520 -85 IHI edition

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Post Reply

turbo eller kompressor?

Poll ended at 28 Nov 2005, 18:03

turbo
21
78%
kompressor
6
22%
 
Total votes: 27

User avatar
jensen
Posts: 17
Joined: 21 Nov 2005, 17:46
Location: Ängelholm

520 -85 IHI edition

Post by jensen »

detta är en godkänd ketchupflaska men jävligt rolig att köra dock lite seg på låga varv :) men 2500 sen jävlar vilket sug :? ja ni vet vad jag menar

recept
m20b20 orginal
retur i sumpen
T-kors från sternhammar för olja till turbo
hemmabyggt 3" rostfritt avgas från ferrita
orginal grenrör med ovala skruvhål för bra flöde (vändt)
intercooler saab 9000
öppet filter
öppen dump
spridare bosch 346cc@2,5 bar
malpassi proggresiv BTR
IHI turbo 51/53 med moddad wastegate minimum laddtryck 10psi och NEJ ingen lastbils turbo
faria mätare oljetemp,vattentemp,och ladd
Image
Image
Image

20" godis
fler bilder
http://www.geocities.com/galler_26060
Last edited by jensen on 22 Dec 2005, 21:07, edited 7 times in total.
first real power then some xtra boost
power by IHI
User avatar
peppe
Moderator
Posts: 4284
Joined: 20 Nov 2005, 20:01
Location: Umeå / Skärgården
Contact:

Post by peppe »

Hela setupen känns lite enkel, så vid första anblicken hade jag monterat turbo och farit ut på gatan och bjudit ståle istället för att stå och kränga med någon kompressor =)
User avatar
jensen
Posts: 17
Joined: 21 Nov 2005, 17:46
Location: Ängelholm

Post by jensen »

turbo är klart enklare men kompressor har ju sina fördelar. bara ljudet av en skruvkompressor 8)
first real power then some xtra boost
power by IHI
Fido85
Posts: 1634
Joined: 20 Nov 2005, 22:08
Location: Jakobstad (Finland)

Post by Fido85 »

fint annars men fälgarna liiiite extrema enlit mig :)
User avatar
jensen
Posts: 17
Joined: 21 Nov 2005, 17:46
Location: Ängelholm

Post by jensen »

hehe jo jag vet :lol: jag ska montera 18":s schnitzer istället tänkte jag så om det är någon som har tillsalu så skicka ett pm ,20" är lite grovt men dom satt som en handske

andra saker som är intressant är m20b25 lr m50b25 och en e28 kylare :evil:
first real power then some xtra boost
power by IHI
John
Posts: 92
Joined: 21 Nov 2005, 18:09
Location: Stockholm

Post by John »

Haahaha...
Snacka om att gå sin egen väg, först denna inhemska lastbils Turbo och sedan Ghetto hjul ?

8)
User avatar
markus
Posts: 4830
Joined: 20 Nov 2005, 17:01
Location: Motala
Contact:

Post by markus »

Bara undrar när du har fullt laddtryck i den där och hur mycket kör du med.. :?:
Markus Jonsson

burken_jonsson@hotmail.com

Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
jensen
Posts: 17
Joined: 21 Nov 2005, 17:46
Location: Ängelholm

Post by jensen »

fullt ladd mellan 3000 - 3300 , 0,7 bar just nu pga spikningar körde 0,85 tidigare med samma varv.
:evil: ps det är ingen lastbils tubo

den kommer från en pickup 8) avgas huset är inte så xtremt stort som man tror
first real power then some xtra boost
power by IHI
User avatar
jensen
Posts: 17
Joined: 21 Nov 2005, 17:46
Location: Ängelholm

Post by jensen »

hänt lite nu

ny kylare monterad från en 525 e34 inte helt lätt då den är lite annorlunda men det går! samt nya tryckrör, omplacerad intercooler och tyvärr borttagna helljus lampor :cry:
Last edited by jensen on 17 Jan 2006, 21:35, edited 1 time in total.
first real power then some xtra boost
power by IHI
brun
Posts: 134
Joined: 20 Nov 2005, 17:28
Location: fiskvik/Bergsjö

Post by brun »

haha snacka om niggah pimp fälgar :lol: klart du ska köra turbo...!
Post Reply