vevhusventilation

Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Post Reply
osse
Posts: 15
Joined: 19 Apr 2006, 02:01

vevhusventilation

Post by osse »

Tja, har bara en fråga!det är så att oljeröret mellan blocket och insuget har gått av, vet ej hur, men kan jag sätta ett vevhusfilter på blocket och svetsa igen insuget?

svar snarast
Fido85
Posts: 1633
Joined: 20 Nov 2005, 22:08
Location: Jakobstad (Finland)

Post by Fido85 »

ja det borde gå
Mvh Christoffer
Tel:+358504210611
Svintoleffe
Posts: 1342
Joined: 23 Nov 2005, 13:45
Location: Gävle
Contact:

Post by Svintoleffe »

Jag skulle nog ejn rekomendera o göra så, för att det där röret är tillför att överflödig olja som kastas upp ska snabbt evakueras.

Om röret har gått av, do tar du borty röret oså trät du på gummi mellan dom o stoppar ditt gien funkar fin fint, har gjort så.
Santa Fe

www.Skogenracing.com



Mvh Leif
User avatar
Overcharged
Posts: 1874
Joined: 08 Dec 2005, 12:12
Location: Skummeslöv, Halland
Contact:

Post by Overcharged »

de är väl bättre att ta bort vevhusventen så att man inte får in oljegaserna i motorn som göra att den spikar lättare?
User avatar
kallevedlund
Posts: 674
Joined: 21 Nov 2005, 11:04
Location: Örebro

Post by kallevedlund »

Overcharged wrote:de är väl bättre att ta bort vevhusventen så att man inte får in oljegaserna i motorn som göra att den spikar lättare?

det röret har ingen kontakt med insuget. Går mellan toppen och vevhuset..
//Karl-August

070-1094618

PBperformance
osse
Posts: 15
Joined: 19 Apr 2006, 02:01

Post by osse »

skurt wrote:
Overcharged wrote:de är väl bättre att ta bort vevhusventen så att man inte får in oljegaserna i motorn som göra att den spikar lättare?

det röret har ingen kontakt med insuget. Går mellan toppen och vevhuset..



du har så rätt så, har iallafall svetsat igen hålet i insuget idag och satt på ett filter på blocket så vi får väl se om det går :?
User avatar
peppe
Moderator
Posts: 4284
Joined: 20 Nov 2005, 20:01
Location: Umeå / Skärgården
Contact:

Post by peppe »

Jag tänkte ta ut extra vevhusvent där också, fast dock med en slang anslutning och låda röret vara kvar.

Självklart vevhus på kåpan också.

Det borde göra det hela lite bättre.
User avatar
Overcharged
Posts: 1874
Joined: 08 Dec 2005, 12:12
Location: Skummeslöv, Halland
Contact:

Post by Overcharged »

skurt wrote:
Overcharged wrote:de är väl bättre att ta bort vevhusventen så att man inte får in oljegaserna i motorn som göra att den spikar lättare?

det röret har ingen kontakt med insuget. Går mellan toppen och vevhuset..



joo men han skrev ju att det var blocket och insuget så jag trodde han menade topplocket till insugsröret....
jag missförstod lite!
osse
Posts: 15
Joined: 19 Apr 2006, 02:01

Post by osse »

Overcharged wrote:
skurt wrote:
Overcharged wrote:de är väl bättre att ta bort vevhusventen så att man inte får in oljegaserna i motorn som göra att den spikar lättare?

det röret har ingen kontakt med insuget. Går mellan toppen och vevhuset..



joo men han skrev ju att det var blocket och insuget så jag trodde han menade topplocket till insugsröret....
jag missförstod lite!


alla kan vi missförstå, mitt turbo projekt blir klart på fredag iallafall!kan ju kanske lägga ut lite bilder på det snart 8)
User avatar
Karel021
Posts: 2176
Joined: 23 Dec 2005, 19:47
Contact:

Post by Karel021 »

Lånar tråden lite,

Det röret som som är nämnt, bör man göra nått åt det när man överladdar maskin eller duger det bra om man har öppen vevhus vent från topp kåpan ? och låter det röret (mellan insug och botten) sitta kvar?


/ karel
User avatar
peppe
Moderator
Posts: 4284
Joined: 20 Nov 2005, 20:01
Location: Umeå / Skärgården
Contact:

Post by peppe »

Karel: Det beror nog på lite olika saker.

Nicke köra utan röret, han har inte ens idats stoppa en slang på ventilkåpan för hans drägglar inget. Och min åandra sidan kissade och dräglade rätt duktigt från ventilkåpan, på 8mil blev det en skvätt.
loka
Posts: 141
Joined: 20 Nov 2005, 14:39
Location: Kalix
Contact:

Post by loka »

Jag kör med röret kvar och vehus slangen i Fanta flaska
User avatar
Karel021
Posts: 2176
Joined: 23 Dec 2005, 19:47
Contact:

Post by Karel021 »

peppe wrote:Karel: Det beror nog på lite olika saker.

Nicke köra utan röret, han har inte ens idats stoppa en slang på ventilkåpan för hans drägglar inget. Och min åandra sidan kissade och dräglade rätt duktigt från ventilkåpan, på 8mil blev det en skvätt.



okaj, ah ja vet att du berätta nämde nått om det förut, får väl helt enkelt testa.

kolla med johan från göteborg "ond ketchup" och han har heller inte rört den och det funkar kanon bra för han med.

/ karel
User avatar
Karel021
Posts: 2176
Joined: 23 Dec 2005, 19:47
Contact:

Post by Karel021 »

loka wrote:Jag kör med röret kvar och vehus slangen i Fanta flaska



okaj låter vettigt :) varför inte cola ? :D
loka
Posts: 141
Joined: 20 Nov 2005, 14:39
Location: Kalix
Contact:

Post by loka »

Karel021 wrote:
loka wrote:Jag kör med röret kvar och vehus slangen i Fanta flaska



okaj låter vettigt :) varför inte cola ? :D




:D vet inte... den var nog närmast :D
User avatar
Karel021
Posts: 2176
Joined: 23 Dec 2005, 19:47
Contact:

Post by Karel021 »

loka wrote:
Karel021 wrote:
loka wrote:Jag kör med röret kvar och vehus slangen i Fanta flaska



okaj låter vettigt :) varför inte cola ? :D




:D vet inte... den var nog närmast :D



ja förstår :)

jag skaffa mig en sån här :)

300kr

Image


/ karel
Post Reply