Lägg upp info om ditt projekt.
Moderators: purepfcom , Storås , Bmwandreas , Nisse Järnet , pelko , Bäckis , Pimplaren
shomakie
Posts: 914 Joined: 23 May 2007, 05:37
Location: Västerås
Post
by shomakie » 24 Jan 2009, 17:38
Lost but NOT forgotten!!
Bmw 325 Turbo 1988
365whp 500wnm @ 1.55bar..
Volvo S40 2.0T -00 MTE @ 300Hp
Jag Heter Jimmy
Posts: 419 Joined: 02 Dec 2008, 16:16
Location: Eskilstuna Tele:0735991654 Namn:Jimmy Åkerman
Post
by Jag Heter Jimmy » 24 Jan 2009, 21:34
Ser trevligt ut
läste igenom tråden igår kväll riktigt trevlig kvällsläsning måste jag säga man blev ju skapligt sugen att dra tummen ur röven å göra nånting själv med 320in
shomakie
Posts: 914 Joined: 23 May 2007, 05:37
Location: Västerås
Post
by shomakie » 25 Jan 2009, 19:37
Lost but NOT forgotten!!
Bmw 325 Turbo 1988
365whp 500wnm @ 1.55bar..
Volvo S40 2.0T -00 MTE @ 300Hp
RoDe
Posts: 3817 Joined: 29 Sep 2006, 18:18
Location: Sthlm
Post
by RoDe » 25 Jan 2009, 22:28
plåten vart mycket bättre nu. borde ha nitat den istället, men vart snyggt såhär ändå.
första plåten du gjorde såg ut o va gjord av nåt dagisbarn som tagit på sig lite svartjobb.
The Lower Class
shomakie
Posts: 914 Joined: 23 May 2007, 05:37
Location: Västerås
Post
by shomakie » 26 Jan 2009, 09:05
RoDe wrote: plåten vart mycket bättre nu. borde ha nitat den istället, men vart snyggt såhär ändå.
första plåten du gjorde såg ut o va gjord av nåt dagisbarn som tagit på sig lite svartjobb.
haha...du är inte den första som säger så =)
Nja...är inte säkert att detta är den slutgiltiga formen...sugen på ett 4" rf utblås så då får ja vänta me nitning!
Lost but NOT forgotten!!
Bmw 325 Turbo 1988
365whp 500wnm @ 1.55bar..
Volvo S40 2.0T -00 MTE @ 300Hp
shomakie
Posts: 914 Joined: 23 May 2007, 05:37
Location: Västerås
Post
by shomakie » 26 Jan 2009, 19:02
Fick lite stuffs idag från do88.se....
Siliconslang mellan turbo och wg...
Riktiga slangklämmor istället för vanliga "skjuta loss klammor"..
Är redo att vrida nyckeln..hoppas sommaren snart är här!!!
Lost but NOT forgotten!!
Bmw 325 Turbo 1988
365whp 500wnm @ 1.55bar..
Volvo S40 2.0T -00 MTE @ 300Hp
Bonje
Posts: 1284 Joined: 20 Nov 2005, 17:51
Location: Eskilstuna
Contact:
Post
by Bonje » 26 Jan 2009, 19:58
Siliconslang mellan turbo och wg...
Usch.. låter inte som en bra lösning det där..
shomakie
Posts: 914 Joined: 23 May 2007, 05:37
Location: Västerås
Post
by shomakie » 26 Jan 2009, 23:38
Bonje wrote: Siliconslang mellan turbo och wg...
Usch.. låter inte som en bra lösning det där..
varför inte??
Lost but NOT forgotten!!
Bmw 325 Turbo 1988
365whp 500wnm @ 1.55bar..
Volvo S40 2.0T -00 MTE @ 300Hp
micke999
Posts: 444 Joined: 09 Jul 2008, 00:05
Post
by micke999 » 26 Jan 2009, 23:50
shomakie wrote: Bonje wrote: Siliconslang mellan turbo och wg...
Usch.. låter inte som en bra lösning det där..
varför inte??
för till wg går de ju varma avgaser!!
ms racing
Storås
Posts: 937 Joined: 02 Nov 2007, 14:12
Location: Surahammar
Post
by Storås » 26 Jan 2009, 23:55
micke999 wrote: shomakie wrote: Bonje wrote:
Usch.. låter inte som en bra lösning det där..
varför inte??
för till wg går de ju varma avgaser!!
Han menar alldeles säkert mellan kompressordel och wastegate, annars hade det troligen stått "mellan grenrör och wg"
shomakie
Posts: 914 Joined: 23 May 2007, 05:37
Location: Västerås
Post
by shomakie » 27 Jan 2009, 07:37
Storås wrote: micke999 wrote: shomakie wrote:
varför inte??
för till wg går de ju varma avgaser!!
Han menar alldeles säkert mellan kompressordel och wastegate, annars hade det troligen stått "mellan grenrör och wg"
precis...du har fattat galoppen storås =) Men det borde väl fungera? var ju därför ja köpte siliconslangen...
Lost but NOT forgotten!!
Bmw 325 Turbo 1988
365whp 500wnm @ 1.55bar..
Volvo S40 2.0T -00 MTE @ 300Hp
shomakie
Posts: 914 Joined: 23 May 2007, 05:37
Location: Västerås
Post
by shomakie » 27 Jan 2009, 07:38
micke999 wrote: shomakie wrote: Bonje wrote:
Usch.. låter inte som en bra lösning det där..
varför inte??
för till wg går de ju varma avgaser!!
nog för att man ibland kan vara lite korkad men så korkad tror ja inte att nån på detta forum är så dem drar en siliconslang mellan avgashuset och wg!! =)
Lost but NOT forgotten!!
Bmw 325 Turbo 1988
365whp 500wnm @ 1.55bar..
Volvo S40 2.0T -00 MTE @ 300Hp
janka
Posts: 115 Joined: 23 Aug 2008, 13:24
Location: Larvik
Post
by janka » 29 Jan 2009, 08:42
riktigt kul bygge du håller på med, mycke nyttigt att ta lära av också=)
börjesson
Posts: 84 Joined: 18 Jan 2009, 23:14
Location: Kinna
Post
by börjesson » 30 Jan 2009, 15:27
Riktigt grymt projekt detta! Många uppdates samt bilder! Fortsätt så!
shomakie
Posts: 914 Joined: 23 May 2007, 05:37
Location: Västerås
Post
by shomakie » 30 Jan 2009, 22:44
Lost but NOT forgotten!!
Bmw 325 Turbo 1988
365whp 500wnm @ 1.55bar..
Volvo S40 2.0T -00 MTE @ 300Hp
micke999
Posts: 444 Joined: 09 Jul 2008, 00:05
Post
by micke999 » 31 Jan 2009, 03:11
shomakie wrote: micke999 wrote: shomakie wrote:
varför inte??
för till wg går de ju varma avgaser!!
nog för att man ibland kan vara lite korkad men så korkad tror ja inte att nån på detta forum är så dem drar en siliconslang mellan avgashuset och wg!! =)
va ingen ironi häller!!
ms racing
shomakie
Posts: 914 Joined: 23 May 2007, 05:37
Location: Västerås
Post
by shomakie » 31 Jan 2009, 20:16
Lost but NOT forgotten!!
Bmw 325 Turbo 1988
365whp 500wnm @ 1.55bar..
Volvo S40 2.0T -00 MTE @ 300Hp