e36 m3 m50b30 Pt6766 Bromsad 840whp 1170wnm i Dynapack
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
roosen69 wrote:haha..kul historia...synd du va tvungen spela ovetandes först...lite onödigt
med tanke på hur shyssta dom är.....tycker inte du ska lägga ut bes pappret med namnunderskrift med tanke på han som jobbar där! TA BORT
En av besmännen verkade skeptisk redan när han öppnade huven började slita i vacuumslangar direkt och fråga, så jag tror det var lika bra.
Dock var han som kollade avgasvärderna riktigt trevlig, blev intresserad av megatune så jag fick visa lite
Ang papperet så har han ju inte gjort något fel. Bilen var ju så laglig som den kan bli när han godkände den.
Kan ju inte heller vara lagligt med Megaskrutt?
Mvh Mathias
Mvh Mathias
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
- bmw_fredde
- Posts: 4015
- Joined: 20 Nov 2005, 19:25
- Location: Vadstena
ska du ha icke vanos kammen på avgassidan? eller ska du plocka bort vanosen å köra utan?
Fredrik Edholm 0736181290
FredrikEdholm@hotmail.com
FredrikEdholm@hotmail.com
bmw_fredde wrote:ska du ha icke vanos kammen på avgassidan? eller ska du plocka bort vanosen å köra utan?
Japp tänkte svarva av den och lägga den på avgassidan
roosen69 wrote:pelko du har helt rätt där...bilen kan vara laglig om den etanol konverteras och därför har megaskrutt så vi får anta att så är fallet och avsluta den här diskutionen!
tommiz wrote:Denna bil har väl VEMS och inte megaskrutt? Iofs gäller väl samma resonemang runt etanol, besiktning och eftermarknadssprut.
stämmer bra, sitter ett vems i den.
- bmw_fredde
- Posts: 4015
- Joined: 20 Nov 2005, 19:25
- Location: Vadstena
men kör du med vanosen inkopplad på insugssidan?
Fredrik Edholm 0736181290
FredrikEdholm@hotmail.com
FredrikEdholm@hotmail.com
sommaren börjar närma sig så jag har fått gjort ett ryck nu.
Började med att bygga en plugg med ventil att sätta på inloppet til turbon för att provtrycka systemet, rekomenderas. Hittade både en och tre läckor som fick åtgärdas.
Fick även plocka ner tråget och svetsa om för att åtgärda en läcka från oljereturen som jag har stört mig på hela sommaren...
Idag slängde jag på insugskammen och timade in den 1.25mm lyft i ÖD på avgas och 1mm på insugs.
Färdigsvarvad. Fick ta kring 2mm
Guld värt med denna, låser alla leder med en gång.
Nu är det i princip bara en uppsättning spridare som fattas så ska det gasas.
Började med att bygga en plugg med ventil att sätta på inloppet til turbon för att provtrycka systemet, rekomenderas. Hittade både en och tre läckor som fick åtgärdas.
Fick även plocka ner tråget och svetsa om för att åtgärda en läcka från oljereturen som jag har stört mig på hela sommaren...
Idag slängde jag på insugskammen och timade in den 1.25mm lyft i ÖD på avgas och 1mm på insugs.
Färdigsvarvad. Fick ta kring 2mm
Guld värt med denna, låser alla leder med en gång.
Nu är det i princip bara en uppsättning spridare som fattas så ska det gasas.
- TobyMontana
- Posts: 79
- Joined: 04 Dec 2007, 21:06
- Location: Umeå