Micke johansson wrote:OKej Sant så sant inget att snåla på om man kör av en ventil så känns det dumt
hehe sant
(dock så tror ja de krävs JÄVLIGT mycket för att köra av en orginal ventil) dom är kralliga dom med..
jag bytte mest för att dom är i finare material och så har dom en plattare fot
Ja men enligt bäckis så kan dom gå av , tänker inte pröva har sätt resultat från en trasig ventil som åkte genom kolv och krökte staken och pajjade den nya toppen.
Ivars. Ett tips sen när du har fått tillbaka toppen portad och fin. (förmodligen med resta avgasportar så att packningen täcker hålen lite) Köp B28 grenrörs packningen i stället för B25. Den är nämligen betydligt större i hålen...
Micke johansson wrote:OKej Sant så sant inget att snåla på om man kör av en ventil så känns det dumt
hehe sant
(dock så tror ja de krävs JÄVLIGT mycket för att köra av en orginal ventil) dom är kralliga dom med..
jag bytte mest för att dom är i finare material och så har dom en plattare fot
Ja men enligt bäckis så kan dom gå av , tänker inte pröva har sätt resultat från en trasig ventil som åkte genom kolv och krökte staken och pajjade den nya toppen.
ja ne ja håller med.. har man kostat på maskin med fina kolvar o stakar så känns de bara stupid o inte byta resten oxå..
Snart klar med planen inför 2009 i mina fina exel kalkyler, det drar iväg i kulor 08/09 också
Det är även spikat att blocket ska iväg till ppf det också, Pyramidringa så man slipper fega för den sakens skull sen.. GT42R.en är i min ägo för att stanna, så vore väl korkat att hålla den tillbaks för den sakens skull, right?
Nästa motorissue är fjädrar att ta ställningtill 7500rpm känns ju bra mesigt att stanna vid.. Undrar när turbon börjar leva nästa år?
Är ev. sugen på att byta bort min gt42r mot en gt40r.. Vill köra ballbearing, men mina superhästar börjar få mig att må illa över hur mycket kulor det blir :/
Bana eller kung på stripp, bana eller kung på stripp..Bana eller kung på stripp, bana eller kung på stripp..Bana eller kung på stripp, bana eller kung på stripp..