VIPEC-sprut?
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- Bmwandreas
- Moderator
Ok, Jag tror vi menar två olika saker. Jag upplver att han återhämtar sig betydligt bättre utan ic än med. Det känns verkligen att han följer pedalen bättre. Detär min erfarenhet och praktiskt utprovat. Byttes rakt av för test. Har bilderna på bygget och spec. Hur ser man gas respons i en bänk det har jag aldrig sätt i min
- Bmwandreas
- Moderator
Torrgasa är ju inte en rättvis gämförelse, Andreas prova själv att köra med det, Jag kör i stort sätt inget rakt fram alls & effekt är inte något som intresserar mig. Då kunde jag lika gärna bromsat den offentligt istället för att handla en egen bänk (Motorn i fråga har inte vart uppe i min) Utan ic fick jag den karakären som var önskad. dock byggdes den om i flertalet omgångar. bla 3 olika grenrör , 2 olika portningar, ic/ej ic, flyttad kam, 2 olika komp. (10.25/10.65:1).
En till fördel är färre skarvar och tar mindre plats.
En till fördel är färre skarvar och tar mindre plats.
Misano wrote:Ingår samma grejor/tillbehör också till LINK G4 Storm som till ett V44?
Finns en tråd på sävar om det där http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... sc&start=0
Har tröttnat på mitt haltech och funderar på ett vipec v44 och har följande fråga. Den modellen med 2.5bars mapsensor, kan man köra med en bosch 3bars jag har liggande eller är mapsensorn inbyggd i boxen och måste lödas ur/i?
Kan man köra med vanliga förkopplingsmotstånd till spridarna om man har lågohm spridare? Jag har 788cc som ligger på ca 2.5ohm...
Kunde bli en bra julklapp till mig själv det här ju
mvh
/Erik
Kan man köra med vanliga förkopplingsmotstånd till spridarna om man har lågohm spridare? Jag har 788cc som ligger på ca 2.5ohm...
mvh
/Erik
2002 turbo
E21 M50 Turbo
Buick Riviera Custom -64
Land Cruiser Bj42 -83.
Land Cruiser Bj 75
Land Cruiser Lj 73
0722-103975
E21 M50 Turbo
Buick Riviera Custom -64
Land Cruiser Bj42 -83.
Land Cruiser Bj 75
Land Cruiser Lj 73
0722-103975
- Bmwandreas
- Moderator
ewoldern wrote:Har tröttnat på mitt haltech och funderar på ett vipec v44 och har följande fråga. Den modellen med 2.5bars mapsensor, kan man köra med en bosch 3bars jag har liggande eller är mapsensorn inbyggd i boxen och måste lödas ur/i?
mvh
/Erik
Bosch 3 bars finns att välja i prrogrammet.
Och du kan köra med förkopplingsmotstånd eller driver box.
- Bmwandreas
- Moderator
Ray köper boxarna från link och utvecklar programvaran och döper om dem. Han står för alla bra saker som är lika som Autronic TPS/MAP mappning, quicktune och nu är det även inbyggd ecu loggning samt automatisk korrigering i bränsletabellen efter uppmätt afr.
Och vi lär hålla oss till rekomenderat utpris eftersom priserna ska vara lika världen över. Vi skickar istället med laddtrycksventil och erbjuder rabatt vid bromsning och bra inkopplingschemor för att kunna vara konkurrenskraftiga. Och kan lämna bra support vid fel då Ray är verkligen grym på motorstyrning.
Och vi lär hålla oss till rekomenderat utpris eftersom priserna ska vara lika världen över. Vi skickar istället med laddtrycksventil och erbjuder rabatt vid bromsning och bra inkopplingschemor för att kunna vara konkurrenskraftiga. Och kan lämna bra support vid fel då Ray är verkligen grym på motorstyrning.
- Bmwandreas
- Moderator
Vad kör jag lättast/smidigas för tändning till ett v44? Wastefire med 2st msd dubbel spolar, eller måste man ha något mer? Eller något helt annat?
Är till en 4-cyl motor med 60-2 trigger, ingen fördelare. kan ev bygga dit kam sync men just nu vill jag bara få igång bilen så jag gör det så enkelt som möjligt.
Är till en 4-cyl motor med 60-2 trigger, ingen fördelare. kan ev bygga dit kam sync men just nu vill jag bara få igång bilen så jag gör det så enkelt som möjligt.
Nicklas Florén
Nissan Navara 3,0-13
Porsche 997 Carrera RS-08
Chevrolet Camaro Z06-67
Alfa Romeo 1750 Gtv -70
Nissan Navara 3,0-13
Porsche 997 Carrera RS-08
Chevrolet Camaro Z06-67
Alfa Romeo 1750 Gtv -70