F.D - Team VPM

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

User avatar
Karel021
Posts: 2176
Joined: 23 Dec 2005, 19:47
Contact:

Post by Karel021 »

johankihl wrote:Karel: Vad ska du mata från den där säkringsbryggan? Spontant känns det som att du underdimensionerat matningen till säkringarna om du inte planerat att avsäkra KL15 spänningen eller nåt?



de är inga värsting grejer som sitter där..

blinkers. tuta,torkare,startmotor, lampor, mätare, shiftlight o lite annat jux..
User avatar
danneeee
Posts: 407
Joined: 05 Feb 2007, 11:38
Location: Sandviken

Post by danneeee »

grattis till helt sjukt med effekt, hoppas den stackars motorn håller ihop bra i sommar nu :D
User avatar
Konny
Posts: 1047
Joined: 12 Jun 2006, 19:26
Location: Finland, åland

Post by Konny »

Bäckis wrote:
bumper wrote:
bullen! wrote:
Bäckis wrote:Grattis till en väl förtjänt PPF H.O dekal!


vad står det för?


H.O. = High Output.

Man ska nog ligga runt 1000 hk för att få den. 8)


700rwhp har vi satt gränsen för den dekalen. Han klarade sig med marginal kan man väl säga.




Jag måste ju oxå få en sån dekal då :D
#KI Verkstad#
*970hk/1030nm M5 turbo bus bil. såld.. http://www.garaget.org/?car=102185
*750hk E30 Ålands starkaste 2007-08. Såld.. http://www.garaget.org/?car=25851
*650hk Mitsubishi Evo 4 http://www.garaget.org/?car=187583
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Post by Bäckis »

Konny wrote:
Bäckis wrote:
bumper wrote:
bullen! wrote:
Bäckis wrote:Grattis till en väl förtjänt PPF H.O dekal!


vad står det för?


H.O. = High Output.

Man ska nog ligga runt 1000 hk för att få den. 8)


700rwhp har vi satt gränsen för den dekalen. Han klarade sig med marginal kan man väl säga.




Jag måste ju oxå få en sån dekal då :D


Absolut Konny!
M3:an 2008:

10.18@233.6

Touringen 2009:

10.73@217.5

M-tech 1 E30 2010:

11.56@199.12

E21 racebil 2011 "In the 7s"

7.88@285

Det kan man kalla trendbrott!

-------------------------------------------------------

070-7318090
User avatar
christoffer jansson
Posts: 455
Joined: 16 Jun 2007, 14:47
Location: Torsåker

Post by christoffer jansson »

Vilket chassie ska motorn sitta i sen då 8)

Lite overkill för en E30 kanske,men ballt.
Aleex
Posts: 1162
Joined: 21 Nov 2005, 17:08
Location: Stockholm

Post by Aleex »

Grattis till sjukt mycket effekt R.ivars. Ska bli skoj att köra lite race i vås i sommar. Kan man ju ta sig en titt på din bil med :D
User avatar
r.ivars
Posts: 3549
Joined: 03 Oct 2007, 23:09
Location: Västerås
Contact:

Post by r.ivars »

en grej som nämnts är att 044orna aldrig pallar det och att turbon aldrig pallar det..

1006 hk turbon bromsats till i motorbänk på annan motor..

pumparna orkar inte, det har ärtan redan skrivit här så en till måste dit om jag ska köra på 1000hk effekten... :)
Last edited by r.ivars on 07 Feb 2009, 16:42, edited 1 time in total.
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
User avatar
christoffer jansson
Posts: 455
Joined: 16 Jun 2007, 14:47
Location: Torsåker

Post by christoffer jansson »

PPF´s bänker har väl aldrig ljugit för...

Svenska avundsjukan som går i gång direkt.....
User avatar
r.ivars
Posts: 3549
Joined: 03 Oct 2007, 23:09
Location: Västerås
Contact:

Post by r.ivars »

1000hp story =)

En updatering på vad jag kallar hellweek :twisted:

övergrym avslutning, men också övergrym vecka att orka med..

mån tis ons

garage 07:00-08:45
jobb: 9-18
frugan och soffbutiker + käk: 18-20 (ja mån, tis & ons samma visa) =)
garage: 20:00 - 01:00

torsdag:
jobb 07:00 - 10:00
garage 10:00 - 17:30 (ingen lunch) =)
resa till enköping och hämta kardan (big mac på vägen): 17:30 - 18:30
garage 18:30 till 01:30

fredag upp med tuppen 07:00 och kom ifrån stan 09:30 typ..


