F.D - Team VPM
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- bmw_fredde
- Posts: 4015
- Joined: 20 Nov 2005, 19:25
- Location: Vadstena
blev riktigt snyggt
Å rivars när ja körde bana med min m50 va det inga problem med tempen utan oljekyl... visserligen plågades det väl inte riktigt allt som gick men ändå...
Å rivars när ja körde bana med min m50 va det inga problem med tempen utan oljekyl... visserligen plågades det väl inte riktigt allt som gick men ändå...
Fredrik Edholm 0736181290
FredrikEdholm@hotmail.com
FredrikEdholm@hotmail.com
JohnE wrote:Karel021 wrote:pizza wrote:Absolut stöddig, men du kommer tappa mycket av körbarheten och karaktären på din maskin som gör din bil så j*vla ball, å du måste/bör bygga om grenröret för den flänsen som är speciell för CAT och jag tror du kan få svårt å köpa den flänsen, MEN orkar/vill du så blir det stöddig effekt.......(med Z58 å 9000rpm )
Pizza
köpa fläns?
e väl bara o rita en själv?
Flänsen lär vara det minsta problemet. Att få flöde från runda rör till de där trekanterna in lär kräva en hel del drygt smidande med kollektorn på grenröret.
Men det vet du ju om redan gissar jag på..
VA ?? är dom trekantiga?
shit de missa ja.. då funkar de inte med fyrkanter altlså.. hmm får tänka ut en annan lösning då
tÅfe wrote:Karel021 wrote:tÅfe wrote:Karel: Diggar bilden då du fistar turbon Manligt!
hahah.. jag gillar hål.. vad ska man göra lixom
HAHA. Kan se dig smyga omkring på en japmeet träff och fista japsburkar!
hahaha.. vad fan är japsmeet annars till för? träffa liksinade med samma intresse eller?
jag hör ju att du vill va me !!
r.ivars wrote:tror du verkligen jag "råkar glömma" saker jag tycker är livsviktiga?
jag har bara hittat oljefilterhus för 1800 spänn och det har jag hittils ingen lust att ge.. jag har oljetemp och oljetryck och hittils är jag varken blind eller hjärndöd.. sååååååå whats the facking fuss? Många saker jag vet jag ska köpa men inte behöer på stubinen väntar jag med att köpa för att kanske spara en tusing.. Har bjudit på säkert 5 oljefilterhus men inte fått nåt..
Behöver jag en oljekyl i sommar kris så köper och monterar jag en med oljefilterhus på 2 timmar.. För sticker tempen på bana (vilket det trovligtvis kommer göra men jag inte vet än) så känns en 4 tusing väldigt välspenderad.. Just nu har jag 1000 viktigare saker att inhandla..
Jag körde hela första året utan oljekylare på Volvon, och ja körde både gatebil mantorp och rudskogen.
Och oljetempen låg bra hela tiden, det var bara vattentempen som stack på grund av blåst toppackning.
Så man klarar sig riktigt bra utan det oxå, så länge man inte ska köra långa pass på bana.
Så ja håller med dig att det finns så mycket andra saker som är mer värda dom pengarna, men helt klart är det fördel att ha det oxå.
fint att höra från lite m50 kungar som testat.. låter lovande att klara sig skapligt utan.. Strulet jag hade i somras var snarare att tempen låg lite halvlågt, kom upp i 80 grader oljetemp som mest efter längre körningar :/
johne, så du menar att en tringael är jobbigare än en 4 kant vad gäller att klämma ner 3 rör mot?
johne, så du menar att en tringael är jobbigare än en 4 kant vad gäller att klämma ner 3 rör mot?
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
va klaga på mina superdekalerbalobas wrote:ÅÅÅÅÅ! Äntligen! Har velat klaga på de där röda strimmorna
Jag satte mest dit dom för två år sedan för att göra lite reklam för vpm. . . Men har aldrig egentligen heller tyckt det sett bra ut på bilen och nu när den börjar ta form skulle dom bara bort. . . Bilen skall vara clean som den är.
