johankihl wrote:Ang kryss i dörren så några regler lär du knappast behöva bekymra dig över då buren redan nu är oanvändbar i tävlingssammanhang. Du får inte bocka rören med ett pressande verktyg, de måste bockas i en dragande rörbock.
Johan... johan... johan..... tror att jag redan listat ut det
På denna bil är endast staget vid instrumentbrädan bockat med pressverktyget, resten av alla rör är bockade med dragande rörbock
Fullbur köper man färdigbockad, kan inte finnas någon som orkar ta sig tid att bocka allt själv eftersom det kostar så otroligt lite att få det färdigbockat hos seriös leverantör....sen bockar man själv de stag som går till överkursen men kolla först så det är godkänt!
För info kan jag säga att allt hittills är godkänt och kontrollerat.....
Orkar bara inte skriva in allt som görs på cabben....i minsta detalj
Jag sa aldrig att allt bockats med rörbocken till cabben utan jag svarade på "Skurt" fråga så han i fortsättningen kanske kan få ordning på sitt bockande.
Får be om ursäkt att svaret kanske blev lite vilseledande med hur jag bockar rör utan att vika dom och att svaret ej var rellaterat till min cab.....
Denna rörbock har jag byggt/bockat burar till ett antal gånger när man var yngre och skulle göra allt själv.....idag på den här nivån köper man som sagt färdigt....
Mvh Hilda