F.D - Team VPM

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

larsson
Posts: 499
Joined: 15 Jan 2007, 18:02
Location: västerås

Post by larsson »

det rikard har på sina lampor är tonat stenskottskydd...


M V H larsson
Vb
Posts: 23
Joined: 28 Nov 2005, 22:41

Post by Vb »

larsson wrote:det rikard har på sina lampor är tonat stenskottskydd...


M V H larsson


Jajjamen! blir inga stenskott i dom där (tjock seg film). finns även transparent som bara är till för stenskottsskydd. sen finns de ju gul, blå o olika mörkheter.
Kan nog få tag i de flesta andra färgerna oxå.
tål högtryckstvätt och diverse andra saker dom kan utsättas för!

/ Victor, BVS
Victor Bergman. 740 T5 & Legacy STI
www.BVS.se, www.racedack.nu, www.GarageWorks.se
User avatar
Karel021
Posts: 2176
Joined: 23 Dec 2005, 19:47
Contact:

Post by Karel021 »

Bäckis wrote:Ser skitbra ut, men det lär ju knappast hålla för stenskott osv, utan det är nog mer snyggt för show. Dessutom blir ju ljuset betydligt sämre, till skillnad mot med svarta Hella där de ser mörka ut pga ett svart kors som reflekterar sig inuti insatsen.



jo visst blir de sämre sikt.. men o andra sidan de här ska ju inte sitta på nå bruks bil :P

lite xenon bakom den där filmen blir nog inga problem
Vb
Posts: 23
Joined: 28 Nov 2005, 22:41

Post by Vb »

Har mellan mörk på firma bilen, märks ingen speciell skillnad på ljusbilden.
Rikard har mörkastaste, då får man lida lite. men va fan...
Victor Bergman. 740 T5 & Legacy STI
www.BVS.se, www.racedack.nu, www.GarageWorks.se
User avatar
balobas
Posts: 1419
Joined: 22 Dec 2006, 21:23
Location: Eskilstuna

Post by balobas »

blir det mycket varmare med xenon bakom eller är det samma värme av dessa som vanliga lampor? tänkte på om man ökar risken att smälta toningsfilm eller spray..?
User avatar
Nisse Järnet
Posts: 6624
Joined: 26 Nov 2005, 11:58
Location: Stockholm norrort

Post by Nisse Järnet »

Är väl tvärt om, kallare med xenon?
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
User avatar
Vipe
Posts: 314
Joined: 28 Feb 2006, 02:53
Location: Mo i Rana, Norge

Post by Vipe »

Nisse Järnet wrote:Är väl tvärt om, kallare med xenon?

Precis.. Xenon = 35w (får ochså med 50w) och Halogen = 55w, så xenon er mycket kallare.
1995 BMW 328i 600whp/800nm
User avatar
balobas
Posts: 1419
Joined: 22 Dec 2006, 21:23
Location: Eskilstuna

Post by balobas »

ahh ok! det hade man ingen aning om! så de kan vara,, tur då är de ingen risk att det bränns,, bra! tack för infon!
User avatar
Karel021
Posts: 2176
Joined: 23 Dec 2005, 19:47
Contact:

Post by Karel021 »

balobas wrote:ahh ok! det hade man ingen aning om! så de kan vara,, tur då är de ingen risk att det bränns,, bra! tack för infon!



yes inga problem. .

ja kör xenon på halv o hel på bruksbilen.

startströmen för lamporna är bra mycket med än vänliga men dom e inte änns hälften så varma :)
User avatar
Hilda
Posts: 241
Joined: 06 Dec 2006, 14:46
Location: Enköping
Contact:

Post by Hilda »

r.ivars wrote:småskrotat mest, fortsatt och gjort klart under huven, märkt upp lite bromsledningar som ska kapas..



BVS bjuder på lite hjulklappar.. herrejävlar va feta dom vart!!!


Image



Blir grymt richard :wink:

Eftersom att jag tycker alla e30 cabbar har lite halvfult utseende med suffletten uppe så har en gammal hard top inhandlats....och eftersom att jag tycker att hard topens "gummi" liknande svarta vätskeskydd är lite halvfula... så skall här göras tokrenovering.

