimpade halsen
kapade till tryckrör
vag spolarna klara
gjorde klart i kupen med huvudmatning och dosa
kopplade in reläer
en polare kom förbi och snackade lite och tyckte jag såg lustig ut när jag försökte tänka klart
i med pedalstället
tyrrbon
tack emil på rampus för kort varsel =)
precis som jag ville ha det =)
fortsatte med kupé elen
tryckgivare på kopplingsledningen =)
passade in kylsystemet
ic röret passade, puh!
ventilen kopplad och klar
ic och kylare klara, nice, saknas dock riktiga fästen till kylaren och kylfläktar till kylarn och icn.
lite detaljfoton
det här sög att gänga i!!
i med janssons box för att provstarta med
tack som fan =)
en annan morgon i garaget, inte helt kry i kolan längre försökte larma upp skåpet
klar med den här delen =)
haha
lambda inkopplad
fick låna en liten tång av brl =) tack
paneler ihop lite och inkopplat grejer under dem
ratt stång och e36 styrväxel monterat.. även sänkt ratten
fylla på, självklart var jag inte lugn nog att stå och vänta på att det skulle hälla klart, så undertiden det stod såhär var jag i enköping och hämtade svea kardanen, stort tack till ”pinnen” för att han rev upp den i stockholm =)
och STOOOOOOOOOORT TACK TILL SVEA BIL !!!! Som special beställde rör med budbil för att få klart den i sista sekund!!!!
www.sveabil.se
just ja, hemma med kardan =)
konfektyr
sen skulle jag starta.. jo tjena, min gamla skadade startmotor orkade inte längre
original kupe elen som jag mår illa av att se , srulade även den så sprutet hoppade inte igång, sprutet har jag kopplat helt självstående men jag tänkte ta triggerkabeln till gamla relät som användes förra året, ibland behövde man slå på det för att sprutet skulle hoppa igång, men det funkade inte i år.. så jag bytte ut och körde switch på det nu..
såja, sätta lite värme på tråget så 20/50 oljan blir lite lättare för pumpen att bearbeta.. sen drog jag till mina päron och hämtade en startmotor…som tyvärr var fel.. men jansson har lånat ut sin och då funkade det
brorsan ringde av en slump och frågade om jag ville ha lite hjälp.. Så vi monterade kardan tillsammans.. skönt att slippa göra det själv fick den ju i nyllen när jag monterade ner den..
förra motorn var packboxhållaren bak spräckt på , så det har sävat lite under bilen…
sölade lite olja vid uppstarten om returen, drog åt skiten bara sen lirade det
sen ringde jag karel och övertalade honom om att jag skulle låna hans fjäderben och fäljar.. TACK SOM FAN!
torsdag natt, 01:00 nämnde jag att vid uppstart så gick den renare jämnar och svarade 1000gånger bättre på gas än med megasquirtet.. helt sjukt fin gång! Omöjligt glad!!! VIPEC!!!
som ett brev på pposten kom det snöstorm till stan när jag och johan skulle lasta.. HELVETE VAD DET JÄVLADES!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
när vi var halvvägs upp så skulel vi spänna upp han i band på slutet, och självklart trasslade bandet sig och vi skulle spänna om ..
Johan: har du handbromsen i.
Ivars: karatar i handbronsen och säger, japp helt bottnad!!
Sen smäller det till och jag glider ner för trailern och fastnar på ic:n eftersom att brädorna åkte bort…
bandspännnde upp den för att vinchen var pajj
Mannen myten MÄLARBOCKEN =) (edit by admin)
på med rikemans kapellet för 700 spänn…
bra väglag med trailer som har sommarpucks
ja just ja, finkapellet ja… bilen var täckt med snö inuti.. under moton klarade det sig, tills jag råkade tömma kapellet på snö under huven… bahh…
lägg märke till att ena sidan av technopaketet är borta.. jo jag skulle lossa bilen själv och råkade missa med bandet så bilen gled av lite själv sådär
äh ingen större förlust, ett mtech 2 pakke vore inte dumt!
Väl inne i värmen
lock and load
dags att efterdra toppen och slänga i nya stift
draget och klart
kungen i trucken
´varmkörde, oljebyte efter en kebab med ppf grabbarna
efter att ett relä var felkopplat och en spole brann av okänd anledning är vi good to go!
ställa in min box över en kopp kaffe
sen när vi skulle dra igång hoppade ärtans tänder ut, ett hjullager var löst så vi drog åt muttern
kollade nollningen
duon har sammanträde
svetsade tryckrör och draget med spännband innan jag får på vantskruvar
bromsat och klart