F.D - Team VPM

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

User avatar
Vision79
Posts: 2571
Joined: 13 Sep 2006, 17:01
Location: SUNDSVALL
Contact:

Post by Vision79 »

r.ivars wrote:har verkligen som mål att komma ut till 2009 tidigt som fan dessutom, är kulorna som kan sätta stopp för det..

bild på o-ringsproblemet

Image


Har du åkt med 750hk och dom där O-ringarna?, bild på blocket?
User avatar
r.ivars
Posts: 3549
Joined: 03 Oct 2007, 23:09
Location: Västerås
Contact:

Post by r.ivars »

ledig dag efter att ha jobbat helg igen.. nice.. var iväg till garaget vid 7 snåret och småpysslade lite:

dunka tillbaks expansionskärlet om det får plats med insuget.. har suttit vid torpeden lite lökigt innan.

Image

lite för hög "brand-låda", ska fixa en svetsad "tunn-alu" box istället som är aningens lägre.. ser helt retard ut i verkligeheten faktiskt, men löstes natten till malmby av en go vän, medans jag höll på med en miljon andra grejer för att kunna åka iväg..

Image

hyfsat lätt att riva bort iallafall..

Image

Image

tömma tank på e85 och lasta ur..

ctek är för jävla bra, koppla på supplyläge på pumparna och ta en bulle..

Image

YES!!!! öh.. omlack och sen komma på hur man ska få etanolen att inte ta sönder allt det fina i framtiden också..

Image

locket för pumparna ska till nästa år tätas. så den gör nån nytta i verkligheten också, och inte bara för besiktningsmannens ögon på evenmangen :twisted:

Göras i plexi så man ser under ifall nåt strular lite enklare, självklart med ny vpm.se dekal hilda ;)

blir eventuellt att fixa en hundbur därbak också, så jävla mycket fegisar som inte vågar åka med, så då får man "face-the-fear" i hundlådan ;) inge ialla menat alls sebbe, sami mfl 8)

Image

Image
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
User avatar
r.ivars
Posts: 3549
Joined: 03 Oct 2007, 23:09
Location: Västerås
Contact:

Post by r.ivars »

Vision79 wrote:
Har du åkt med 750hk och dom där O-ringarna?, bild på blocket?


yepp, coolt va.. =) bild på blocket finns la nånstans runt sida 15 kanske? =)
Last edited by r.ivars on 01 Dec 2008, 11:26, edited 1 time in total.
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
User avatar
Vision79
Posts: 2571
Joined: 13 Sep 2006, 17:01
Location: SUNDSVALL
Contact:

Post by Vision79 »

r.ivars wrote:
Vision79 wrote:
r.ivars wrote:har verkligen som mål att komma ut till 2009 tidigt som fan dessutom, är kulorna som kan sätta stopp för det..

bild på o-ringsproblemet

Image


Har du åkt med 750hk och dom där O-ringarna?, bild på blocket?


yepp, coolt va.. =) bild på blocket finns la nånstans runt sida 15 kanske? =)


Hur har d blitt så?, ser ut som o-ringen inte skulle vart rund förhållande till packningen?
User avatar
r.ivars
Posts: 3549
Joined: 03 Oct 2007, 23:09
Location: Västerås
Contact:

Post by r.ivars »

tvärtom:

r.ivars wrote:Och såklart på m50in så är inte packningen helt rund, det är liksom tilltaget lite i packningen runt ventilerna. Så min oring ligger inte där den ska i packningen överallt, dvs, fylller ingen funktion runt ventilerna..

Pyramidringning är altså bokad hos ppf...
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
banzai
Posts: 272
Joined: 07 May 2006, 15:27
Location: Alfta - Hälsingland

Post by banzai »

Hoppas man kommer se bilarna på lite events i sommar :)
Ivars, jag kan inte förstå att folk kan neka en åktur i din bil? :shock:
Är nån bil ball så är de väl klart man vill åka med hehe
god fortsättning mvh
♥ BMW - Kärlek vid första bakvagnskastet ♥
535 -87 x2 525 -92 523 -97
User avatar
r.ivars
Posts: 3549
Joined: 03 Oct 2007, 23:09
Location: Västerås
Contact:

Post by r.ivars »

nån som vet vad som händer om man sliper en sån här nitrogas härdad vev?

Måste man härda om eller? Någon som provat?

Börjar kännas som jag kanske behöver en ny vevjävel endå :( kul att jag hade räknat med det....................... :(
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Post by Bäckis »

Första underdimension så har vi kört massvis med vevar utan omhärdning utan problem.

Det blir ju svindyrt annars.
M3:an 2008:

10.18@233.6

Touringen 2009:

10.73@217.5

M-tech 1 E30 2010:

11.56@199.12

E21 racebil 2011 "In the 7s"

7.88@285

Det kan man kalla trendbrott!

-------------------------------------------------------

070-7318090
User avatar
r.ivars
Posts: 3549
Joined: 03 Oct 2007, 23:09
Location: Västerås
Contact:

Post by r.ivars »

Bäckis wrote:Första underdimension så har vi kört massvis med vevar utan omhärdning utan problem.

Det blir ju svindyrt annars.


skönt och höra, vad har ni laddat på för någon effekt på dom ni slipat?

iofs så gick slipningen på över 2 tusen det också :/
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Post by Bäckis »

Ska kolla vad jag kan ordna slip för.

Effekt är inga problem.
M3:an 2008:

10.18@233.6

Touringen 2009:

10.73@217.5

M-tech 1 E30 2010:

11.56@199.12

E21 racebil 2011 "In the 7s"

7.88@285

Det kan man kalla trendbrott!

-------------------------------------------------------

070-7318090
User avatar
r.ivars
Posts: 3549
Joined: 03 Oct 2007, 23:09
Location: Västerås
Contact:

Post by r.ivars »

Bäckis wrote:
Effekt är inga problem.


HAHA :D
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
User avatar
r.ivars
Posts: 3549
Joined: 03 Oct 2007, 23:09
Location: Västerås
Contact:

Post by r.ivars »

tjipp!

Bvs i västerås provar ut lite coola filmer på framlyktorna.

Image

Mörkaste kändes ballast, med xenon borde det lysa bra endå :)

svängde till garaget och monterade ner baklyktorna också

Image

nytvättade motordelar, stort tack mr jakobsson :D överseriös med att slå in det också, haha inte helt fel, då kan det ju ligga insvept tills det är dags att montera, gut gut !

Image

styrväxellänkage

Image

der heckspoiler is back from semester, ingen driftingsensation när den försvann, jag sköt en sån jävla avgasknall så systemet flög i backen och drog med sig heckspoilern, sen hade jag fritt med tid över eftersom jag knappt skruvade något annat, så jag ansträngde mig mycket för att hämta den hos garagevännerna på hälla :) tack till dom för hospitality!

Image

rev ur pedalställ, ska göras om lite, inte helt nöjd med min upphängning på det, utan bromsservo krävs det lite som står pall när man är sugen på att kliva på lite.

Image

ehm, under lplåten fanns det bromsvätska blandat med lack, blev gummi som gick att dra bort.. hehe... tur att det inte gör nåt där under, bodyspray tack.

[img]http://ivars.whost.se/E30/VAF/RIVANERST%c3%84LLMM/IMG_0150.JPG[img]

ner med ledningarna, returen ska få en 90 grader istället för rak, bromsledningen bak ska kapas upp lite :twisted: hemlish hemlish

Image

avgassystemet som egentligen var temporärt, fint nu när man skulle ta ner :) nån som vill köpa 3" ? 8)

Image

isär med stället,

Image

borde inte den här jävla hylsan sitta fast i pedelen? eller ska den verkligen också flyta?

Image

när den flyter blir allt feljusterat så nån gång knäckte jag staget för frambromsarna lite

Image

höra lite med polaren igen och se om han kan slänga in den här i nån frän tvättmaskin

Image

klippte rören, tänkte höra med en annan vän som har fina kontakter på stålomspunna slangar :) allt annat är ju stålomspunnet så :)

Image

Image
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Post by Bäckis »

Fan vad du ligger i "Rikird".
M3:an 2008:

10.18@233.6

Touringen 2009:

10.73@217.5

M-tech 1 E30 2010:

11.56@199.12

E21 racebil 2011 "In the 7s"

7.88@285

Det kan man kalla trendbrott!

-------------------------------------------------------

070-7318090
Misano
Posts: 397
Joined: 20 Nov 2005, 18:05
Location: Karlstad

Post by Misano »

Den ska kunna flyta där, men har du justerat vågen mkt åt ena hållet och har mycket slag på cylindern så kan det knäcka stängerna lite. Eller om du luftat genom att öppna ena kretsen itaget.
Ticco
Posts: 330
Joined: 20 Nov 2005, 23:34
Location: Göteborg
Contact:

Post by Ticco »

Tjenis.

Jag testade med mörk film på lamporna på min bil.
Kan säga att man inte ser ett skit :lol:
Körde jag med helljus så såg man lite iaf.
Ska du köra på landet utan utebelysning lär du inte se mycket :?

Lycka till med bygget!


Image
http://www.garaget.org/Ticco-GBG" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
r.ivars
Posts: 3549
Joined: 03 Oct 2007, 23:09
Location: Västerås
Contact:

Post by r.ivars »

Ticco wrote:Tjenis.

Jag testade med mörk film på lamporna på min bil.
Kan säga att man inte ser ett skit :lol:
Körde jag med helljus så såg man lite iaf.
Ska du köra på landet utan utebelysning lär du inte se mycket :?

Lycka till med bygget!


http://www.ticco.com/temp/black.jpg


übersnygg kärra du hade!! =) tack för tipset nu vet jag vad jag har att vänta mig :) haha, 100wattare på hel och xenon får det bli
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
User avatar
r.ivars
Posts: 3549
Joined: 03 Oct 2007, 23:09
Location: Västerås
Contact:

Post by r.ivars »

Misano wrote:Den ska kunna flyta där, men har du justerat vågen mkt åt ena hållet och har mycket slag på cylindern så kan det knäcka stängerna lite. Eller om du luftat genom att öppna ena kretsen itaget.


ett strul var att den ville hoppa ur, haha, men jag får försöka justera till det där till våren med lite "reparerat" ställ, fått lite spö iår. Men bra tips att lufta båda kretsarna samtidigt, gjorde jag då inte iår.. :oops:

Nåt tips på bromsljuskontakt?
Tänkte köra en bromsljuskontakt ifrån gamla bubbla, det är en tryckgivare som man sätter på bromsledningen.
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
Post Reply