F.D - Team VPM
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
lite update på kombin då
slipar in nya avgashuset mot grenröret.. jäkla pickel att ha gängat..
såhär ser den ut.. raceturbon.. det är stort avgashus man vill åt som tar mycket avgaser.. och litet kompressorhus som det flödar snabbt igenom
pajsat och klart.. kanske ska coatas
lånat engsons ventilbåge.. börja fixa ihop toppen
i med underläggsbrickor, stora och små fjäders
skicka i lite arp brickor
värsta jag visste i somras, skapa packningsklister.. ganska fin terapi såhärårs
avpressade e36 nav
gissa vilka som är rengjorda
klockan 11 kom leveransen till jobbet, bara åka och hämta
i med oljedushar
bräklena
rent och fint
bästa smeten
veven på plats, inte dragen, drar stödgördeln sen ihop med tråget...
jävla paltande
fettat och klart... vänta på lite assistans ifrån karel
nyfiken på hur det skulle gå när det är pyramidringat... så jag slängde i kolvarna själv, gick alldeles utmärkt
karel kom sen förbi och började spänna upp skinkorna
förutom att spänna skinkor så hade han gåvor med sig, nya 12.9 till gördeln
team kill
känns som att nån av oss sket i att göra rent kolvarna
slängde på bakre packboxen och wrapade ihop skiten för idag.. behöver en ny spännskena och lite pyssel..
gissa om han spänner skinkorna igen..
haha =) snart upp och jobba!
slipar in nya avgashuset mot grenröret.. jäkla pickel att ha gängat..
såhär ser den ut.. raceturbon.. det är stort avgashus man vill åt som tar mycket avgaser.. och litet kompressorhus som det flödar snabbt igenom
pajsat och klart.. kanske ska coatas
lånat engsons ventilbåge.. börja fixa ihop toppen
i med underläggsbrickor, stora och små fjäders
skicka i lite arp brickor
värsta jag visste i somras, skapa packningsklister.. ganska fin terapi såhärårs
avpressade e36 nav
gissa vilka som är rengjorda
klockan 11 kom leveransen till jobbet, bara åka och hämta
i med oljedushar
bräklena
rent och fint
bästa smeten
veven på plats, inte dragen, drar stödgördeln sen ihop med tråget...
jävla paltande
fettat och klart... vänta på lite assistans ifrån karel
nyfiken på hur det skulle gå när det är pyramidringat... så jag slängde i kolvarna själv, gick alldeles utmärkt
karel kom sen förbi och började spänna upp skinkorna
förutom att spänna skinkor så hade han gåvor med sig, nya 12.9 till gördeln
team kill
känns som att nån av oss sket i att göra rent kolvarna
slängde på bakre packboxen och wrapade ihop skiten för idag.. behöver en ny spännskena och lite pyssel..
gissa om han spänner skinkorna igen..
haha =) snart upp och jobba!
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
- Ondketchup
- Posts: 478
- Joined: 16 Sep 2006, 18:15
- Location: Gnosjö
Blir ju skit grymt ivarso karel! får se om man åker upp o hälsa på min bror
i v-rås då kommer ja förbi o hälsa på i garaget
/Johan
i v-rås då kommer ja förbi o hälsa på i garaget
/Johan
http://www.garaget.org/?car=314073" onclick="window.open(this.href);return false;
Dags för Road trip Upp till PBZ och hämta SPRUT !
Ska försöka sumera resan väl !! kul va de iaf
Nissan/haltech mastermind Ted fick åka med på resan..
Självklart så tog vi de Antikamera preppade Skylinen. MYCKET VASS
Gps navigering DELUX.. Vart dock förbannad efter 3 minuter då telefon fladdra som en vante..
ALLTID bakvägen !!
förklarar problem
skitnödig som vanligt ?? eller förstår inte problemet
Lösning !! eller vänta nu ?
såg ju bra ut för ögat iaf..
vi försökte lura fartkamerorna på vägen upp men INTE en enda ville ta kort på oss. .så jävla fattigt.. aja
gps navigeringen klockren.. so far !!
bra fotat TED
och så länge höll den !! rickard.. utvärderingen gick inge vidare. vi dömde ut hållaren
aja vi körde lite fri hans navigering.. gick skit bra först o främst..
okaj ?? va nu då ?? visa vägen förfan!!
HAHA whooot? lika telefoner lika adress..
skratt gränsen va rätt låg
höger eller vänster???
