Tips på 2st 400hk+ aggregat!?

Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Post Reply
User avatar
Vision79
Posts: 2571
Joined: 13 Sep 2006, 17:01
Location: SUNDSVALL
Contact:

Tips på 2st 400hk+ aggregat!?

Post by Vision79 »

Söker 2st turboaggregat som ska sitta på en 2.7l 6:a och tillsammans klara minst 800hk..

Ska vara hyffsat tighta i format då utrymmet är ett liitet problem :), tips?

Min A/R 0.48 men inte så mkt större än 0.63 tror ja..?
User avatar
hebbe
Posts: 419
Joined: 27 Dec 2005, 20:01
Location: Lidköping
Contact:

Post by hebbe »

Garrets gt28:or kanske kan vara något. ganska kompakta och borde väl klara en 400:ing var beroende på spec. kanske är på gränsen.

På e85 eller vanlig bf förresten??
E30 325 Turbo
Pojekttråd
User avatar
Vision79
Posts: 2571
Joined: 13 Sep 2006, 17:01
Location: SUNDSVALL
Contact:

Post by Vision79 »

hebbe wrote:Garrets gt28:or kanske kan vara något. ganska kompakta och borde väl klara en 400:ing var beroende på spec. kanske är på gränsen.

På e85 eller vanlig bf förresten??


bf
User avatar
hebbe
Posts: 419
Joined: 27 Dec 2005, 20:01
Location: Lidköping
Contact:

Post by hebbe »

vanlig blyfri macksoppa 95,98,99
E30 325 Turbo
Pojekttråd
talibaneN
Posts: 157
Joined: 29 Dec 2005, 15:39
Location: Örebro Stad

Post by talibaneN »

jag gissar påatt dom vill mappa på 95 sen köra på 98-99 för att köra safé, bara en tanke jag fick.
User avatar
Fear This
Posts: 1577
Joined: 20 Nov 2005, 22:56
Location: Sthlm

Post by Fear This »

mitsubishis td05 serie? finns lite olika modeller:)
User avatar
markus
Posts: 4830
Joined: 20 Nov 2005, 17:01
Location: Motala
Contact:

Post by markus »

KKK K24 ?
Markus Jonsson

burken_jonsson@hotmail.com

Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
talibaneN
Posts: 157
Joined: 29 Dec 2005, 15:39
Location: Örebro Stad

Post by talibaneN »

markus wrote:KKK K24 ?


Då är ju dom där aggen rätt Stressade !
knotan
Posts: 1457
Joined: 21 Nov 2005, 12:03
Location: norrköping
Contact:

Post by knotan »

dubbla 19t med 7ans avgashus är väll det minsta som går att använda, dem klarar kanske precis under 400 kus med bensin iofs.

nästa steg bli ju å kanske nå gt2871r lr liknande, då bör man ha lite mer marginal
dre racing@
Posts: 726
Joined: 18 Sep 2008, 16:43
Location: Flisa, Norge

Post by dre racing@ »

jag skal prova med dubbla 19t på min s38b38 nu.
inte för att maxa effekten, men körbarhet, vrid :twisted:

blir det inte enklare för dig med en enkel turbo?
annars prova 19t, billiga också
mitt prosjekt: e30 + S38B38tt
Jorm
Posts: 129
Joined: 05 Jun 2006, 21:34

Post by Jorm »

Skulle va skoj att se hur en S38 beter sig... Lågt ladd & hög komp med 2 små aggregat borde ju ge ganska linjär effekt. :) Med ett vrid som en drivlina har svårt att älska.. ;)
knotan
Posts: 1457
Joined: 21 Nov 2005, 12:03
Location: norrköping
Contact:

Post by knotan »

Jorm wrote:Skulle va skoj att se hur en S38 beter sig... Lågt ladd & hög komp med 2 små aggregat borde ju ge ganska linjär effekt. :) Med ett vrid som en drivlina har svårt att älska.. ;)

låter trist, köpa diselbil istället? , blir nog betydligt billigare , dem finns ju med turbo orginal :wink:
Post Reply