Pelko - BMW 327 turbo. SÅLD.
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- bmw_fredde
- Posts: 4015
- Joined: 20 Nov 2005, 19:25
- Location: Vadstena
- TobyMontana
- Posts: 79
- Joined: 04 Dec 2007, 21:06
- Location: Umeå
du har glömt abs-kransen fint bygge
nissan micra 1000cc turbo 122whp 174wnm 1,2bar
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=42959" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=42959" onclick="window.open(this.href);return false;
Stora tummen upp Fan så gott det ser ut med lackat och renoverat överallt
Jerry Albertsson
070-7463516
BMW 325 Banprojekt!
Sponsorer:
www.matsmarin.se
Momek 0524-12388 Motorarbeten
070-7463516
BMW 325 Banprojekt!
Sponsorer:
www.matsmarin.se
Momek 0524-12388 Motorarbeten
Idag spenderade jag hela kvällen bland glödheta svarvspån, rykande skärolja i form utav gas och lite finlandssvenska skämt.
Resultatet blev utmärkt som vanligt, Specialsvarv fixade alla bussningar som återstod i bakvagnen!
Imorgon ska det ske underverk hoppas jag.
Bilder:
Fyra bärarmsbussningar och en diffbussning.
Ska b.la in i denna saken, kallad bakvagn.
En fin början på ett kommande bra slut. Slaktad topplagring för er som inte såg det.
Kan ju sänka typ 20cm till om jag vill, men lågt ska det bli
Mvh Mathias
Resultatet blev utmärkt som vanligt, Specialsvarv fixade alla bussningar som återstod i bakvagnen!
Imorgon ska det ske underverk hoppas jag.
Bilder:
Fyra bärarmsbussningar och en diffbussning.
Ska b.la in i denna saken, kallad bakvagn.
En fin början på ett kommande bra slut. Slaktad topplagring för er som inte såg det.
Kan ju sänka typ 20cm till om jag vill, men lågt ska det bli
Mvh Mathias
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
blir sliskigt snyggt! tänker du köra hagmans grunden på resten av bilen me? den är riktigt bra enligt en lackerare ja känner
ångrar själv att ja inte la den grunden på min e30!
polare per har ju ett litet halv hemligt e30 cab
projekt och den grundade vi med hagmans...blev
riktigt bra! fast fan va stark den gula är mot
andning och ögon host host sörj
för god ventilation lr va de står
ångrar själv att ja inte la den grunden på min e30!
polare per har ju ett litet halv hemligt e30 cab
projekt och den grundade vi med hagmans...blev
riktigt bra! fast fan va stark den gula är mot
andning och ögon host host sörj
för god ventilation lr va de står
Tack!
Ja det blir riktigt grundfärg på bilen, dock vet jag inte vilken.
Färg är bestämt nu till kärran också
---
Har hänt lite småsaker nu. Massa saker har blivit blästrade, jag har fått hem PPF kläder och en board till framrutan och sådär.
Imorgon ska fram och bakvagnen så gott som bli klara tycker jag. Vi får se hur långt man hinner.
Bilder:
Bromsok hade vi många som ville bli blästrade.
Riktigt grisjobb att ta isär alla.
Allt som skulle blästras.
Såhär slutade mitt försök till att lossa muttern som håller drivaxeln...
Allt har blivit blästrat med minimala stålkulor, ingen sand mao. Blästringen har blivit utförd i ett sjuhelvetes stort skåp. Man stoppar in allt sedan 6 min senare kan man plocka ut allting, det blir som nytt!
Färdigblästrat.
Bromsok före.
Bromsok efter.
Sedan började jag grisa med diffen. Den ska bytas ut i vår till en bromsad så mer jobb än lite hammarlack har jag inte lagt ner på den. Inte klar på bilden.
Kläderna från PPF. Riktigt bra kvalité!
Vindruteboarden som ska användas. Tycker den är rövfet
Mvh Mathias
Ja det blir riktigt grundfärg på bilen, dock vet jag inte vilken.
Färg är bestämt nu till kärran också
---
Har hänt lite småsaker nu. Massa saker har blivit blästrade, jag har fått hem PPF kläder och en board till framrutan och sådär.
Imorgon ska fram och bakvagnen så gott som bli klara tycker jag. Vi får se hur långt man hinner.
