F.D - Team VPM

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

User avatar
bmw_fredde
Posts: 4015
Joined: 20 Nov 2005, 19:25
Location: Vadstena

Post by bmw_fredde »

blev riktigt snyggt :D

Å rivars när ja körde bana med min m50 va det inga problem med tempen utan oljekyl... visserligen plågades det väl inte riktigt allt som gick men ändå...
Fredrik Edholm 0736181290
FredrikEdholm@hotmail.com
User avatar
Karel021
Posts: 2176
Joined: 23 Dec 2005, 19:47
Contact:

Post by Karel021 »

JohnE wrote:
Karel021 wrote:
pizza wrote:Absolut stöddig, men du kommer tappa mycket av körbarheten och karaktären på din maskin som gör din bil så j*vla ball, å du måste/bör bygga om grenröret för den flänsen som är speciell för CAT och jag tror du kan få svårt å köpa den flänsen, MEN orkar/vill du så blir det stöddig effekt.......(med Z58 å 9000rpm 8) )

Pizza



köpa fläns?
e väl bara o rita en själv?


Flänsen lär vara det minsta problemet. Att få flöde från runda rör till de där trekanterna in lär kräva en hel del drygt smidande med kollektorn på grenröret.
Men det vet du ju om redan gissar jag på..



VA ?? är dom trekantiga? :D

shit de missa ja.. då funkar de inte med fyrkanter altlså.. hmm får tänka ut en annan lösning då ;)
User avatar
Karel021
Posts: 2176
Joined: 23 Dec 2005, 19:47
Contact:

Post by Karel021 »

tÅfe wrote:
Karel021 wrote:
tÅfe wrote:Karel: Diggar bilden då du fistar turbon :lol: Manligt! :twisted:




hahah.. jag gillar hål.. vad ska man göra lixom :D


HAHA. Kan se dig smyga omkring på en japmeet träff och fista japsburkar! :lol:



hahaha.. vad fan är japsmeet annars till för? träffa liksinade med samma intresse eller?


jag hör ju att du vill va me !!
User avatar
Söderling
Posts: 351
Joined: 20 Mar 2006, 09:15
Location: Örebro

Post by Söderling »

r.ivars wrote:tror du verkligen jag "råkar glömma" saker jag tycker är livsviktiga?

jag har bara hittat oljefilterhus för 1800 spänn och det har jag hittils ingen lust att ge.. jag har oljetemp och oljetryck och hittils är jag varken blind eller hjärndöd.. sååååååå whats the facking fuss? Många saker jag vet jag ska köpa men inte behöer på stubinen väntar jag med att köpa för att kanske spara en tusing.. Har bjudit på säkert 5 oljefilterhus men inte fått nåt..

Behöver jag en oljekyl i sommar kris så köper och monterar jag en med oljefilterhus på 2 timmar.. För sticker tempen på bana (vilket det trovligtvis kommer göra men jag inte vet än) så känns en 4 tusing väldigt välspenderad.. Just nu har jag 1000 viktigare saker att inhandla..


Jag körde hela första året utan oljekylare på Volvon, och ja körde både gatebil mantorp och rudskogen.
Och oljetempen låg bra hela tiden, det var bara vattentempen som stack på grund av blåst toppackning.
Så man klarar sig riktigt bra utan det oxå, så länge man inte ska köra långa pass på bana.
Så ja håller med dig att det finns så mycket andra saker som är mer värda dom pengarna, men helt klart är det fördel att ha det oxå.
User avatar
r.ivars
Posts: 3549
Joined: 03 Oct 2007, 23:09
Location: Västerås
Contact:

Post by r.ivars »

fint att höra från lite m50 kungar som testat.. låter lovande att klara sig skapligt utan.. Strulet jag hade i somras var snarare att tempen låg lite halvlågt, kom upp i 80 grader oljetemp som mest efter längre körningar :/


johne, så du menar att en tringael är jobbigare än en 4 kant vad gäller att klämma ner 3 rör mot? 8)
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
User avatar
Hilda
Posts: 241
Joined: 06 Dec 2006, 14:46
Location: Enköping
Contact:

Post by Hilda »

balobas wrote:ÅÅÅÅÅ! Äntligen! Har velat klaga på de där röda strimmorna :twisted:
va klaga på mina superdekaler :D
Jag satte mest dit dom för två år sedan för att göra lite reklam för vpm. . . Men har aldrig egentligen heller tyckt det sett bra ut på bilen och nu när den börjar ta form skulle dom bara bort. . . Bilen skall vara clean som den är.
Mvh hilda
www.vpm.se
jonas@vpm.se
Västerås Plast & Metallservice
JohnE
Posts: 392
Joined: 26 Jul 2008, 14:53
Location: Västerås

Post by JohnE »

r.ivars wrote:johne, så du menar att en tringael är jobbigare än en 4 kant vad gäller att klämma ner 3 rör mot? 8)


Ungefär det jag menar. Om man gör nytt grenrör från grunden så är det ju hugget som stucket, men att bara att kapa bort fläns och banka lite rör lär bli förödande. :lol:
User avatar
r.ivars
Posts: 3549
Joined: 03 Oct 2007, 23:09
Location: Västerås
Contact:

Post by r.ivars »

hämtade 6m rör idag :) tvärstagen punktade och klara...

