F.D - Team VPM
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
- Ondketchup
- Posts: 478
- Joined: 16 Sep 2006, 18:15
- Location: Gnosjö
Storås wrote:Ondketchup wrote:
Gjorde du egna infästningen till oken?
Mvh Johan
Japp
Ingen ritning på dom?
Mvh Johan
http://www.garaget.org/?car=314073" onclick="window.open(this.href);return false;
Ondketchup wrote:Storås wrote:Ondketchup wrote:
Gjorde du egna infästningen till oken?
Mvh Johan
Japp
Ingen ritning på dom?
Mvh Johan
Han har en Volvo 940 och du en BMW E30
--
Ivars: Bestämt dig vad du ska varva nästa år?
Mvh Mathias
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Lätt att säga bakom sin fula lilla datorskärm men; Gå hela vägen och låt 9000rpm bli ett faktum
Mvh Mathias
Mvh Mathias
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Beror det på kammarna eller vad är det som hindrar en stigande kurva?
9000rpm låter gott om inte annat
Dock pratar man ju mycket jobb och värre slitage för mindre effekt...
Mvh Mathias
9000rpm låter gott om inte annat
Dock pratar man ju mycket jobb och värre slitage för mindre effekt...
Mvh Mathias
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
ärtan som bestämmer =)
9000 lät ju jävligt coolt iallafall Men jag drog henne inte till mer än 8000 vid race, 9000 blev det bara i värmningar och när jag inte hann växla, körde ju utan varvstopp...
Min 200:a drog jag till 8000, Evon likaså, så det känns toppen att dra beemern till också. Naturligt.
Är fortfarande sugen på jävla pyramidringning, men det är en av dom sakerna som "kanske" inte behövs, och pyramidringar jag, då är det ju bara att bottna skiten ur GT42Ren och spöa insanity i effekt med m50 2.8 vev
men när kommer jag kunna köra på den effekten? Och vad pajjar då? PPF maistros får gärna skriva listan =)
9000 lät ju jävligt coolt iallafall Men jag drog henne inte till mer än 8000 vid race, 9000 blev det bara i värmningar och när jag inte hann växla, körde ju utan varvstopp...
Min 200:a drog jag till 8000, Evon likaså, så det känns toppen att dra beemern till också. Naturligt.
Är fortfarande sugen på jävla pyramidringning, men det är en av dom sakerna som "kanske" inte behövs, och pyramidringar jag, då är det ju bara att bottna skiten ur GT42Ren och spöa insanity i effekt med m50 2.8 vev
men när kommer jag kunna köra på den effekten? Och vad pajjar då? PPF maistros får gärna skriva listan =)
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
Kanske missat det men vad blir det för kardan? Svea?
Mvh Mathias
Mvh Mathias
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
Se till så den toppen inte går varm och spricker
Mvh Mathias
Mvh Mathias
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
oj oj oj.. Nu går det åt helvete iår igen.. Det var då själva faaaan!
Kikade på min packning lite imorse och ville intala mig själv att klart som fan oringningen håller, en cosworth i stan kör ju 750 påsar med orginalpackning och o-ring.. sen är det klart det diffar från motor till motor.. Och såklart på m50in så är inte packningen helt rund, det är liksom tilltaget lite i packningen runt ventilerna. Så min oring ligger inte där den ska i packningen överallt, dvs, fylller ingen funktion runt ventilerna.. Orkar inte åka och fega i sommar, jag måste ha varvstopp och kunna döda skiten på breisladd om man känner för det (avgasknallar dödade min packning i somras)
Pyramidringning är altså bokad hos ppf, blocket ska få bli passagerare med ärtan på söndag tillbaks till avesta. (han vet inte om det än bara) =)
Så visst fortfarande: effekten med 500-600 på hjulen är klart tillräcklig för allt vad gata och bana heter.. Upp till 700 på hjulen är nog vad bilen klarar att ha på strippen....
Men när jag endå håller på och har en motor klar för en jävla massa effekt så lär man ju iallafall bänka ur den ordentligt Så nu får jansson och alla andra med starka m50is passa sig haha
Kikade på min packning lite imorse och ville intala mig själv att klart som fan oringningen håller, en cosworth i stan kör ju 750 påsar med orginalpackning och o-ring.. sen är det klart det diffar från motor till motor.. Och såklart på m50in så är inte packningen helt rund, det är liksom tilltaget lite i packningen runt ventilerna. Så min oring ligger inte där den ska i packningen överallt, dvs, fylller ingen funktion runt ventilerna.. Orkar inte åka och fega i sommar, jag måste ha varvstopp och kunna döda skiten på breisladd om man känner för det (avgasknallar dödade min packning i somras)
Pyramidringning är altså bokad hos ppf, blocket ska få bli passagerare med ärtan på söndag tillbaks till avesta. (han vet inte om det än bara) =)
Så visst fortfarande: effekten med 500-600 på hjulen är klart tillräcklig för allt vad gata och bana heter.. Upp till 700 på hjulen är nog vad bilen klarar att ha på strippen....
Men när jag endå håller på och har en motor klar för en jävla massa effekt så lär man ju iallafall bänka ur den ordentligt Så nu får jansson och alla andra med starka m50is passa sig haha
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
Fan kul att se att det finns folk som aldrig tappar gnistan för att mecka , hoppas på att få se er mycket i sommar, och karel frågade förut om ni kunde parka bilar osv hos mig om ni skulle komma och köra lite i stockholm, det är bara att höra av er , Hoppas att ni kör 9or i sommar
//Joakim
//Joakim
Fernis Productions
E34 525 turbo 2009
E21 M50 Turbo - 9,87 / 233 @ 402m 2011
E30 325im m20b25 turbo 2013
E36 compact glasfiber 4wd turbo 2014
E36 325 coupe Turbo 2018
Joakim Fernis
E34 525 turbo 2009
E21 M50 Turbo - 9,87 / 233 @ 402m 2011
E30 325im m20b25 turbo 2013
E36 compact glasfiber 4wd turbo 2014
E36 325 coupe Turbo 2018
Joakim Fernis