måndag

07:00 börja koppla spolar

Image

och lite kupé el

Image

frukost

Image

på g till jobbet

Image

fixat lite nipplar och bultar på lunchen

Image

tillbaks till garaget

Image

gänga laddventil

Image

Image

hittade en gammal kapsyluppnare för väggmontage =)

Image

Image

fick 10 till såna här den här veckan

Image

kontaktstyckena till vag spolarna var bra jävla dryga, fick ta en instrumentmejsel och trycka in stiften.. helt kört..

Image

Image

fimpade halsen

Image

kapade till tryckrör

Image

vag spolarna klara

Image

gjorde klart i kupen med huvudmatning och dosa

Image

kopplade in reläer

Image

en polare kom förbi och snackade lite och tyckte jag såg lustig ut när jag försökte tänka klart

Image

i med pedalstället

Image

tyrrbon

Image

tack emil på rampus för kort varsel =)

Image

precis som jag ville ha det =)

Image

Image

fortsatte med kupé elen

Image

tryckgivare på kopplingsledningen =)

Image

Image

passade in kylsystemet

Image

Image

ic röret passade, puh!

Image

Image

ventilen kopplad och klar

Image

ic och kylare klara, nice, saknas dock riktiga fästen till kylaren och kylfläktar till kylarn och icn.

Image

lite detaljfoton

Image

Image

Image

Image

Image

det här sög att gänga i!!

Image

Image

Image

Image

i med janssons box för att provstarta med :D tack som fan =)

Image

en annan morgon i garaget, inte helt kry i kolan längre  försökte larma upp skåpet

Image

klar med den här delen =)

Image

haha

Image

Image

lambda inkopplad

Image

fick låna en liten tång av brl =) tack

Image

Image

paneler ihop lite och inkopplat grejer under dem

Image

Image

ratt stång och e36 styrväxel monterat.. även sänkt ratten

Image

fylla på, självklart var jag inte lugn nog att stå och vänta på att det skulle hälla klart, så undertiden det stod såhär var jag i enköping och hämtade svea kardanen, stort tack till ”pinnen” för att han rev upp den i stockholm =)

och STOOOOOOOOOORT TACK TILL SVEA BIL !!!! Som special beställde rör med budbil för att få klart den i sista sekund!!!! www.sveabil.se

Image

Image

just ja, hemma med kardan =)

Image

konfektyr

Image

sen skulle jag starta.. jo tjena, min gamla skadade startmotor orkade inte längre

Image

original kupe elen som jag mår illa av att se , srulade även den så sprutet hoppade inte igång, sprutet har jag kopplat helt självstående men jag tänkte ta triggerkabeln till gamla relät som användes förra året, ibland behövde man slå på det för att sprutet skulle hoppa igång, men det funkade inte i år.. så jag bytte ut och körde switch på det nu..

Image

såja, sätta lite värme på tråget så 20/50 oljan blir lite lättare för pumpen att bearbeta.. sen drog jag till mina päron och hämtade en startmotor…som tyvärr var fel..  men jansson har lånat ut sin och då funkade det :D

brorsan ringde av en slump och frågade om jag ville ha lite hjälp.. Så vi monterade kardan tillsammans.. skönt att slippa göra det själv  fick den ju i nyllen när jag monterade ner den..

Image

Image

förra motorn var packboxhållaren bak spräckt på , så det har sävat lite under bilen…

Image

sölade lite olja vid uppstarten om returen, drog åt skiten bara sen lirade det :D
Image

sen ringde jag karel och övertalade honom om att jag skulle låna hans fjäderben och fäljar.. TACK SOM FAN!

Image

torsdag natt, 01:00 nämnde jag att vid uppstart så gick den renare jämnar och svarade 1000gånger bättre på gas än med megasquirtet.. helt sjukt fin gång! Omöjligt glad!!! VIPEC!!!

Image

Image

Image

som ett brev på pposten kom det snöstorm till stan när jag och johan skulle lasta.. HELVETE VAD DET JÄVLADES!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Image

när vi var halvvägs upp så skulel vi spänna upp han i band på slutet, och självklart trasslade bandet sig och vi skulle spänna om ..

