Koppling, Autometer,ZF låda, Ratt,termostathus,Linelock

Sälj dina trimdelar

Moderators: Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Snekast

rene
Posts: 43
Joined: 20 Jun 2006, 23:32

Koppling, Autometer,ZF låda, Ratt,termostathus,Linelock

Post by rene »

M3 svänghjul 4 puckad zinter förstärkt
tryckplatta koppling och tryckplatta körd
en bromsning 3500kr
Linelock B&M 900kr
Autometer varvräknare 2700kr
Liten skinn ratt utan nav 400 kr
Termostathus e21 till 323 motor 400 kr
ZF 328 växellåda 3500kr skickas inte
Bilder finns Här http://www.autopower.se/?oppna=/powerbo ... ?id=260218
Last edited by rene on 07 Nov 2008, 21:03, edited 1 time in total.
Maverick
Posts: 194
Joined: 02 Dec 2005, 18:00

Post by Maverick »

Hej!

Är intresserad! Vad är det för tryckplatta?

/Tomas
Mustang -69a
rene
Posts: 43
Joined: 20 Jun 2006, 23:32

Post by rene »

Har för mig det är 722 ska kolla säkert sen.
rene
Posts: 43
Joined: 20 Jun 2006, 23:32

Post by rene »

Nr:88 3082 999 722 står det på tryckplattan.
rene
Posts: 43
Joined: 20 Jun 2006, 23:32

Post by rene »

:roll:
User avatar
Storås
Posts: 937
Joined: 02 Nov 2007, 14:12
Location: Surahammar

Post by Storås »

Om du inte kan skicka vissa grejer så kan du gärna skriva ut vart man kan hämta dom.
Mathias Storås / 0705283401 / storaas@gmail.com
RUSSiANRACiNG
User avatar
JannePower
Posts: 258
Joined: 07 Feb 2007, 18:45
Location: västerås

Post by JannePower »

kävlinge/skåne står det på autopower..........................
rene
Posts: 43
Joined: 20 Jun 2006, 23:32

Post by rene »

Det är endast växellådan jag inte kan skicka
med posten resten är OK.
Jag finns i Kävlinge (skåne)
Maverick
Posts: 194
Joined: 02 Dec 2005, 18:00

Post by Maverick »

Vad är det där för tryckplatta, känner inte igen nummret, någon som PPF säljer?
Mustang -69a
rene
Posts: 43
Joined: 20 Jun 2006, 23:32

Post by rene »

Vet inte om ppf säljer den kommer inte ihåg hur mycket den klarar
men jag har en 618 på min e21 idag med m20 lådan oh den känns
lättare att trampa ner. Kanske någon som vet här på forumet?
Lamel och tryckplatta är som nytt
rene
Posts: 43
Joined: 20 Jun 2006, 23:32

Post by rene »

upp
rene
Posts: 43
Joined: 20 Jun 2006, 23:32

Post by rene »

:roll:
rene
Posts: 43
Joined: 20 Jun 2006, 23:32

Post by rene »

upp
rene
Posts: 43
Joined: 20 Jun 2006, 23:32

Post by rene »

:roll:
rene
Posts: 43
Joined: 20 Jun 2006, 23:32

Post by rene »

upp
Tekniknissen
Posts: 36
Joined: 24 Sep 2007, 15:45
Location: Halmstad

Post by Tekniknissen »

Slänger in lite info som jag funnit på webben ang denna tryckplatta:
475Nm med vanlig organisk lamell
565Nm med sinter
Hittade infon på denna svårfunna sida: http://www.amigo-autoteile.de/Onlinesho ... b724b93e65

Har själv en likadan i garaget som jag tänkt att para ihop med ett plant svänghjul från M30 motorn och skicka på på min M50B28. Dock så måste man göra en ring på ca 3.5mm tjock med yttermått ca 277mm och innermått på ca 240mm för att passa plant svänghjul. M3:an har ju normalt dubbelmasse-svänghjul med lamellen försänkt ner i svänghjulet. Alternativt kan man ju kanske svarva fram en ny försänkt lamell-yta i M30 svänghjulet men det blir jäkligt tunnt med gods kvar då samt risk för att man inte får till en 100% plan yta. Dessutom finns risk att bultskallarna från vevaxeln tar i lamellen om man sänker ner den i detta relativt tunna svänghjul.
320 Touring konverterad till 325 -90 (skrot numera eftersom en viss annan trafikant inte fattar vad en gul triangelskylt innebär)
328 Ci snart med M50-block och kompressor -96
rene
Posts: 43
Joined: 20 Jun 2006, 23:32

Post by rene »

Tekniknissen
Tack för info.
Post Reply