Mvh hilda
hämtade 6m rör idag tvärstagen punktade och klara...
såhär ser det ut i skuffen
blir ingen lack här just nu spisen åker i och nya tryckrör + avgas byggs, sen om den håller i bänken river jag ur skiten igen och lackar och gör snyggt
sådääärja =)
båda tvörrören syns här
såhär ser det ut i skuffen
blir ingen lack här just nu spisen åker i och nya tryckrör + avgas byggs, sen om den håller i bänken river jag ur skiten igen och lackar och gör snyggt
sådääärja =)
båda tvörrören syns här
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
Fan, något kan du la lacka motorrummet med nu?
Erkänn att du innerst inne själv vet att du inte river ur motorn om allt funkar bra bara för att lacka?
Mvh Mathias
Erkänn att du innerst inne själv vet att du inte river ur motorn om allt funkar bra bara för att lacka?
Mvh Mathias
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
pelko wrote:Fan, något kan du la lacka motorrummet med nu?
Erkänn att du innerst inne själv vet att du inte river ur motorn om allt funkar bra bara för att lacka?
Mvh Mathias
jorå =) vad fan ska jag annars göra i mars/april? =)
Problemet är att lackar jag med enkomp så måste allt det bort innan man lägger 2 komp..
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
Haha det är sant man kan inte gå sysslolös
Rock on, vill se va den presterar!
Mvh Mathias
Rock on, vill se va den presterar!
Mvh Mathias
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
birro wrote:blir grymt! riktigt snyggt med hartge fälgarna också.
Kanske har missat det men är det nytt nått på motorn som ska göras och vad tror du på för effekt?
Det nya på motorsidan är detta:
- Ny större bättre snigel, Modifierat S500 91mm in/ 88mm ut.
- Verdi 4-stegs torrsump. PPF skall montera.
- Värre soppapump Weldon 2345-A.
Utöver detta finns inte så mycket mer "värre" att sätta på motorn som gör det värt att betala för....
Effektmässigt kanske jag kommer hamna på ca 1200-1400Hk.......i motorn.
Men som sagt det visar sig när Ärtan sätter i gång bakhjulen på henne i bänken
Mvh Hilda VPM
blivit lite mer i garaget
nicke hjälpte mig tiga ihop drevet ännu mer nu behöver man inte vara rädd för att splinesen ska ryka och det snurrar endå.
så kul att m50n är som gjord för nya snurran
smidigt av mig att skita i att skrapa packning innan det tvättades..
tråget innan mötet med vinkelfrasse
och efter
momenta
var nån som tyckte motorn såg ut som ett monster redan förra året... nu jävlar !!
färdig för montering
de här var ju jävligt kul...........
skönt
rengjort och redo för sveamodifikation
ventilkåpan nermattad inför lack
panelen innan vinkelfrasse
karel på lunchen
dragit ur nå helmongo jävla bultar till rattstången :/ borrade och slog i torx.. var la inte meningen att man skullle kunna dra ur dom
nu går det lite enklare att prova med panelen i och ur..
klart med inpassning.. blev rätt ok på vänstersida.. bättre än jag hoppats på.. högersidan vart väl ungefär som jag hade tänkt mig =) Men helt ok.
varvräknarn är inne på förbjuden zon
nicke hjälpte mig tiga ihop drevet ännu mer nu behöver man inte vara rädd för att splinesen ska ryka och det snurrar endå.
så kul att m50n är som gjord för nya snurran
smidigt av mig att skita i att skrapa packning innan det tvättades..
tråget innan mötet med vinkelfrasse
och efter
momenta
var nån som tyckte motorn såg ut som ett monster redan förra året... nu jävlar !!
färdig för montering
de här var ju jävligt kul...........
skönt
rengjort och redo för sveamodifikation
ventilkåpan nermattad inför lack
panelen innan vinkelfrasse
karel på lunchen
dragit ur nå helmongo jävla bultar till rattstången :/ borrade och slog i torx.. var la inte meningen att man skullle kunna dra ur dom
nu går det lite enklare att prova med panelen i och ur..
klart med inpassning.. blev rätt ok på vänstersida.. bättre än jag hoppats på.. högersidan vart väl ungefär som jag hade tänkt mig =) Men helt ok.
varvräknarn är inne på förbjuden zon
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp