Max hk/vrid på org E30 325 lamelldiff?

Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Post Reply
User avatar
Ekman
Posts: 57
Joined: 19 Dec 2005, 12:21
Location: Uddevalla/Färgelanda

Max hk/vrid på org E30 325 lamelldiff?

Post by Ekman »

som sagt vad är max vad den klumpen klarar i hk samt vrid??
JaJsEn
Posts: 620
Joined: 20 Nov 2005, 18:29
Location: Trollhättan

Post by JaJsEn »

är väll ingen som skrotat en fräch e30 diff än igentligen,

drivaxlar o knutar går innan.

kolla tråden angående Någon som vill ha special skottsäker bakvagn E30? Kolla här!

mvh Erik
Enligt Haynse är man "Proffesionell mekaniker" =)
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Exakt 552hk och 555nm går den sönder:)
User avatar
Ekman
Posts: 57
Joined: 19 Dec 2005, 12:21
Location: Uddevalla/Färgelanda

Post by Ekman »

Bmwandreas wrote:Exakt 552hk och 555nm går den sönder:)


Måste vart jobbigt att luska ut exakt den siffran =) eller tänker du på din första E30 turbo?
Erki87
Posts: 767
Joined: 21 Jan 2006, 18:03
Location: Eskilstuna

Post by Erki87 »

har hört att stora lamelldiffen till e30 ska vara jävligt skottsäker...

finns ju dock större diffar till bmw... 750 lär ju klara lite vrid eller m5 e39.
Kör: Ford Escort Cosworth -93 505whp 525wnm
Körde: M3 -01
Körde: M5 -91
Körde: 325i -88
Körde: 318is 16v -90 (Turbo)

(Eric Johansson)
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Jag bara skämtade, man kan inte veta hur mycket en sån pallar. Många faktorer som spelar roll.
User avatar
Krillian
Posts: 2262
Joined: 20 Nov 2005, 15:25
Location: Eslöv

Post by Krillian »

Bmwandreas wrote:Jag bara skämtade, man kan inte veta hur mycket en sån pallar. Många faktorer som spelar roll.


haha skön humor :wink:
Post Reply