HAHA välj själv
u-sväng eller åka rakt på ?
tills slut så gick de bra.. verkde bara som att dom ville ligga med varandra.. ;D
när gps hållaren ramla för andra gången så fick vi leta delar.. De är mälarbockens gamla bil.
Och titta va fan man hittar. .en kåt snubbe !!
And now the secret !!
Haltech e11v2 ALA PBZ style..
Performance By-Z är ny sponsor till bilen inför 2009..
Ska försöka sumera resan väl !! kul va de iaf
Nissan/haltech mastermind Ted fick åka med på resan..
Självklart så tog vi de Antikamera preppade Skylinen. MYCKET VASS
Gps navigering DELUX.. Vart dock förbannad efter 3 minuter då telefon fladdra som en vante..
ALLTID bakvägen !!
förklarar problem
skitnödig som vanligt ?? eller förstår inte problemet
Lösning !! eller vänta nu ?
såg ju bra ut för ögat iaf..
vi försökte lura fartkamerorna på vägen upp men INTE en enda ville ta kort på oss. .så jävla fattigt.. aja
gps navigeringen klockren.. so far !!
bra fotat TED
och så länge höll den !! rickard.. utvärderingen gick inge vidare. vi dömde ut hållaren
aja vi körde lite fri hans navigering.. gick skit bra först o främst..
okaj ?? va nu då ?? visa vägen förfan!!
HAHA whooot? lika telefoner lika adress..
skratt gränsen va rätt låg
höger eller vänster???
HAHA välj själv
u-sväng eller åka rakt på ?
tills slut så gick de bra.. verkde bara som att dom ville ligga med varandra.. ;D
när gps hållaren ramla för andra gången så fick vi leta delar.. De är mälarbockens gamla bil.
Och titta va fan man hittar. .en kåt snubbe !!
And now the secret !!
Haltech e11v2 ALA PBZ style..
Performance By-Z är ny sponsor till bilen inför 2009..
Rengjort generator, startmotor, blivande servot osv osv..
Sen tog jag mig i kragen igen.. puh.
börja riva ur den pälsklädda rökarbrädan
schyssta hifi prylar...
mysigt
kärran utan framhjul.. hoppas coiloversarna kommer tidigare än planerat..
inte så farligt endå.. skulle va kul med en ren och snygg relästation som man förstod sig på lite bättre.. men äh..
bonus ifrån 3m peter.. spänk you very much
verkar som att lackboxtiden kommer dröja.. finns att pyssla med endå... men det börjar brinna lite i knutarna nu
Sen tog jag mig i kragen igen.. puh.
börja riva ur den pälsklädda rökarbrädan
schyssta hifi prylar...
mysigt
kärran utan framhjul.. hoppas coiloversarna kommer tidigare än planerat..
inte så farligt endå.. skulle va kul med en ren och snygg relästation som man förstod sig på lite bättre.. men äh..
bonus ifrån 3m peter.. spänk you very much
verkar som att lackboxtiden kommer dröja.. finns att pyssla med endå... men det börjar brinna lite i knutarna nu
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
Är det bara slipa som en jude som gäller för att få sån där studs på kompressorn eller finns de några genvägar?
fina byggen båda två!
fina byggen båda två!
Bmw M3 E46 817whp 927wnm 1.9bar
Bmw M3 E46 Bruksbil
Bmw E36 M50 2.8 turbo 610whp-705nm@1.8bar (såld)
Sponsorer:
Cp-service
PS-tuning
Den som alltid går i andras fotspår kommer aldrig komma fram först!!
Mvh:Peter
0730468169
Bmw M3 E46 Bruksbil
Bmw E36 M50 2.8 turbo 610whp-705nm@1.8bar (såld)
Sponsorer:
Cp-service
PS-tuning
Den som alltid går i andras fotspår kommer aldrig komma fram först!!
Mvh:Peter
0730468169
gnida som en grek
nyplanat, ruskigt fort det gick, 24h sen var grejerna tillbaka leverarade.. haha sjukt bra, tack micke på e-mek!!
visste inte vilket jag skulle köra 2009 så de har varvats med underhållsladare och är i gott skick.. båda är till salu.. ska köra gel batteri.
ca primer, ska brukes under huven så fort min polare får tid.. och om vi lyckas få ut skiten ur garaget.. får jaga lite tappra polare som kan bära ut och in under lack
är den här jättekräsen och reagerar med 1 komponentslack? Smygbättrade lite bakom ena fjädertornet där jag bankade för wastegaten.. drygt att slipa ner..
garagebesök
bunta ihop, ska göras om lite också... Ska linda en "main härva" när jag listat ut hur mycket kablar jag behöver till passagerarsidan met sprutet..
