F.D - Team VPM
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Det är ju knappast lika dyrt att nå 1000hk än 600hk med en M50?
En S50 svarar ju på laddtryck galet mycket bättre.
Mvh Mathias
En S50 svarar ju på laddtryck galet mycket bättre.
Mvh Mathias
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
pelko. de va de ja mennade.. att bygga en s50 blir ju inte mycket dyrare än en m50 i slutet.. man behöver ju inte göra något.. kolvar stakar e lika dyrt. sen e slitdelarna dyrae te s50in men man slipper lämmna toppen på portning och sliper köppa kammar.. summan av kademuman blir ungefär samma.. men de kan vi ta i en annan tråd (förlåt ivars) sjuk bil du har..
960 hk e36a
9,65@248 (såld)
yamaha R1 Turbo 277 whp (1,2 bar)
11,0@230
9,65@248 (såld)
yamaha R1 Turbo 277 whp (1,2 bar)
11,0@230
Jaha det har du helt rätt i. Förstod inte från början. Själv ska jag leta S50 när jag får jobb
Och sörry Ivars, men man blir så exhalterad av din bil
Mvh Mathias
Och sörry Ivars, men man blir så exhalterad av din bil
Mvh Mathias
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
s2_i_e30 wrote:varför inte köppa en s50topp så får du ju en fin topp i stället
Passar s50 toppen på ett m50 block eller vad menar du?
mvh
Bmw M3 E46 817whp 927wnm 1.9bar
Bmw M3 E46 Bruksbil
Bmw E36 M50 2.8 turbo 610whp-705nm@1.8bar (såld)
Sponsorer:
Cp-service
PS-tuning
Den som alltid går i andras fotspår kommer aldrig komma fram först!!
Mvh:Peter
0730468169
Bmw M3 E46 Bruksbil
Bmw E36 M50 2.8 turbo 610whp-705nm@1.8bar (såld)
Sponsorer:
Cp-service
PS-tuning
Den som alltid går i andras fotspår kommer aldrig komma fram först!!
Mvh:Peter
0730468169
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
nu börjar de likna något...
e30ins nya e36 styrväxel
stor gris som upphållit e30ins plats..
imorn kommer bärjarn och hämtar pärlan tack larsson för hjälpen att flytta aset, halv svettigt : )
nya motorfästen till e30in
bonus
http://www.youtube.com/watch?v=hqQT-vQzubM
e30ins nya e36 styrväxel
stor gris som upphållit e30ins plats..
imorn kommer bärjarn och hämtar pärlan tack larsson för hjälpen att flytta aset, halv svettigt : )
nya motorfästen till e30in
bonus
http://www.youtube.com/watch?v=hqQT-vQzubM
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
Mikael c wrote:Får man massera mycket för att lyckas få in mt et street 10,5 bak på bmwn?
För att det skulle lira på min så fick jag ta bort tankröret går nå skit där som jag fräste bort och svetsade igen hålet för.
Slipade även kanten som är på länkarmen och dunkade lite i balken men släggan hildur! Sen minimalt med valsning..
Det är på håret redan från början att det kan gå
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
- Strandholm
- Posts: 3515
- Joined: 20 Nov 2005, 16:08
- Location: Gustavsberg/Stockholm
- Contact:
- Nisse Järnet
- Posts: 6624
- Joined: 26 Nov 2005, 11:58
- Location: Stockholm norrort
Sjukt, antingen har du slagit satan på balken eller så skiljer det mellan touring och sedan för jag har endast bankat lite på den och det tar i en del där ändå, men röret som går där går helt fritt?!
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
Nisse Järnet wrote:Sjukt, antingen har du slagit satan på balken eller så skiljer det mellan touring och sedan för jag har endast bankat lite på den och det tar i en del där ändå, men röret som går där går helt fritt?!
Karel körde också street utan större problem, samma modifications tror jag..
Viktigt med ET...
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
r.ivars wrote:Nisse Järnet wrote:Sjukt, antingen har du slagit satan på balken eller så skiljer det mellan touring och sedan för jag har endast bankat lite på den och det tar i en del där ändå, men röret som går där går helt fritt?!
Karel körde också street utan större problem, samma modifications tror jag..
Viktigt med ET...
Street är mkt smalare än drag, så street 10,5 kanske man kan få dit.
Att Karel fick plats är väl inte så svårt att förstå med tanke på höjd bak? Har man 5cm mellan skärmkant och däck så är det väl aldrig tight?
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090