F.D - Team VPM
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
larsson wrote:det rikard har på sina lampor är tonat stenskottskydd...
M V H larsson
Jajjamen! blir inga stenskott i dom där (tjock seg film). finns även transparent som bara är till för stenskottsskydd. sen finns de ju gul, blå o olika mörkheter.
Kan nog få tag i de flesta andra färgerna oxå.
tål högtryckstvätt och diverse andra saker dom kan utsättas för!
/ Victor, BVS
Bäckis wrote:Ser skitbra ut, men det lär ju knappast hålla för stenskott osv, utan det är nog mer snyggt för show. Dessutom blir ju ljuset betydligt sämre, till skillnad mot med svarta Hella där de ser mörka ut pga ett svart kors som reflekterar sig inuti insatsen.
jo visst blir de sämre sikt.. men o andra sidan de här ska ju inte sitta på nå bruks bil
lite xenon bakom den där filmen blir nog inga problem
- Nisse Järnet
- Posts: 6624
- Joined: 26 Nov 2005, 11:58
- Location: Stockholm norrort
r.ivars wrote:småskrotat mest, fortsatt och gjort klart under huven, märkt upp lite bromsledningar som ska kapas..
BVS bjuder på lite hjulklappar.. herrejävlar va feta dom vart!!!
Blir grymt richard
Eftersom att jag tycker alla e30 cabbar har lite halvfult utseende med suffletten uppe så har en gammal hard top inhandlats....och eftersom att jag tycker att hard topens "gummi" liknande svarta vätskeskydd är lite halvfula... så skall här göras tokrenovering.
Finns inte många lackerade e30 hard top i detta land och än mindre med kolfibertak.....
Men nu finns det i alla fall 1st med kolfibertak.
Ligger ca 20 lager klarlack med en hel del mellanslipningar på kolfibern, sidorna och taket är spacklat, handhyvlat i ofantligt många gånger så det ligger väl ca 40timmar arbetstid bara på hard topen, och inte riktigt färdig än...
Däremot så tycker jag en lackad hard top ser grymt ut på en e30.....
nice att se att det går bra för nån i teamet =)
själv sitter man på tronen hemma efter en fantastisk egypten resa.. synd att man rök på den egyptiska magsjukan också, personlig lättning inför sommaren hade ju varit bra.. om man inte redan vägt existens minimum.. bahh..
Fick f.ö inga delar heller som var väntade ifrån 3 håll, men men inte så konstigt under juletider krigar på 2009 istället..
GOTT NYTT ÅR
själv sitter man på tronen hemma efter en fantastisk egypten resa.. synd att man rök på den egyptiska magsjukan också, personlig lättning inför sommaren hade ju varit bra.. om man inte redan vägt existens minimum.. bahh..
Fick f.ö inga delar heller som var väntade ifrån 3 håll, men men inte så konstigt under juletider krigar på 2009 istället..
GOTT NYTT ÅR
Last edited by r.ivars on 29 Dec 2008, 11:33, edited 1 time in total.
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
Besökte engsonmotor idag och hämtade toppen, efter mirafräsning och planing..
Hämtade även min nya vev, balanserad mätt och klar..
Stefan ringde mig imorse och berättade att avgasventilerna var krokiga, så han kunde inte göra dom. Det hade jag redan misstänkt iom ventilflyt och små märken i kolvarna, så jag guidade han ner i min låda jag lämnat där och han fann ett gäng ventiler sitta på avbytarbänken. Så han fräste klart dom
Jag körde sista rycket med indianpinnen i mina nya fina radiesäten.
ett gäng duktigt krokiga ventiler, han spännde upp en i svarven.. HAHA.. krokig var namnet.
nypajsat.. så jääääääävla fin topp nu. Vill knappt montera.
M50B25 icke vanos lock, portad av ppf, radiesäten av engson, ppf raceventilfjädrar och titanretainers, ppf 276 kammar, frästa kamställ.
Inte direkt merrychristmas i plånboken men i sinnet att börja få allt tillbaks ifrån alla ställen
www.engsonmotor.se är inför 2009 en hjälpande sponsor, har även varit som en sponsor alla tidigare år också för den delen Med bra priser goda råd, superservice och framförallt: klockrena arbeten.
Nu återstår bara tvätt av topp, är blästersand och lite annat mys i den.. vi får se vad jakobsson har för idéer =)
Hämtade även min nya vev, balanserad mätt och klar..
Stefan ringde mig imorse och berättade att avgasventilerna var krokiga, så han kunde inte göra dom. Det hade jag redan misstänkt iom ventilflyt och små märken i kolvarna, så jag guidade han ner i min låda jag lämnat där och han fann ett gäng ventiler sitta på avbytarbänken. Så han fräste klart dom
Jag körde sista rycket med indianpinnen i mina nya fina radiesäten.
ett gäng duktigt krokiga ventiler, han spännde upp en i svarven.. HAHA.. krokig var namnet.
nypajsat.. så jääääääävla fin topp nu. Vill knappt montera.
M50B25 icke vanos lock, portad av ppf, radiesäten av engson, ppf raceventilfjädrar och titanretainers, ppf 276 kammar, frästa kamställ.
Inte direkt merrychristmas i plånboken men i sinnet att börja få allt tillbaks ifrån alla ställen
www.engsonmotor.se är inför 2009 en hjälpande sponsor, har även varit som en sponsor alla tidigare år också för den delen Med bra priser goda råd, superservice och framförallt: klockrena arbeten.
Nu återstår bara tvätt av topp, är blästersand och lite annat mys i den.. vi får se vad jakobsson har för idéer =)
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp