moggemx wrote:Säljare: Salle Köpare: Jag Hur gick det: Gick väldigt smidigt, Bra kille att göra affärer med, Håller verkligen vad han lovar! Tummen upp!
Betyg: 6/5
En bra säljare är bara halva vägen till en bra affär. Köparn står för resten, och de gjorde du minst lika bra!
Samma betyg åt moggemx!
Bäckis wrote:Någon som känner Suddis? Är ju massa Pitefolk här som kanske skulle åka till Öjebyn och hämta den där veven.
Jag bannar honom från forumet om inte vevn är framme den här veckan. Kom ju även med bortförklaringar och blev sur när jag nämnde det här ärendet för någon vecka sen, och ändå är den där veven inte skickad.
Känner honom inte men har bara några km till öjebyn så om det inte löser sig kanske man kan hjälpa till.
jimmys wrote:asså. du håller ju inte ditt ord heller. du lova att sätta in pengar så fort du hämta ut motorn? fick låna pengar för att skicka. som jag sa till dig. skit samma ska ha pengarna på mitt konto på måndag senast!
Ta det via PM.
Mvh Mathias
Ställer mig lite frågande till hur detta går till rent moraliskt sett?
Tråden är tillföratt man skall betygsätta gjorda affärer, både bra som dåliga. Men det finns ju alltid 2 sidor på ett mynt?
Skall det vara okej att kasta skit? Men att så fort någon börjar försvara sig så är det helt plötsligt inte okej längre?
Förklara gärna hur ni tänker. (detta är inte enbart riktat till Pelko utan även till Peppe som också agerar moralpolis i denna tråden.)
kan även tillägga att jag inte har läst ett jota av vad diskutionerna handlar om utan finner bara det hela väldigt bizzart att man lever i den goda tron om att diskutioner inte kommer uppstå.
Amplify: Vet inte om jag förstod dig rätt men läste du allt som skrevs mellan jimmys och Hollizini? Det var många utropstecken och stora bokstäver inblandade. Det är varken moget eller seriöst att man skriver så.
Givetvis måste båda personerna få skriva deras sida och deras syn på det hela men till slut rinner det över för någon vilket det gjorde nu och då blir det bara pajkastning.
Man kan ge sin syn på det hela och sen ta resten via PM om det finns något ouppklarat. Jag vet själv att man ibland kokar utav ilska och då blir det som det blir och det är ju därför det rensas i tråden.
En diskussion blir det alltid ifall två parter inte är överens men ska man diskutera ska man hålla det på en sansad nivå för annars blir det som sagt bara skit.
Vet inte om du fick besvarat det du undrade men annars så kan du skicka ett PM så ska jag förklara så bra jag om hur jag ser på detta.
Angående min affär med jimmys så tänker jag lösa det på annat sätt än att just betala, 1: Jag skulle få en komplett motor. 2: Jag skulle inte behöva vänta i 2 månader.
Motorn skulle vara komplett, då jag tom frågade och han sa att det fanns grenrör m.m, fick en motor utan grenrör, spruckna remskivor, saknad toppkåpa och urtagna tändstift (opluggade hål) så det har rasat in jord i cylindrarna.
Så varför skulle jag betalat resterande pengarna när han uppenbart skitigt i alla överenskommelser vi gjort upp?
Borde finnas nått man kan göra då han skrivigt att den skulle komma i ett skick den lämnat bilen i och då skulle den funka sa han, men nu saknas ju ganska många delar.
Nej, betala är jag inte sugen på, och PM konversationer med jimmys finns så alla hans lögner han skriver här kan emotbevisas.
Fido85 wrote:jag tänkte höra mig för om Roffa för säkerhets skull om nån handlat av honom? för ska väl handla ett block av honom! vill vara på säkra sidan bara
handlade en m50tps av honom för nåt år sedan. betalade i förskott o den dök upp.
Fido85 wrote:jag tänkte höra mig för om Roffa för säkerhets skull om nån handlat av honom? för ska väl handla ett block av honom! vill vara på säkra sidan bara
handlade en m50tps av honom för nåt år sedan. betalade i förskott o den dök upp.
okej! jag ville bara vara på den säkra sidan hoppas det inte gjorde nåt för roffa att jag skrev här! så ska köpa blocket nu...jävla skitfinland som inte har någo annat än kompletta motorer för dyngpriser
okej! jag ville bara vara på den säkra sidan hoppas det inte gjorde nåt för roffa att jag skrev här! så ska köpa blocket nu...jävla skitfinland som inte har någo annat än kompletta motorer för dyngpriser
Det är lugnt! Är ju meningen med den här tråden, dvs kolla upp vem säljare/köpare är så man inte blir blåst =)
Skulle köpa en vevaxel av mig som jag först blev tvungen att riva ur ett block samt åka 5mil för att få hem och nu svarar han inte på PM längre, affären var avklarad med lämnad adress etc!...tur jag inte skickade kanske.