PPF M3 Turbo "real street". 10.18/233.6km/h
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Betong är inte aktuellt då den ska kunna fungera för helt vanligt bruk. Ev skulle man kunna betonga en bit, men kylningen måste fungera som den ska.
Efterssom vare sig jag eller någon annan vet ännu om blocket ens är trasigt så lugnar vi oss med alla spekulationer tills den finns att skåda i molekylform.
Efterssom vare sig jag eller någon annan vet ännu om blocket ens är trasigt så lugnar vi oss med alla spekulationer tills den finns att skåda i molekylform.
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
Jag tror det är något ni inte tänkt/nämnt hittills och inte är så allvarligt som ni tror
Mvh
Mvh
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
Magnaten wrote:se det positiva iaf.. bara åka tebaka till bmw å få ett nytt på garantin
Det har funkat förut när folk har rasat nya s14 block i bänken...
jonas_edling@hotmail.com
0736-560290
0736-560290
Magnaten wrote:se det positiva iaf.. bara åka tebaka till bmw å få ett nytt på garantin
Hade jag köpt det i Sverige och inte fräst spår för pyramidringarna så hade jag fan försökt
Ses på lördag dåre.
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
...
bäckis,har du inga slavar du kan sätta på plats och lyfta ur motorn åt dig;) medans fingret läker
Kör:
Bmw e36 2.8l turbo
Saab 9-5 aero
volvo 244
Bmw e36 2.8l turbo
Saab 9-5 aero
volvo 244
- bmw_fredde
- Posts: 4015
- Joined: 20 Nov 2005, 19:25
- Location: Vadstena
Faan vad surt skapligt bakslag när allt va klart...
Fredrik Edholm 0736181290
FredrikEdholm@hotmail.com
FredrikEdholm@hotmail.com
bra bajsigt!
skulle jag vara i dina träskor skulle jag göra följande..
-behålla bilen eftersom den är rå-brutal och baxa ner en bmw sexa ist.
-eller om nu blocket är spräckt och du envisas med att åka 4:a, ge fan i att sänka vridkurvan och skaffa ett begagnat s14 block, alt m10 block som gått långt istället, (lite som bmw gjorde på 80-talet när man samlade in gamla m10 block för att använda dom i formel bilarna) då borde alla spänningar osv släppt.
-sista utvägen skulle jag delfylla blocket, många som kör så utan några som helst problem, men man kanske flyttar svagheten uppåt ist då?
jag tror mer på ett begagnat block som gått 20k från 80talet än ett nytt block från 2000 talet, kan tänka mig att man snikar mer med materialet nu förtiden...
EDIT: vad har du gjort med näven, kört omkull med skotran?
/mvh
skulle jag vara i dina träskor skulle jag göra följande..
-behålla bilen eftersom den är rå-brutal och baxa ner en bmw sexa ist.
-eller om nu blocket är spräckt och du envisas med att åka 4:a, ge fan i att sänka vridkurvan och skaffa ett begagnat s14 block, alt m10 block som gått långt istället, (lite som bmw gjorde på 80-talet när man samlade in gamla m10 block för att använda dom i formel bilarna) då borde alla spänningar osv släppt.
-sista utvägen skulle jag delfylla blocket, många som kör så utan några som helst problem, men man kanske flyttar svagheten uppåt ist då?
jag tror mer på ett begagnat block som gått 20k från 80talet än ett nytt block från 2000 talet, kan tänka mig att man snikar mer med materialet nu förtiden...
EDIT: vad har du gjort med näven, kört omkull med skotran?
/mvh
-Hell was full, so i came back-
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
Bäckis wrote:Magnaten wrote:se det positiva iaf.. bara åka tebaka till bmw å få ett nytt på garantin
Hade jag köpt det i Sverige och inte fräst spår för pyramidringarna så hade jag fan försökt
Ses på lördag dåre.
gör en fuling
plana av blocket tills pyramid ringarna inte finns.
köpa m3jonas kvitto
lämmna i retur.
-
- Posts: 1250
- Joined: 20 Nov 2005, 18:27
- Location: Linköping
robbz wrote:bra bajsigt!
skulle jag vara i dina träskor skulle jag göra följande..
-behålla bilen eftersom den är rå-brutal och baxa ner en bmw sexa ist.
-eller om nu blocket är spräckt och du envisas med att åka 4:a, ge fan i att sänka vridkurvan och skaffa ett begagnat s14 block, alt m10 block som gått långt istället, (lite som bmw gjorde på 80-talet när man samlade in gamla m10 block för att använda dom i formel bilarna) då borde alla spänningar osv släppt.
-sista utvägen skulle jag delfylla blocket, många som kör så utan några som helst problem, men man kanske flyttar svagheten uppåt ist då?
jag tror mer på ett begagnat block som gått 20k från 80talet än ett nytt block från 2000 talet, kan tänka mig att man snikar mer med materialet nu förtiden...
EDIT: vad har du gjort med näven, kört omkull med skotran?
/mvh
De gamla är mkt sämre och klenare uppbyggda. Även materialet är "uppgraderat" enligt BMW.
HAr har redan mördat två gamla block. Vet ju inte ens om det är blocket än,så vi lugnar oss lite tills den är isär
Lillfingret gick av i pulkabacken
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
FoX wrote:Bäckis wrote:Magnaten wrote:se det positiva iaf.. bara åka tebaka till bmw å få ett nytt på garantin
Hade jag köpt det i Sverige och inte fräst spår för pyramidringarna så hade jag fan försökt
Ses på lördag dåre.
gör en fuling
plana av blocket tills pyramid ringarna inte finns.
köpa m3jonas kvitto
lämmna i retur.
Inte helt dum ide!
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
Har inga planer på något bedrägeri så...
Maskinen ur och delvis isär, tack Robin Märklin för hjälpen.
Det som orsakat avsaknad av oljetryck och missljud var tydligt. Jag har slipat av pinnbultarna och muttrarna för att få plats under oljepumpen när man kör gördel, och en hade gängan gett sig på så det har rört sig och knäckt oljepumpen. Hade dragit det två ggr tidigare och skaftet klickade fint även denna gång, men det var väl för klent.
Lagren ser felfria ut så det har klarat sig bra, inga bekymmer där.
Ska lyfta toppen imorgon och då lär jag få se vad som orsakat att den blandat vatten i oljan. Packning eller spricka i cylinder, who knows
Oavsett vilket så behöver jag inget nytt block och ingen ny vev, och det är good news då det alltså inte blir svindyrt. Oljepump, lager och lite småplock, men inga stora kostnader vad jag kan se ännu.
Maskinen ur och delvis isär, tack Robin Märklin för hjälpen.
Det som orsakat avsaknad av oljetryck och missljud var tydligt. Jag har slipat av pinnbultarna och muttrarna för att få plats under oljepumpen när man kör gördel, och en hade gängan gett sig på så det har rört sig och knäckt oljepumpen. Hade dragit det två ggr tidigare och skaftet klickade fint även denna gång, men det var väl för klent.
Lagren ser felfria ut så det har klarat sig bra, inga bekymmer där.
Ska lyfta toppen imorgon och då lär jag få se vad som orsakat att den blandat vatten i oljan. Packning eller spricka i cylinder, who knows
Oavsett vilket så behöver jag inget nytt block och ingen ny vev, och det är good news då det alltså inte blir svindyrt. Oljepump, lager och lite småplock, men inga stora kostnader vad jag kan se ännu.
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
Härligt, bara kika på din trasiga packning nu så är allt frid och fröjd sedan
Mvh
Mvh
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com