F.D - Team VPM

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

tobben86
Posts: 55
Joined: 10 Aug 2008, 17:48
Location: Oskarshamn

Post by tobben86 »

köpte du stålomspunnet på swedol? va heter den slangen samt vad kostade den?
User avatar
r.ivars
Posts: 3549
Joined: 03 Oct 2007, 23:09
Location: Västerås
Contact:

Post by r.ivars »

buse: mapsensor och insugstemp..

tobben: nej, de hjälpte mig bara att pressa om en stålomspunnen.. tyvärr har dom bara gummi med stål i...
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
tobben86
Posts: 55
Joined: 10 Aug 2008, 17:48
Location: Oskarshamn

Post by tobben86 »

r.ivars wrote:buse: mapsensor och insugstemp..

tobben: nej, de hjälpte mig bara att pressa om en stålomspunnen.. tyvärr har dom bara gummi med stål i...


okey, du vet inget ställe som har vettiga priser på stålomspunnet?
User avatar
FoX
Posts: 1794
Joined: 03 Dec 2005, 16:48
Location: Eskilstuna
Contact:

Post by FoX »

tobben86 wrote:
r.ivars wrote:buse: mapsensor och insugstemp..

tobben: nej, de hjälpte mig bara att pressa om en stålomspunnen.. tyvärr har dom bara gummi med stål i...


okey, du vet inget ställe som har vettiga priser på stålomspunnet?


Vettiga priser på stålomsbundet, det finns inte.. existerar inte.
/Fredrik Strengbohm
WWW.E30.SE

0703252017
Eskilstuna
User avatar
maccan
Posts: 457
Joined: 24 Aug 2007, 23:00
Location: Stockholm//Segeltorp

Post by maccan »

Alltid lika kul att kolla tråden, bra med bilder, feta bilar och fint jobb hela tiden! Sjukt fet din bil var på norrsyd ivars, och ska bli kul att se ännu fetare i år :)

mvh M.
User avatar
Karel021
Posts: 2176
Joined: 23 Dec 2005, 19:47
Contact:

Post by Karel021 »

dagens update.

Kom lite paket idag.

Msd tändkablar.. nu är de bara spolarna kvar då.


(Ärtan !! dessa passar utmärkt.. långa o fina) :)
Image

Även en griffin hitta hem idag.. passa som handen i handsken :)
Image

bra mycket kralligare än den gamla
Image

nytt ex kärl fick komma hem oxå.
Image

Toppen på plats. och vipporna ställda o klara. (engson räddade dagen, en ventil har gått ner sig lite så vi fick sänka ventil sätet 2 tiondelar till) "nödlösning"
Image

lite polish på de här så jäklar
Image

ny olje pump har inhandlats oxå.. blir en diesel pump.. (diesel drev till vänster och original till höger)
Image
User avatar
BusE
Posts: 1261
Joined: 28 Sep 2006, 20:02
Location: Eskilstuna

Post by BusE »

[quote="r.ivars"]buse: mapsensor och insugstemp..quote]

ok...nu är jag väldigt dålig på sprut, ska det inte en mappsensor ha en vakumslang? det är väll den lilla givaren på bilden som är mappsensorn?

mvh.
User avatar
RoDe
Posts: 3817
Joined: 29 Sep 2006, 18:18
Location: Sthlm

Post by RoDe »

byt tändkablarna. kopparkärna i dom där.

sålde själv iväg mina förra säsongen o köpte på mig msd streetfire kablarna istället.

liten länk:
http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic ... na&start=0
The Lower Class
User avatar
r.ivars
Posts: 3549
Joined: 03 Oct 2007, 23:09
Location: Västerås
Contact:

Post by r.ivars »

mcn wrote:Alltid lika kul att kolla tråden, bra med bilder, feta bilar och fint jobb hela tiden! Sjukt fet din bil var på norrsyd ivars, och ska bli kul att se ännu fetare i år :)

mvh M.


tack tack =) jo, men lådstrulet gjorde att den inte presterade så värst.. kul att hälsa på er därborta i fancypants'stan 8)
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
User avatar
r.ivars
Posts: 3549
Joined: 03 Oct 2007, 23:09
Location: Västerås
Contact:

Post by r.ivars »

BusE wrote:
r.ivars wrote:buse: mapsensor och insugstemp..quote]

ok...nu är jag väldigt dålig på sprut, ska det inte en mappsensor ha en vakumslang? det är väll den lilla givaren på bilden som är mappsensorn?

mvh.



det är den stora med kontakt som är mapsensor..

finns interna mapsensorer, sitter direktmonterad i typ insuget.

sen har du externa, och dom kan sitta vart fan man vill :) och då måste du ha en vacumslang till den, annars kan den ju inte mäta trycket :)
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
User avatar
Karel021
Posts: 2176
Joined: 23 Dec 2005, 19:47
Contact:

Post by Karel021 »

RoDe wrote:byt tändkablarna. kopparkärna i dom där.

sålde själv iväg mina förra säsongen o köpte på mig msd streetfire kablarna istället.

liten länk:
http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic ... na&start=0



vadårå?

polaren köra sånna kablar och dom funkar kalas bra..

