Hur ska jag bygga oljereturen från turbon ?
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
jag har hört massa saker om att man ska inte bygga oljereturen från turbon direkt till olje tråget och vissa säger att man ska det.. tänkte höra med er här på forumet som värkligen har koll på läget! skulle vara kul med ett par riktiga svar. tack på förhand: henke
Hittade den här bilden när jag satt och kikade runt, ser ju bra ut faktiskt. bilden är på en bmw M42B18, och jag ska bygga på M10B18. [/img]
jag har hört massa saker om att man ska inte bygga oljereturen från turbon direkt till olje tråget och vissa säger att man ska det.. tänkte höra med er här på forumet som värkligen har koll på läget! skulle vara kul med ett par riktiga svar. tack på förhand: henke
Hittade den här bilden när jag satt och kikade runt, ser ju bra ut faktiskt. bilden är på en bmw M42B18, och jag ska bygga på M10B18. [/img]
kärleken växer inte på träd, den byggs i tyskland! (:
Man kan ju även köra in under oljenivån om man har tillräckligt stor slang.
För mig Ärtan skrev att de körde under nivån på någon M50 med 25mm slang.
Mvh Mathias
För mig Ärtan skrev att de körde under nivån på någon M50 med 25mm slang.
Mvh Mathias
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
BMW_Gojja wrote:lånar tråden lite. Skulle det funka att dra tillbaka oljereturen i ventilkåpan?
Du ska ju ha fall neråt men har du turbon ovanför motorn så varför inte.
Mvh Mathias
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
E30_henke wrote:Storås wrote:Går bra att dra in returen i tråget så länge du hamnar över oljenivån.
Mvh
Kanon! då är det bara att hissa upp bilen och plocka ner tråget och börja bygga lite då! tack för svaren! MVH: henkenorling
Ett tips/råd är att göra med skruvad anslutning på bägge sidorna.
Dvs att du skruvar fast slangen i en koppling och inte använder slangklammer.
Snygg motor! Den är min...Hittade den här bilden när jag satt och kikade runt, ser ju bra ut faktiskt. bilden är på en bmw M42B18, och jag ska bygga på M10B18.
Då kan jag berätta att oljenivån ligger i höjd med skarven mellan trågen.
Jag går alltså in under oljenivån med 25mm invändigt mått på returen.
Trots nästan obefintligt fall så har det fungerat utan några bekymmer!
Bonje Larsson Ejdetjärn 070-2203537
Projekttråd: http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic" onclick="window.open(this.href);return false; ... 18is+turbo
Projekttråd: http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic" onclick="window.open(this.href);return false; ... 18is+turbo
Bonje wrote:Snygg motor! Den är min...Hittade den här bilden när jag satt och kikade runt, ser ju bra ut faktiskt. bilden är på en bmw M42B18, och jag ska bygga på M10B18.
Då kan jag berätta att oljenivån ligger i höjd med skarven mellan trågen.
Jag går alltså in under oljenivån med 25mm invändigt mått på returen.
Trots nästan obefintligt fall så har det fungerat utan några bekymmer!
Riktigt snygg motor, lite klen turbo bara