Finns inte många lackerade e30 hard top i detta land och än mindre med kolfibertak.....
Men nu finns det i alla fall 1st med kolfibertak.
Ligger ca 20 lager klarlack med en hel del mellanslipningar på kolfibern, sidorna och taket är spacklat, handhyvlat i ofantligt många gånger så det ligger väl ca 40timmar arbetstid bara på hard topen, och inte riktigt färdig än...

Däremot så tycker jag en lackad hard top ser grymt ut på en e30.....


Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
www.vpm.se
jonas@vpm.se
Västerås Plast & Metallservice
User avatar
r.ivars
Posts: 3549
Joined: 03 Oct 2007, 23:09
Location: Västerås
Contact:

Post by r.ivars »

nice att se att det går bra för nån i teamet =)

själv sitter man på tronen hemma efter en fantastisk egypten resa.. synd att man rök på den egyptiska magsjukan också, personlig lättning inför sommaren hade ju varit bra.. om man inte redan vägt existens minimum.. bahh..

Fick f.ö inga delar heller som var väntade ifrån 3 håll, men men inte så konstigt under juletider ;) krigar på 2009 istället..

GOTT NYTT ÅR
Last edited by r.ivars on 29 Dec 2008, 11:33, edited 1 time in total.
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
User avatar
r.ivars
Posts: 3549
Joined: 03 Oct 2007, 23:09
Location: Västerås
Contact:

Post by r.ivars »

r.ivars wrote:haha den här bilden dör jag åt =)
en annan del av köping
Image


quotar ett inlägg ifrån typ s. 2 el 3.

GRATTIS KAREL 26 BARRE

nu spränger jag iväg till engson och hämtar ut mina försenade julklappar =)
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
User avatar
pelko
Posts: 4895
Joined: 12 Aug 2007, 22:53
Location: Göteborg
Contact:

Post by pelko »

Grattis! :)

Mvh Mathias
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
User avatar
Karel021
Posts: 2176
Joined: 23 Dec 2005, 19:47
Contact:

Post by Karel021 »

r.ivars wrote:
r.ivars wrote:haha den här bilden dör jag åt =)
en annan del av köping
Image


quotar ett inlägg ifrån typ s. 2 el 3.

GRATTIS KAREL 26 BARRE

nu spränger jag iväg till engson och hämtar ut mina försenade julklappar =)



hahaha WTF :D

den där har ja missat totalt :D

tack mannen :)
User avatar
Karel021
Posts: 2176
Joined: 23 Dec 2005, 19:47
Contact:

Post by Karel021 »

pelko wrote:Grattis! :)

Mvh Mathias



tackar :)
User avatar
r.ivars
Posts: 3549
Joined: 03 Oct 2007, 23:09
Location: Västerås
Contact:

Post by r.ivars »

Besökte engsonmotor idag och hämtade toppen, efter mirafräsning och planing..
Hämtade även min nya vev, balanserad mätt och klar..

Stefan ringde mig imorse och berättade att avgasventilerna var krokiga, så han kunde inte göra dom. Det hade jag redan misstänkt iom ventilflyt och små märken i kolvarna, så jag guidade han ner i min låda jag lämnat där och han fann ett gäng ventiler sitta på avbytarbänken. Så han fräste klart dom :)

Jag körde sista rycket med indianpinnen i mina nya fina radiesäten.

Image

ett gäng duktigt krokiga ventiler, han spännde upp en i svarven.. HAHA.. krokig var namnet.

Image

nypajsat.. så jääääääävla fin topp nu. Vill knappt montera.

M50B25 icke vanos lock, portad av ppf, radiesäten av engson, ppf raceventilfjädrar och titanretainers, ppf 276 kammar, frästa kamställ.

Image

Image

Inte direkt merrychristmas i plånboken men i sinnet att börja få allt tillbaks ifrån alla ställen :)

www.engsonmotor.se är inför 2009 en hjälpande sponsor, har även varit som en sponsor alla tidigare år också för den delen :) Med bra priser goda råd, superservice och framförallt: klockrena arbeten.

Nu återstår bara tvätt av topp, är blästersand och lite annat mys i den.. vi får se vad jakobsson har för idéer =)
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
User avatar
Karel021
Posts: 2176
Joined: 23 Dec 2005, 19:47
Contact:

Post by Karel021 »

vad ska ja göra med min skojorta
Post Reply