Image

såhär ser det ut i skuffen :)

Image

blir ingen lack här just nu :) spisen åker i och nya tryckrör + avgas byggs, sen om den håller i bänken river jag ur skiten igen och lackar och gör snyggt ;)

Image

sådääärja =)

Image

Image

Image

Image

båda tvörrören syns här :)

Image

Image
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
User avatar
pelko
Posts: 4895
Joined: 12 Aug 2007, 22:53
Location: Göteborg
Contact:

Post by pelko »

Fan, något kan du la lacka motorrummet med nu?

Erkänn att du innerst inne själv vet att du inte river ur motorn om allt funkar bra bara för att lacka? :)

Mvh Mathias
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
User avatar
r.ivars
Posts: 3549
Joined: 03 Oct 2007, 23:09
Location: Västerås
Contact:

Post by r.ivars »

pelko wrote:Fan, något kan du la lacka motorrummet med nu?

Erkänn att du innerst inne själv vet att du inte river ur motorn om allt funkar bra bara för att lacka? :)

Mvh Mathias


jorå =) vad fan ska jag annars göra i mars/april? =)

Problemet är att lackar jag med enkomp så måste allt det bort innan man lägger 2 komp..
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
User avatar
pelko
Posts: 4895
Joined: 12 Aug 2007, 22:53
Location: Göteborg
Contact:

Post by pelko »

Haha det är sant man kan inte gå sysslolös :D

Rock on, vill se va den presterar!

Mvh Mathias
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
User avatar
Roobin
Posts: 1794
Joined: 15 Oct 2006, 14:58
Location: Värmdö

Post by Roobin »

ser bra ut ivars!

keep on goin :)
Audi S2 2,5 liter - 800whp?

VR Motor Stockholm AB

Robin Raita
User avatar
Hilda
Posts: 241
Joined: 06 Dec 2006, 14:46
Location: Enköping
Contact:

Post by Hilda »

birro wrote:blir grymt! riktigt snyggt med hartge fälgarna också.
Kanske har missat det men är det nytt nått på motorn som ska göras och vad tror du på för effekt?



Det nya på motorsidan är detta:
- Ny större bättre snigel, Modifierat S500 91mm in/ 88mm ut.
- Verdi 4-stegs torrsump. PPF skall montera.
- Värre soppapump Weldon 2345-A.

Utöver detta finns inte så mycket mer "värre" att sätta på motorn som gör det värt att betala för....

Effektmässigt kanske jag kommer hamna på ca 1200-1400Hk.......i motorn.
Men som sagt det visar sig när Ärtan sätter i gång bakhjulen på henne i bänken :wink: :D

Mvh Hilda VPM
www.vpm.se
jonas@vpm.se
Västerås Plast & Metallservice
BLS
Posts: 152
Joined: 23 Sep 2007, 10:27
Location: Västerås

Post by BLS »

När bruakr grabbarna rekomendear Kamkjedje kitt samt stödgördel???


fan ser bra ut grabbar för er alla 3 blir en trevlig sommar
User avatar
r.ivars
Posts: 3549
Joined: 03 Oct 2007, 23:09
Location: Västerås
Contact:

Post by r.ivars »

blivit lite mer i garaget :)

nicke hjälpte mig tiga ihop drevet ännu mer :) nu behöver man inte vara rädd för att splinesen ska ryka och det snurrar endå.

Image

Image

så kul att m50n är som gjord för nya snurran ;)

Image

smidigt av mig att skita i att skrapa packning innan det tvättades..

Image

tråget innan mötet med vinkelfrasse

Image

och efter :)

Image

momenta

Image

Image

Image

var nån som tyckte motorn såg ut som ett monster redan förra året... nu jävlar !! :D

Image

Image

färdig för montering :)

Image

de här var ju jävligt kul...........

Image

skönt :)

Image

rengjort och redo för sveamodifikation :)

Image

ventilkåpan nermattad inför lack :)

Image

panelen innan vinkelfrasse :(

Image

karel på lunchen

Image

dragit ur nå helmongo jävla bultar till rattstången :/ borrade och slog i torx.. var la inte meningen att man skullle kunna dra ur dom

Image

nu går det lite enklare att prova med panelen i och ur..

Image

klart med inpassning.. blev rätt ok på vänstersida.. bättre än jag hoppats på.. högersidan vart väl ungefär som jag hade tänkt mig =) Men helt ok.

Image

Image

Image

varvräknarn är inne på förbjuden zon ;)

Image
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
bergman
Posts: 22
Joined: 20 Nov 2005, 21:42
Location: hallstahammar

Post by bergman »

Vilken kväll i veckan ska vi svetsa bågen?

Mvh
^_^
Post Reply