Nja, hur kul är det. Får väl ta bort lite vrid kanske, men toppeffekten dödar nog inte.
Får väl bygga ihop den, sälja och byta till en sexa. Vill gärna kunna åka 240 i slutfart med olättad bil, och går inte det med den här motor så får jag väl sikta på något annat.
Kan ju inte skruva nu bara, det är en hand för lite. Vi vet inte vad som är trasigt än, så jag håller tummarna för att det går att lösa. Cylindrarna går att fodra om om det skulle vara det, men jag tror inte det är något fel där för det verkar inte rinna in vatten.
Med risk för att låta tjatig tycker jag att valet är självklart... M10-bottendel och massivt med varv.... Låter gött vid 9700 och 2bar (iaf tills kolvbulten gav upp på ettan, då lät det mest dyrt=)....)
Jag tror att det finns en anledning till att de riktigt snabba S14 i finland åker M10-block....
Jag vet inte vad jag ska skriva för att beskriva hur jag lider med dig! Själv hade jag förmodligen fått magsår när oljetrycket sa upp sig vid bänkningen.
Med tanke på pengarna som ligger i den motorn vid det här laget.. Usch!
Vi kan ju alltid hoppas att det är någonting som går att åtgärda, men det verkar långsökt tyvärr..
Om det har spruckit i loppen, så kanske lösningen är att betongfylla skiten.
Om det spruckit nere vid ramarna, hur ser det ut med genomgående pinskruv? Dra ihop topp och ramarna i ett!
Jag förstår att M10 inte käns speciellt lockande. Vad blir det, 2,0 liter? Det skulle inte bli någon vrid-bomb direkt
Ja, men han har väl Raceware bult? De ska inte dras mer.
ARP har specat 120 eller om det var 140Nm. Drar 100Nm för att skona blocket då det inte behövs mer, det är testat och fungerar utmärkt på de 15-20st S14/S38 maskiner vi byggt senaste två åren.
marcus wrote:Med risk för att låta tjatig tycker jag att valet är självklart... M10-bottendel och massivt med varv.... Låter gött vid 9700 och 2bar (iaf tills kolvbulten gav upp på ettan, då lät det mest dyrt=)....)
Jag tror att det finns en anledning till att de riktigt snabba S14 i finland åker M10-block....
Snälla bäckis, ingen sexa i din fina bil!
Ho ho, kan tro att det lär dyrt
Blir ingen sexa, oroa dig inte. Mindre vrid och lite mer varv så blir det nog bra. Runt 1000Nm i maskinen kanske man kan få ur men vad ska man ha det till när chassiet inte får fäste ens på kilstrad bana.
Hoppas få dissikera maskinen imorgon eller nåt, sen vet vi hur tomt det blir i plånboken....
Bäckis wrote:Ja, men han har väl Raceware bult? De ska inte dras mer.
ARP har specat 120 eller om det var 140Nm. Drar 100Nm för att skona blocket då det inte behövs mer, det är testat och fungerar utmärkt på de 15-20st S14/S38 maskiner vi byggt senaste två åren.
Japp Raceware..d stämmer
Jocke har iofs ett DTM block....kostar 40lax..bara rent block