Koppling, Autometer,ZF låda, Ratt,termostathus,Linelock
Moderators: Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Snekast
Koppling, Autometer,ZF låda, Ratt,termostathus,Linelock
M3 svänghjul 4 puckad zinter förstärkt
tryckplatta koppling och tryckplatta körd
en bromsning 3500kr
Linelock B&M 900kr
Autometer varvräknare 2700kr
Liten skinn ratt utan nav 400 kr
Termostathus e21 till 323 motor 400 kr
ZF 328 växellåda 3500kr skickas inte
Bilder finns Här http://www.autopower.se/?oppna=/powerbo ... ?id=260218
tryckplatta koppling och tryckplatta körd
en bromsning 3500kr
Linelock B&M 900kr
Autometer varvräknare 2700kr
Liten skinn ratt utan nav 400 kr
Termostathus e21 till 323 motor 400 kr
ZF 328 växellåda 3500kr skickas inte
Bilder finns Här http://www.autopower.se/?oppna=/powerbo ... ?id=260218
Last edited by rene on 07 Nov 2008, 21:03, edited 1 time in total.
- JannePower
- Posts: 258
- Joined: 07 Feb 2007, 18:45
- Location: västerås
-
- Posts: 36
- Joined: 24 Sep 2007, 15:45
- Location: Halmstad
Slänger in lite info som jag funnit på webben ang denna tryckplatta:
475Nm med vanlig organisk lamell
565Nm med sinter
Hittade infon på denna svårfunna sida: http://www.amigo-autoteile.de/Onlinesho ... b724b93e65
Har själv en likadan i garaget som jag tänkt att para ihop med ett plant svänghjul från M30 motorn och skicka på på min M50B28. Dock så måste man göra en ring på ca 3.5mm tjock med yttermått ca 277mm och innermått på ca 240mm för att passa plant svänghjul. M3:an har ju normalt dubbelmasse-svänghjul med lamellen försänkt ner i svänghjulet. Alternativt kan man ju kanske svarva fram en ny försänkt lamell-yta i M30 svänghjulet men det blir jäkligt tunnt med gods kvar då samt risk för att man inte får till en 100% plan yta. Dessutom finns risk att bultskallarna från vevaxeln tar i lamellen om man sänker ner den i detta relativt tunna svänghjul.
475Nm med vanlig organisk lamell
565Nm med sinter
Hittade infon på denna svårfunna sida: http://www.amigo-autoteile.de/Onlinesho ... b724b93e65
Har själv en likadan i garaget som jag tänkt att para ihop med ett plant svänghjul från M30 motorn och skicka på på min M50B28. Dock så måste man göra en ring på ca 3.5mm tjock med yttermått ca 277mm och innermått på ca 240mm för att passa plant svänghjul. M3:an har ju normalt dubbelmasse-svänghjul med lamellen försänkt ner i svänghjulet. Alternativt kan man ju kanske svarva fram en ny försänkt lamell-yta i M30 svänghjulet men det blir jäkligt tunnt med gods kvar då samt risk för att man inte får till en 100% plan yta. Dessutom finns risk att bultskallarna från vevaxeln tar i lamellen om man sänker ner den i detta relativt tunna svänghjul.
320 Touring konverterad till 325 -90 (skrot numera eftersom en viss annan trafikant inte fattar vad en gul triangelskylt innebär)
328 Ci snart med M50-block och kompressor -96
328 Ci snart med M50-block och kompressor -96