2009 års spec
Topp:
ARP toppbultar nya heavy
Engson miraradiesäten
PPF portad
PPF omgjorda kamställ
PPF arga turbo kammar 276/276-10.5 i lyft
PPF Racefjädrar och titanretainers
Botten:
12.9 bultat
Eagle stakar
M52B28 smidd vevaxel
BMW oljepump ny, tigat drev.
PPF stödgördelkit
PPF pyramidringat
Wiseco custom ÖD kolvar
Borrat av engson
Övr motor:
Vipec v.44 styrsystem
3" tryckrrör i ALU
3.5" system från turbon (blir förhoppningsvis ferritta)
600mm 3" intercooler
Accufab 80mm spjäll
AEM 5 bars mapsensor
Aeromotive bränsletrycksregulator
AN8 bränsle till (stålomsp)
AN6 bränsle retur (stålomsp)
Autronic laddtrycksstyrning
Borrad 80graders termostat
Bosch 044 soppapumpar (2st)
Bosch 1680cc spridare
Garrett GT4294R
Griffin alukylare
JAZ 60L fuelcell
K&N 5" luftfilter
Nuke stumma alumotorbussningar
Nuke stumma delirinväxellådsbussningar
PPF 50mm dump
PPF fuelrail
PPF trattalu insug
T4 turbogrenrör i rostfritt
VAG tändspolar
Drivlina:
Justerbara hjulvinklar i bakvagn
M5 Nav
M5 knutar
M535 240mm svänghjul
M535 Diff
Polyrutheanfyllt stödlager
PPF sviktstålsaxlar
Sachs performance 765 240mm tryckplatta
Supertight shortshift
Svea kardan
ZF M3 E36 växellåda 3st
Chassie:
12v bildator med skärm
328 E36 styrväxel (korta rattutslag)
BMW 340mm skivor fram
Delirin bussningar fram och bak
Finess flockad panel ombyggd av MAD
Finess halvbur
K-Sport 3D topplagringar
K-Sport Coilovers
K-Sport Hydraulisk handbroms
Luisi ratt med spacer
Millway justerbara länkarmsbussningar
M3 3.2 länkarmar (ökad caster)
Nylackad i alpinvit 2
Rensat och lättat
Rieger GTS paket
Sparco sprint stolar
Stålomspunna bromsslangar och ledningar
Valsade skärmkanter
Willwood Superlite bromsok fram
Willwood Dynalite bromsok bak
Wilwood pedalställ och bromsvåg
Willwood bromsjustering
nyplanat, ruskigt fort det gick, 24h sen var grejerna tillbaka leverarade.. haha sjukt bra, tack micke på e-mek!!
visste inte vilket jag skulle köra 2009 så de har varvats med underhållsladare och är i gott skick.. båda är till salu.. ska köra gel batteri.
ca primer, ska brukes under huven så fort min polare får tid.. och om vi lyckas få ut skiten ur garaget.. får jaga lite tappra polare som kan bära ut och in under lack
är den här jättekräsen och reagerar med 1 komponentslack? Smygbättrade lite bakom ena fjädertornet där jag bankade för wastegaten.. drygt att slipa ner..
garagebesök
bunta ihop, ska göras om lite också... Ska linda en "main härva" när jag listat ut hur mycket kablar jag behöver till passagerarsidan met sprutet..
2009 års spec
Topp:
ARP toppbultar nya heavy
Engson miraradiesäten
PPF portad
PPF omgjorda kamställ
PPF arga turbo kammar 276/276-10.5 i lyft
PPF Racefjädrar och titanretainers
Botten:
12.9 bultat
Eagle stakar
M52B28 smidd vevaxel
BMW oljepump ny, tigat drev.