Johan: har du handbromsen i.
Ivars: karatar i handbronsen och säger, japp helt bottnad!!

Sen smäller det till och jag glider ner för trailern och fastnar på ic:n eftersom att brädorna åkte bort…

Image

bandspännnde upp den för att vinchen var pajj

Image

Mannen myten MÄLARBOCKEN =) (edit by admin)

Image

på med rikemans kapellet för 700 spänn…

Image

bra väglag med trailer som har sommarpucks ;)

Image

ja just ja, finkapellet ja… bilen var täckt med snö inuti.. under moton klarade det sig, tills jag råkade tömma kapellet på snö under huven… bahh…

Image

lägg märke till att ena sidan av technopaketet är borta.. jo jag skulle lossa bilen själv och råkade missa med bandet så bilen gled av lite själv sådär ;) äh ingen större förlust, ett mtech 2 pakke vore inte dumt!

Väl inne i värmen

Image

lock and load

Image

dags att efterdra toppen och slänga i nya stift

Image

draget och klart

Image

Image

Image

kungen i trucken

Image

´varmkörde, oljebyte efter en kebab med ppf grabbarna

Image

efter att ett relä var felkopplat och en spole brann av okänd anledning är vi good to go!

Image

Image

Image

Image

ställa in min box över en kopp kaffe 

Image

sen när vi skulle dra igång hoppade ärtans tänder ut, ett hjullager var löst så vi drog åt muttern

Image

kollade nollningen

Image

duon har sammanträde

Image

Image

svetsade tryckrör och draget med spännband innan jag får på vantskruvar

Image

bromsat och klart :D

Image

Image
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
User avatar
Storås
Posts: 937
Joined: 02 Nov 2007, 14:12
Location: Surahammar

Post by Storås »

Fan vad klockrent :D Du är en riktigt duktig skribent också :D Grattis ännu en gång !


Mvh
Mathias Storås / 0705283401 / storaas@gmail.com
RUSSiANRACiNG
User avatar
JannePower
Posts: 258
Joined: 07 Feb 2007, 18:45
Location: västerås

Post by JannePower »

Ja vad ska man säga, en hårig bil helt enkelt!! Tummen upp! :D
pizza
Posts: 2083
Joined: 23 Dec 2005, 19:47
Location: Västerås

Post by pizza »

Asså, sista bilen är en klockren grej att skicka till sponsorerna, riktigt skön å ha i mitten sen 2 till småbilder på sidorna och alla sponsorer i texten runt ramen, sånt brukar uppskattas som fan hos dom, och det är en enkel/billig grej att ge dom.

Pizza
335d -07
Optima PHEV -18
Fredrik Lindblad
User avatar
Tingsdalsracer
Posts: 1104
Joined: 10 Oct 2006, 08:00
Location: Patrik Axelsson Tingsdal, Lycksele, Västerbotten

Post by Tingsdalsracer »

Kul att se att du orkade igenom allt, du är värd alla hkr. Mycket bra jobbat, måste kännas för djävla skönt att ha gjort grovjobbet redan nu.

Hatten av

/Patrik
Patrik Axelsson Mobnr. 070-6755009
User avatar
bumper
Posts: 766
Joined: 20 Nov 2005, 21:07
Location: Fagersta
Contact:

Post by bumper »

Tjenare.

Ni efterdrog toppen såg jag.

Har ni hylsa så att ni kan göra det utan att plocka ur kammarna?
User avatar
r.ivars
Posts: 3549
Joined: 03 Oct 2007, 23:09
Location: Västerås
Contact:

Post by r.ivars »

jepp, 12 kant treåtting av vissa märken... :)
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Post by Bäckis »

Det var med vår hylsa. Wurth 3/8 12mm 12 kant.
M3:an 2008:

10.18@233.6

Touringen 2009:

10.73@217.5

M-tech 1 E30 2010:

11.56@199.12

E21 racebil 2011 "In the 7s"

7.88@285

Det kan man kalla trendbrott!

-------------------------------------------------------

070-7318090
User avatar
M3JONAS
Posts: 2783
Joined: 21 Nov 2005, 08:25
Location: Ekerö/Stockholm

Post by M3JONAS »

Bra jobbat å mycket mos. Kommer garanterat räcka med effekt för att ha riktigt kul i sommar med skåpbilen!
Skönt att vara ute i så god tid dessutom.
Post Reply