Bilder:
Bromsok hade vi många som ville bli blästrade.
Riktigt grisjobb att ta isär alla.
Allt som skulle blästras.
Såhär slutade mitt försök till att lossa muttern som håller drivaxeln...
Allt har blivit blästrat med minimala stålkulor, ingen sand mao. Blästringen har blivit utförd i ett sjuhelvetes stort skåp. Man stoppar in allt sedan 6 min senare kan man plocka ut allting, det blir som nytt!
Färdigblästrat.
Bromsok före.
Bromsok efter.
Sedan började jag grisa med diffen. Den ska bytas ut i vår till en bromsad så mer jobb än lite hammarlack har jag inte lagt ner på den. Inte klar på bilden.
Kläderna från PPF. Riktigt bra kvalité!
Vindruteboarden som ska användas. Tycker den är rövfet
Mvh Mathias
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
I helgen har det blivit en del gjort. Bakvagnen har slipats och lackats guldig för att matcha framvagnen, alla bussningar har blivit monterade och sedan har den trillat upp på bilen.
Framvagnen är helt klar i stort sett och bilen står idag på tre hjul, till vänster bak måste jag handla lite hjullager och så innan det går att montera ett hjul där.
Låter varje bild tala för sig.
Bilder:
I lördags mekade vi ca 13h och extra kul var det med finbesök
Den sista bärarmen till bakvagnen grundades med 2k epoxy.
Sedan monterade jag ihop hela bakvagnen med bussningar.
Lackade stötdämparna också. Gula Koni blev röda Koni
Sedan tryckte vi dit bakvagnen. Det kommer bli fint sedan med rena fälgar, de riktiga fjädrarna monterade och sista hjulet på plats.
Sedan blev som sagt framvagnen klar också med krängare och allt. Vill återigen påpeka att bränsleslangarna inte kommer gå igenom hålet som det gör på bilden, sitter bara där tillfälligt för att inte vara över hela golvet. Sedan har jag givetvis nya bromsskivor som är på lite bearbetning så jag fick ta ett par gamla sålänge.
Sedan stod den där. Dock utan vänster bakdäck monterat på riktigt.
Avslutar med en bild på mina Hartge fälgar, tror ni detta går att laga för rimliga pengar?
Mvh Mathias
Framvagnen är helt klar i stort sett och bilen står idag på tre hjul, till vänster bak måste jag handla lite hjullager och så innan det går att montera ett hjul där.
Låter varje bild tala för sig.
Bilder:
I lördags mekade vi ca 13h och extra kul var det med finbesök
Den sista bärarmen till bakvagnen grundades med 2k epoxy.
Sedan monterade jag ihop hela bakvagnen med bussningar.
Lackade stötdämparna också. Gula Koni blev röda Koni
Sedan tryckte vi dit bakvagnen. Det kommer bli fint sedan med rena fälgar, de riktiga fjädrarna monterade och sista hjulet på plats.
Sedan blev som sagt framvagnen klar också med krängare och allt. Vill återigen påpeka att bränsleslangarna inte kommer gå igenom hålet som det gör på bilden, sitter bara där tillfälligt för att inte vara över hela golvet. Sedan har jag givetvis nya bromsskivor som är på lite bearbetning så jag fick ta ett par gamla sålänge.
Sedan stod den där. Dock utan vänster bakdäck monterat på riktigt.
Avslutar med en bild på mina Hartge fälgar, tror ni detta går att laga för rimliga pengar?
Mvh Mathias
Last edited by pelko on 23 Dec 2008, 00:10, edited 1 time in total.
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
Ser ju ut att bli grym finish fälgarna kan du nog be
någon kompis fixa! bara få tag i någon som är hemma på alu!
ja har en arbetspolare som pysslar lite med fälgar
ibland och han har då fått ihop dom mest
havererade fälgar ibland, typ sånna fälgar
som man själv skulle mata in bitarna i pantmaskinen
på ica för att få igen lite pengar iaf
någon kompis fixa! bara få tag i någon som är hemma på alu!
ja har en arbetspolare som pysslar lite med fälgar
ibland och han har då fått ihop dom mest
havererade fälgar ibland, typ sånna fälgar
som man själv skulle mata in bitarna i pantmaskinen
på ica för att få igen lite pengar iaf