Bmwandreas wrote:Jag startade nyss Johans bil med E75 nu när det är -10 ute. Verkar fått till kallstarten med E85 nu. Sprutar in mycket de första motorvarven sen ska den inte ha så mycket. Äntligen
Härligt att det funkar! Har du testat starta Novan nu när det är kallt ute? Den verkade lite småkinkig på Kjula...
Nej den är inte startklar än, ska flytta över kallstart siffrorna till sen så startar den nog också.
Jag börjar gilla det mer än Autronic nu, funkar otroligt bra med stora spridare och med den snabba closed-loop funktionen. Och att det funkar perfekt med 60-2 triggerhjul och orig trigger vilket var ett problem ibland på Autronic.
Ray har gjort ett väldigt bra jobb med programvaran!
Har aldrig fått det att vara lika snabbt, men jag ska försöka mer nu i vår. Men Autronic kan bara köra cloosed-loop på lambda 1. Vipec kan köra på hela tabellen om man vågar.
Bmwandreas wrote:Har för mig den kostar 6000kr. Och den passar inte Autronic. Vi har en annan dash till Autronic, en sådan kan du nog få för liknande pris.
Visar den enbart den data som Autronicet samlar upp eller den har externa ingångar?
Den har två analoga ingångar, och två RS232 ellre CAN bus, ena RS232 tar de flesta värden från Autronic sedan kan restan användas fritt.
Sedan finns en ODBII ingång för läsning och rensning felkoder från de flesta bilar eller för att logga tändning och annat från fabriksbilar.
Kan även användas som navigator eller visa video på.
V88 blir det till Audi.
Man använder orig vevtrigger på startkransen och orig kamtrigger frampå kamdrevet. Sen kör du 5 st Audi 1.8 t tändspolar.
Så man behöver inte tillverka något nytt triggerhjul som till tex nira.
Bmwandreas wrote:Fick nyss lite diagram från Ray. Och vi ligger på 3:e plats i världen över mest sålda V44 redan. Och då har vi bara varit med 2 månader