bmw_fredde wrote:Fråga dom inget hur mycke effekt det va i bilen?
Jo på SFRO besiktningen så fick ja ange hur mycket det är som han skrev in i papprena.
Sen så skrev SBP bara av papprena med dom angivna värdena som dom fick av SFRO.
bmwpatrik wrote:Jag trodde att om motorn var nyare än 75 så fick man inte ändra den då den har väll nå avgascert, men de stämmer ju tydligen inte.
Får man fråga va de kostade att få igenom den, med SFRO besiktning och vanlig besiktning?
MVH
När bilen är en -75 å tidigare får man ändra även nyare motorer.
Det kostade 2950kr för SFRO, Registrerings och kontrollbesiktning. Men då var bilen redan reggad som ombyggt fordon. Så det vara bara för ändringarna. Är det första SFRO besiktningen så blir det dyrare.
Mer info finns på www.sfro.com
Motorn är riven å överkollad, inga större överraskningar. Det kommer inte bli nåra större förändringar mot förra året. Dock kommer ventiler, fjädrar och retraners bytas till lite värre.
Inte för mer effekt utan mest för hållbaheten skull.
Sen håller ja äntligen på med den nya bakaxeln nu, hoppas den kommer hålla bättre.
Till den är det tänkt det ska bli en svea kardan oxå.
Växellådan kommer bytas till en SMG II S6S 420G från en M3 -02
Men den kommer med sannolikhet köras utan SMG, men ska ju inte vara direkt klen iaf.
Har fått dragit ut skärmkanten lite för att däcket ska gå fritt
Lite delar till nya bakaxeln
Håller på att gör nya hjullagerhus, dom högra är volvo som ja hade tänkt använda först. Men dom vart för klena när ja svarva upp dom till dom nya hjullagren.
vectramicke wrote:Haha, tänkte precis skriva "nu ska 31-an dö!!" När jag såg bilderna på nya axeln Fränt! Slut på bansladdandet nu när det blir spole eller?
Hehe, ja den hade nog inte gillat det Absolut inte, blir nog inte nån skillnad mot förut då jag åkte svetsat hela tiden förut. Så ska försöka åka lite mer bana än förra året, på tvären
Ola t wrote:Vad e det för axel? 8 3/4?
Det är en Cheva 10bult 8.5tummare, som dom andra skrivit.