e36 m3 m50b30 Pt6766 Bromsad 840whp 1170wnm i Dynapack

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

User avatar
roosen69
Posts: 226
Joined: 11 Jan 2008, 15:46
Location: Norrland

Post by roosen69 »

....
Last edited by roosen69 on 28 Jan 2009, 15:45, edited 1 time in total.
devvan
Posts: 19
Joined: 19 Aug 2007, 14:52

Post by devvan »

onödigt att göra reklam. men kul att den gick igenom, fint bygge :)
User avatar
r.ivars
Posts: 3549
Joined: 03 Oct 2007, 23:09
Location: Västerås
Contact:

Post by r.ivars »

besiktningsmannen har ju inte gjort något fel. Det satt ingen turbo där.. Han hade väl däremot fått problem om han slagit ner på bilen för att han misstänker att den har turbo i vanliga fall.. går ju inte.
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
User avatar
ippe
Posts: 1370
Joined: 16 Nov 2007, 14:59
Location: skellefteå

Post by ippe »

roosen69 wrote:haha..kul historia...synd du va tvungen spela ovetandes först...lite onödigt
med tanke på hur shyssta dom är.....tycker inte du ska lägga ut bes pappret med namnunderskrift med tanke på han som jobbar där! TA BORT


En av besmännen verkade skeptisk redan när han öppnade huven började slita i vacuumslangar direkt och fråga, så jag tror det var lika bra.

Dock var han som kollade avgasvärderna riktigt trevlig, blev intresserad av megatune så jag fick visa lite :)

Ang papperet så har han ju inte gjort något fel. Bilen var ju så laglig som den kan bli när han godkände den.
User avatar
shomakie
Posts: 914
Joined: 23 May 2007, 05:37
Location: Västerås

Post by shomakie »

Sa samma sak om min bil på besiktningen men som sagt den är ju godkänd där så då kan dem inte göra mkt!
Lost but NOT forgotten!!

Bmw 325 Turbo 1988
365whp 500wnm @ 1.55bar..

Volvo S40 2.0T -00 MTE @ 300Hp
User avatar
roosen69
Posts: 226
Joined: 11 Jan 2008, 15:46
Location: Norrland

Post by roosen69 »

jo bilen är självklart laglig och de är inge problem så
men ja tycker ändå inte de känns rätt att lägga ut namnet...
kanske bara jag som är nojig men de är inte bara vi bil intresserade
som sitter och läser forum! men ha kvar de om de känns rätt för dig
User avatar
pelko
Posts: 4895
Joined: 12 Aug 2007, 22:53
Location: Göteborg
Contact:

Post by pelko »

Kan ju inte heller vara lagligt med Megaskrutt? :D

Mvh Mathias
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
User avatar
bmw_fredde
Posts: 4015
Joined: 20 Nov 2005, 19:25
Location: Vadstena

Post by bmw_fredde »

ska du ha icke vanos kammen på avgassidan? eller ska du plocka bort vanosen å köra utan?
Fredrik Edholm 0736181290
FredrikEdholm@hotmail.com
User avatar
roosen69
Posts: 226
Joined: 11 Jan 2008, 15:46
Location: Norrland

Post by roosen69 »

pelko du har helt rätt där...bilen kan vara laglig om den etanol konverteras och därför har megaskrutt så vi får anta att så är fallet och avsluta den här diskutionen!
User avatar
ippe
Posts: 1370
Joined: 16 Nov 2007, 14:59
Location: skellefteå

Post by ippe »

bmw_fredde wrote:ska du ha icke vanos kammen på avgassidan? eller ska du plocka bort vanosen å köra utan?

Japp tänkte svarva av den och lägga den på avgassidan
roosen69 wrote:pelko du har helt rätt där...bilen kan vara laglig om den etanol konverteras och därför har megaskrutt så vi får anta att så är fallet och avsluta den här diskutionen!

:)
tommiz wrote:Denna bil har väl VEMS och inte megaskrutt? Iofs gäller väl samma resonemang runt etanol, besiktning och eftermarknadssprut.

stämmer bra, sitter ett vems i den.
User avatar
bmw_fredde
Posts: 4015
Joined: 20 Nov 2005, 19:25
Location: Vadstena

Post by bmw_fredde »

men kör du med vanosen inkopplad på insugssidan?
Fredrik Edholm 0736181290
FredrikEdholm@hotmail.com
User avatar
ippe
Posts: 1370
Joined: 16 Nov 2007, 14:59
Location: skellefteå

Post by ippe »

Den är urkopplad. Användes dock ett tag tidigare men valde att ha den urkopplad när jag vred om insugskammen :o
User avatar
ippe
Posts: 1370
Joined: 16 Nov 2007, 14:59
Location: skellefteå

Post by ippe »

sommaren börjar närma sig så jag har fått gjort ett ryck nu.

Började med att bygga en plugg med ventil att sätta på inloppet til turbon för att provtrycka systemet, rekomenderas. Hittade både en och tre läckor som fick åtgärdas.

Image

Image
Image

Fick även plocka ner tråget och svetsa om för att åtgärda en läcka från oljereturen som jag har stört mig på hela sommaren...

Image


Idag slängde jag på insugskammen och timade in den 1.25mm lyft i ÖD på avgas och 1mm på insugs.

Färdigsvarvad. Fick ta kring 2mm
Image
Image

Image

Guld värt med denna, låser alla leder med en gång.
Image

Nu är det i princip bara en uppsättning spridare som fattas så ska det gasas.
User avatar
TobyMontana
Posts: 79
Joined: 04 Dec 2007, 21:06
Location: Umeå

Post by TobyMontana »

haha het frilla man har!

Bara spridarna kommer i tid så blir de kanon de här!! 8)
Fd 4wd åkare!
User avatar
ippe
Posts: 1370
Joined: 16 Nov 2007, 14:59
Location: skellefteå

Post by ippe »

haha ja man är ju alltid på topp i garaget ;)

Ja vi får satsa på vårkörning 2a maj!
User avatar
ippe
Posts: 1370
Joined: 16 Nov 2007, 14:59
Location: skellefteå

Post by ippe »

Renoverat bromsarna i väntan på spridare.

Image

Blästrat

Image

Någon burk färg senare..

Image

Renoverade ok med nya redstuff belägg

Image

Monterat och klart med nya slitsade\borrade skivor runt om

Image
Post Reply