Pelko - BMW 327 turbo. SÅLD.
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Klart jag blir
Lack nu i slutet på Januari, då står den även på hjul. Sedan återstår "bara" motorn och småsaker.
Hade jag haft mer pengar att röra mig med så hade det redan funnits en klar motor men det suger att vara fattig student.
Mvh Mathias
Lack nu i slutet på Januari, då står den även på hjul. Sedan återstår "bara" motorn och småsaker.
Hade jag haft mer pengar att röra mig med så hade det redan funnits en klar motor men det suger att vara fattig student.
Mvh Mathias
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
Ja klart vi ska gasa även om jag lär komma ett par minuter efter dig
Gäller att få allt att lira först och försöka bes, sedan blir det turbo när man får in pengar.
Tar bort den andra tråden.
Mvh Mathias
Gäller att få allt att lira först och försöka bes, sedan blir det turbo när man får in pengar.
Tar bort den andra tråden.
Mvh Mathias
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
Har varit sjuk idag men åkte till garaget och tryckte i mina silentbussningar i silentbalken. Blir så sjukt tight, stumt och porrigt, ska bli galet kul att köra sedan och se hur det blir
Väntar på bärarmsbussningar till bakvagnen från Specialsvarv sedan kan jag montera bakvagnen och nästan få klart allt där bak så den står på hjul.
Ska fixa klart stolarna invändigt samt lite småsaker, sedan slipa klart motorrummet. Efter det är det "bara" fram och bakvagn kvar innan lack. Ska bli sååååå gött när den är lackad.
Har en bild när vi lyfte ur motorn senast, motorlyften var lite gay så jag fick agera lyft. Toppen redan borta på bilden.
En bild på de porriga silentbussningarna.
Mvh Mathias
Väntar på bärarmsbussningar till bakvagnen från Specialsvarv sedan kan jag montera bakvagnen och nästan få klart allt där bak så den står på hjul.
Ska fixa klart stolarna invändigt samt lite småsaker, sedan slipa klart motorrummet. Efter det är det "bara" fram och bakvagn kvar innan lack. Ska bli sååååå gött när den är lackad.
Har en bild när vi lyfte ur motorn senast, motorlyften var lite gay så jag fick agera lyft. Toppen redan borta på bilden.
En bild på de porriga silentbussningarna.
Mvh Mathias
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
Tackar.
Tyvärr är finkameran såld för att finansiera bygget men jag får låna polarens systemkamera imellanåt för att få fräsha bilder. Därför blir det inte lika mycket som förr.
Mvh Mathias
Tyvärr är finkameran såld för att finansiera bygget men jag får låna polarens systemkamera imellanåt för att få fräsha bilder. Därför blir det inte lika mycket som förr.
Mvh Mathias
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
Här har det varit tyst det senaste. Har varit lite annat mek och så men nu de senaste dagarna har jag gjort en del med bilen.
Först och främst så ligger prio 1 på att få ner den på hjul då den ska lackas inom en månad. Återkommer imorgon lite angående mina färgtankar.
Så framvagnsmek har det blivit. Specialsvarv hjälper mig med nya topplagringar som ska tillverkas, blir lite special. Mer om dom då de blir klara.
Har ju sålt min egna kamera så fick låna polarens kamera för att få lite fräna bilder. Tack till Martin för kameralånet och bildredigeringen.
Vill även tacka min polare Aidin som jag fått rabatt från på Micro och även ett presentkort på 500kr till Streetperformance, köpte silikonslangar samt 2k färg till bromsoken där. Jävligt tacksam att folk gillar det jag gör och vill hjälpa till!
Lite bilder:
Blästrat, grundat och lackat delar till krängningshämmaren.
Fått ordning lite på inredningen, saknas lite paneler bara. Dynan på förarstolen skall bytas ut.
Silentbussningarna monterade. I bakgrunden en sketen S2 bakvagn
Komplett länkarm.
Excentrisk länkarmsbussning, givetvis från Specialsvarv.
För ovanlighetens skull så har Specialsvarv varit inblandad igen, han har svarvat den nedre hylsan under kulan på växelspaken, bussningen i hylsan samt spaken. Den nedre delen ska gängas så man kan skruva på spaken. Korta och tighta lägen ska det vara.
Komplett krängningshämmare.
Framvagnen. Krängningshämmaren är inte fastdragen samt att motorrummet kommer bli fint efter lack
Saknas fjäderben.
Vänstersidan.
Blir fränt. Dock lite missvisande pga glappande (stort glapp) topplagring samt att stötdämparen har rest sig ur fjäderbenet, muttern inte ditskruvad. Men fränt blir det. Skitiga fingrar i det vita bjuder jag på sålänge
Mvh Mathias
Först och främst så ligger prio 1 på att få ner den på hjul då den ska lackas inom en månad. Återkommer imorgon lite angående mina färgtankar.
Så framvagnsmek har det blivit. Specialsvarv hjälper mig med nya topplagringar som ska tillverkas, blir lite special. Mer om dom då de blir klara.
Har ju sålt min egna kamera så fick låna polarens kamera för att få lite fräna bilder. Tack till Martin för kameralånet och bildredigeringen.
Vill även tacka min polare Aidin som jag fått rabatt från på Micro och även ett presentkort på 500kr till Streetperformance, köpte silikonslangar samt 2k färg till bromsoken där. Jävligt tacksam att folk gillar det jag gör och vill hjälpa till!
Lite bilder:
Blästrat, grundat och lackat delar till krängningshämmaren.
Fått ordning lite på inredningen, saknas lite paneler bara. Dynan på förarstolen skall bytas ut.
Silentbussningarna monterade. I bakgrunden en sketen S2 bakvagn
Komplett länkarm.
Excentrisk länkarmsbussning, givetvis från Specialsvarv.
För ovanlighetens skull så har Specialsvarv varit inblandad igen, han har svarvat den nedre hylsan under kulan på växelspaken, bussningen i hylsan samt spaken. Den nedre delen ska gängas så man kan skruva på spaken. Korta och tighta lägen ska det vara.
Komplett krängningshämmare.
Framvagnen. Krängningshämmaren är inte fastdragen samt att motorrummet kommer bli fint efter lack
Saknas fjäderben.
Vänstersidan.
Blir fränt. Dock lite missvisande pga glappande (stort glapp) topplagring samt att stötdämparen har rest sig ur fjäderbenet, muttern inte ditskruvad. Men fränt blir det. Skitiga fingrar i det vita bjuder jag på sålänge
Mvh Mathias
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com