(han bromsa 160hp per cylinder på en 1.8L)

så rent teoretiskt så borde ja kunna bromsa 960hp och fortfarnade få de att funka bra.. då vi kommer o köra samma setup på tändning,sprut,kablar



så här säger msd "The super conductor is actually the higher quality, street fire is MSDs budget friendlier products"
User avatar
bmw_fredde
Posts: 4015
Joined: 20 Nov 2005, 19:25
Location: Vadstena

Post by bmw_fredde »

Karel021 wrote:
RoDe wrote:byt tändkablarna. kopparkärna i dom där.

sålde själv iväg mina förra säsongen o köpte på mig msd streetfire kablarna istället.

liten länk:
http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic ... na&start=0



vadårå?

polaren köra sånna kablar och dom funkar kalas bra..

(han bromsa 160hp per cylinder på en 1.8L)

så rent teoretiskt så borde ja kunna bromsa 960hp och fortfarnade få de att funka bra.. då vi kommer o köra samma setup på tändning,sprut,kablar



så här säger msd "The super conductor is actually the higher quality, street fire is MSDs budget friendlier products"



Jag körde med sånna förut dom funka perfekt!
Fredrik Edholm 0736181290
FredrikEdholm@hotmail.com
User avatar
Karel021
Posts: 2176
Joined: 23 Dec 2005, 19:47
Contact:

Post by Karel021 »

bmw_fredde wrote:
Karel021 wrote:
RoDe wrote:byt tändkablarna. kopparkärna i dom där.

sålde själv iväg mina förra säsongen o köpte på mig msd streetfire kablarna istället.

liten länk:
http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic ... na&start=0



vadårå?

polaren köra sånna kablar och dom funkar kalas bra..

(han bromsa 160hp per cylinder på en 1.8L)

så rent teoretiskt så borde ja kunna bromsa 960hp och fortfarnade få de att funka bra.. då vi kommer o köra samma setup på tändning,sprut,kablar



så här säger msd "The super conductor is actually the higher quality, street fire is MSDs budget friendlier products"



Jag körde med sånna förut dom funka perfekt!


klockrent.

kan inte tänka mig annat..
User avatar
r.ivars
Posts: 3549
Joined: 03 Oct 2007, 23:09
Location: Västerås
Contact:

Post by r.ivars »

25års festen slog hårt.. Var snäppet för kul för att leva dagen efter... :) Tack all som var med, jävla toppenkväll!

Men nu är det dags för en garagerepa, mina kära vänner gav mig ett tilton urtrampningslager i present. Generösa gamla rävar :D Så jag måste ju se hur fan det ska sitta, och ärtan ska hjälpa mig mäta in kopplingen... Jag har inte riktigt förstått än hur fan man gör.. Tur att det finns proffs i stan nu :)

För att bruka alla andra fina presenter så tar jag på mig turtles artiklarna, går till garaget med pipan, och passar på att gjuta av herrn i brallorna när morronfräset slår till.
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Post by Bäckis »

Karel021 wrote:
RoDe wrote:byt tändkablarna. kopparkärna i dom där.

sålde själv iväg mina förra säsongen o köpte på mig msd streetfire kablarna istället.

liten länk:
http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic ... na&start=0



vadårå?

polaren köra sånna kablar och dom funkar kalas bra..

(han bromsa 160hp per cylinder på en 1.8L)

så rent teoretiskt så borde ja kunna bromsa 960hp och fortfarnade få de att funka bra.. då vi kommer o köra samma setup på tändning,sprut,kablar



så här säger msd "The super conductor is actually the higher quality, street fire is MSDs budget friendlier products"



Kopparkärna alstrar väldiga magnetfält och kan ge allvarliga problem, men med din tur så fungerar det säkert.
M3:an 2008:

10.18@233.6

Touringen 2009:

10.73@217.5

M-tech 1 E30 2010:

11.56@199.12

E21 racebil 2011 "In the 7s"

7.88@285

Det kan man kalla trendbrott!

-------------------------------------------------------

070-7318090
User avatar
Karel021
Posts: 2176
Joined: 23 Dec 2005, 19:47
Contact:

Post by Karel021 »

Bäckis wrote:
Karel021 wrote:
RoDe wrote:byt tändkablarna. kopparkärna i dom där.

sålde själv iväg mina förra säsongen o köpte på mig msd streetfire kablarna istället.

liten länk:
http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic ... na&start=0



vadårå?

polaren köra sånna kablar och dom funkar kalas bra..

(han bromsa 160hp per cylinder på en 1.8L)

så rent teoretiskt så borde ja kunna bromsa 960hp och fortfarnade få de att funka bra.. då vi kommer o köra samma setup på tändning,sprut,kablar



så här säger msd "The super conductor is actually the higher quality, street fire is MSDs budget friendlier products"



Kopparkärna alstrar väldiga magnetfält och kan ge allvarliga problem, men med din tur så fungerar det säkert.


hehe ah de gör väl de..


får prova helt enkelt.. är ju fler som åkt med dessa kablar.. och polaren med nissan åker ju oxå sånna. ivars ska väl oxå göra de..
User avatar
r.ivars
Posts: 3549
Joined: 03 Oct 2007, 23:09
Location: Västerås
Contact:

Post by r.ivars »

Karel021 wrote:
hehe ah de gör väl de..


får prova helt enkelt.. är ju fler som åkt med dessa kablar.. och polaren med nissan åker ju oxå sånna. ivars ska väl oxå göra de..



noep, jag kör coil on plug ;)
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
Post Reply