F.D - Team VPM

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

s2_i_e30
Posts: 1682
Joined: 20 Nov 2005, 15:15
Location: Eskilstuna

Post by s2_i_e30 »

jag kör 3,2an grejer än så länge..blir kanske annat te nästa år..
klart de är fränt med mos menna varför inte sikta på 1000 när det är licka dyrt som sikta på 600?
960 hk e36a
9,65@248 (såld)
yamaha R1 Turbo 277 whp (1,2 bar)
11,0@230
User avatar
pelko
Posts: 4895
Joined: 12 Aug 2007, 22:53
Location: Göteborg
Contact:

Post by pelko »

Det är ju knappast lika dyrt att nå 1000hk än 600hk med en M50? :D

En S50 svarar ju på laddtryck galet mycket bättre.

Mvh Mathias
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
s2_i_e30
Posts: 1682
Joined: 20 Nov 2005, 15:15
Location: Eskilstuna

Post by s2_i_e30 »

pelko. de va de ja mennade.. att bygga en s50 blir ju inte mycket dyrare än en m50 i slutet.. man behöver ju inte göra något.. kolvar stakar e lika dyrt. sen e slitdelarna dyrae te s50in men man slipper lämmna toppen på portning och sliper köppa kammar.. summan av kademuman blir ungefär samma.. men de kan vi ta i en annan tråd (förlåt ivars) sjuk bil du har..
960 hk e36a
9,65@248 (såld)
yamaha R1 Turbo 277 whp (1,2 bar)
11,0@230
User avatar
pelko
Posts: 4895
Joined: 12 Aug 2007, 22:53
Location: Göteborg
Contact:

Post by pelko »

Jaha det har du helt rätt i. Förstod inte från början. Själv ska jag leta S50 när jag får jobb :D

Och sörry Ivars, men man blir så exhalterad av din bil ;)

Mvh Mathias
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
User avatar
moonzhine
Posts: 2447
Joined: 09 Aug 2007, 20:50
Location: Bollnäs

Post by moonzhine »

s2_i_e30 wrote:varför inte köppa en s50topp så får du ju en fin topp i stället :twisted:


Passar s50 toppen på ett m50 block eller vad menar du?

mvh
Bmw M3 E46 817whp 927wnm 1.9bar
Bmw M3 E46 Bruksbil
Bmw E36 M50 2.8 turbo 610whp-705nm@1.8bar (såld)


Sponsorer:
Cp-service
PS-tuning

Den som alltid går i andras fotspår kommer aldrig komma fram först!!




Mvh:Peter
0730468169
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

moonzhine wrote:
s2_i_e30 wrote:varför inte köppa en s50topp så får du ju en fin topp i stället :twisted:


Passar s50 toppen på ett m50 block eller vad menar du?

mvh


Nej verkligen inte.
User avatar
r.ivars
Posts: 3549
Joined: 03 Oct 2007, 23:09
Location: Västerås
Contact:

Post by r.ivars »

nu börjar de likna något...

e30ins nya e36 styrväxel :)

Image

stor gris som upphållit e30ins plats..

Image

imorn kommer bärjarn och hämtar pärlan :) tack larsson för hjälpen att flytta aset, halv svettigt : )

Image

nya motorfästen till e30in

Image


bonus

http://www.youtube.com/watch?v=hqQT-vQzubM
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
larsson
Posts: 499
Joined: 15 Jan 2007, 18:02
Location: västerås

Post by larsson »

såå inga problem bara säga till om du vill ha lite hjälp så :P

men bästa var ändå filmen på bmw workout:P


M V H
User avatar
TreLingon
Posts: 2388
Joined: 09 Aug 2008, 08:35
Location: Västerås
Contact:

Post by TreLingon »

Fan vilken biff på filmen :shock:
Hehe !
User avatar
Mikael c
Posts: 296
Joined: 24 Sep 2007, 18:22
Location: Gotland

Post by Mikael c »

Får man massera mycket för att lyckas få in mt et street 10,5 bak på bmwn?
User avatar
r.ivars
Posts: 3549
Joined: 03 Oct 2007, 23:09
Location: Västerås
Contact:

Post by r.ivars »

Mikael c wrote:Får man massera mycket för att lyckas få in mt et street 10,5 bak på bmwn?


För att det skulle lira på min så fick jag ta bort tankröret går nå skit där som jag fräste bort och svetsade igen hålet för.
Slipade även kanten som är på länkarmen och dunkade lite i balken men släggan hildur! Sen minimalt med valsning..

Det är på håret redan från början att det kan gå :-)
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
User avatar
Mikael c
Posts: 296
Joined: 24 Sep 2007, 18:22
Location: Gotland

Post by Mikael c »

ok kassera tankrör och sådant känner jag mej inte så sugen på.
User avatar
Strandholm
Posts: 3515
Joined: 20 Nov 2005, 16:08
Location: Gustavsberg/Stockholm
Contact:

Post by Strandholm »

Säker på att det var påfyllnadsröret och inte luftningsröret du bankade på?
jag är inte bara världsbäst, jag är även ödmjuk.
User avatar
Nisse Järnet
Posts: 6624
Joined: 26 Nov 2005, 11:58
Location: Stockholm norrort

Post by Nisse Järnet »

Sjukt, antingen har du slagit satan på balken eller så skiljer det mellan touring och sedan för jag har endast bankat lite på den och det tar i en del där ändå, men röret som går där går helt fritt?!
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
User avatar
r.ivars
Posts: 3549
Joined: 03 Oct 2007, 23:09
Location: Västerås
Contact:

Post by r.ivars »

Amplify wrote:Säker på att det var påfyllnadsröret och inte luftningsröret du bankade på?


öhm, vart osäker när du nämner det.. Drog min kaross plåtren och rev allt som var i vägen för viktigare grejer... Går diagonalt i hjulhuset iaf =)
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
User avatar
r.ivars
Posts: 3549
Joined: 03 Oct 2007, 23:09
Location: Västerås
Contact:

Post by r.ivars »

Nisse Järnet wrote:Sjukt, antingen har du slagit satan på balken eller så skiljer det mellan touring och sedan för jag har endast bankat lite på den och det tar i en del där ändå, men röret som går där går helt fritt?!


Karel körde också street utan större problem, samma modifications tror jag..

Viktigt med ET...
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Post by Bäckis »

r.ivars wrote:
Nisse Järnet wrote:Sjukt, antingen har du slagit satan på balken eller så skiljer det mellan touring och sedan för jag har endast bankat lite på den och det tar i en del där ändå, men röret som går där går helt fritt?!


Karel körde också street utan större problem, samma modifications tror jag..

Viktigt med ET...


Street är mkt smalare än drag, så street 10,5 kanske man kan få dit.

Att Karel fick plats är väl inte så svårt att förstå med tanke på höjd bak? Har man 5cm mellan skärmkant och däck så är det väl aldrig tight? :)
M3:an 2008:

10.18@233.6

Touringen 2009:

10.73@217.5

M-tech 1 E30 2010:

11.56@199.12

E21 racebil 2011 "In the 7s"

7.88@285

Det kan man kalla trendbrott!

-------------------------------------------------------

070-7318090
Post Reply