PPF stödgördelkit
PPF pyramidringat
Wiseco custom ÖD kolvar
Borrat av engson
Övr motor:
Vipec v.44 styrsystem
3" tryckrrör i ALU
3.5" system från turbon (blir förhoppningsvis ferritta)
600mm 3" intercooler
Accufab 80mm spjäll
AEM 5 bars mapsensor
Aeromotive bränsletrycksregulator
AN8 bränsle till (stålomsp)
AN6 bränsle retur (stålomsp)
Autronic laddtrycksstyrning
Borrad 80graders termostat
Bosch 044 soppapumpar (2st)
Bosch 1680cc spridare
Garrett GT4294R
Griffin alukylare
JAZ 60L fuelcell
K&N 5" luftfilter
Nuke stumma alumotorbussningar
Nuke stumma delirinväxellådsbussningar
PPF 50mm dump
PPF fuelrail
PPF trattalu insug
T4 turbogrenrör i rostfritt
VAG tändspolar
Drivlina:
Justerbara hjulvinklar i bakvagn
M5 Nav
M5 knutar
M535 240mm svänghjul
M535 Diff
Polyrutheanfyllt stödlager
PPF sviktstålsaxlar
Sachs performance 765 240mm tryckplatta
Supertight shortshift
Svea kardan
ZF M3 E36 växellåda 3st
Chassie:
12v bildator med skärm
328 E36 styrväxel (korta rattutslag)
BMW 340mm skivor fram
Delirin bussningar fram och bak
Finess flockad panel ombyggd av MAD
Finess halvbur
K-Sport 3D topplagringar
K-Sport Coilovers
K-Sport Hydraulisk handbroms
Luisi ratt med spacer
Millway justerbara länkarmsbussningar
M3 3.2 länkarmar (ökad caster)
Nylackad i alpinvit 2
Rensat och lättat
Rieger GTS paket
Sparco sprint stolar
Stålomspunna bromsslangar och ledningar
Valsade skärmkanter
Willwood Superlite bromsok fram
Willwood Dynalite bromsok bak
Wilwood pedalställ och bromsvåg
Willwood bromsjustering
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
- Ronnie AVR
- Posts: 1348
- Joined: 07 Sep 2007, 16:58
- Location: STHLM
Har nästan fått klart buren i cabben, fy f*n vad tid det tar att slipa in rören, sen att tiggen inte fungerar som jag vill gör inte saken bättre....tur man har gamla tro tjänar migen.....
Finns dom som svetsar sämre och det finns dom som svetsar bättre.....Fortsättning......
Buren är som sagt inte riktigt klar än, stagen fram till fjäderbenen håller på och tar form men har inga bilder på det att lägga ut....än.
Men det tar sig steg för steg framåt......
Hela golvet i cabben är sänkt 6cm så stolarna får en baskerpassning.....
Ny kardantunnel kommer att byggas så fort motorn kommer hem till pappa Hilda igen så man kan smälla ihop den med lådan och se hur allt ser ut........
blir faktiskt nöjd med resultatet på henne, tack Ekish "Andreas" för du ställer upp nån kväll här och där, man hinner sjukt mycket så fort man får lite hjälp.....
Och buren byggs för dragracing och inte rallye!
Mvh Hilda
Finns dom som svetsar sämre och det finns dom som svetsar bättre.....Fortsättning......
Buren är som sagt inte riktigt klar än, stagen fram till fjäderbenen håller på och tar form men har inga bilder på det att lägga ut....än.
Men det tar sig steg för steg framåt......
Hela golvet i cabben är sänkt 6cm så stolarna får en baskerpassning.....
Ny kardantunnel kommer att byggas så fort motorn kommer hem till pappa Hilda igen så man kan smälla ihop den med lådan och se hur allt ser ut........
blir faktiskt nöjd med resultatet på henne, tack Ekish "Andreas" för du ställer upp nån kväll här och där, man hinner sjukt mycket så fort man får lite hjälp.....
Och buren byggs för dragracing och inte rallye!
Mvh Hilda
Ronnie AVR wrote:ARP toppbultar nya heavy
Har du gängat om i blocket till grövre montro?
Nä, ppfs nya m50 arp är utan midja och lite kraftigare än den tidigare generationen för m50 som smalnar av lite i pinnbulten mellan gängdelarna.. Altså kvittar ju om man ska köra upp till 700 effekter.. Men över det vill man nog dra allt lite hårdare Jag ska dra min topp 100nm
Bäckis wrote:Pssst, CrMo retainers....
Specen är fet och det kommer bli kanon.
oops Tackar än en gång för all support ppf, vi får se vad ni gör av turboskåpet i bromsrummet sen
Imornbitti drar jag fö och hämtar mer burmatrial.. Har en 6 meterspipa ligger och de två framstöttorna jag behöver kändes som en ganska billig och vettig upgrade inför 09 också.. En dag extra i garaget. Svets önskas hyra!
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp