F.D - Team VPM
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
haha, la märke till en festlig grej när jag pröjsade fakturan..
PPF HUR FAAAAAAAAN GÅR DET
edit post:
Registreringsdatum: 03 oktober 2007
Inlägg: 666
Ort: Västerås
PPF HUR FAAAAAAAAN GÅR DET
edit post:
Registreringsdatum: 03 oktober 2007
Inlägg: 666
Ort: Västerås
Last edited by r.ivars on 29 Oct 2008, 19:53, edited 1 time in total.
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Ingen effekt i Johans? 750 på hjulen, turbo totalt urbottnad. Gav 550 hk på hjulen vid ett bar.
Tycker det är helt OK. Med en större snurra finns det mer att hämta, men det är fullt tillräckligt som det är och Johan är nöjd så....
Tycker det är helt OK. Med en större snurra finns det mer att hämta, men det är fullt tillräckligt som det är och Johan är nöjd så....
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
att få mer effekt i min m50 lär inte va så stora problem med GT4294R:en
Bäckis ska porta toppen.
Mira fräsning lär man göra också.
o-ringen borde hålla rätt långt på m50ins stabila topp (i jämförelse mot m20). Men pyramidring vore väl supersafe om man ska bli effektjägare.
Då borde allt räcka över 800 ppf bänk hästar på hjulen, botten, toppen, Insug, spjäll, ic, soppasystem, kammar, turbo, spridare, sprut, ja allt annat jag kan tänka mig borde palla en bit över 800 på hjulen.. Bakvagnen lär stå pall och jag har redan ställt in mig på en svea kardan. Så ekonmiskt sätt att få mer effekt är ju hanterbart över en vinter..
Men sen då, blir jag gladare av det, ZF drev i röven? För jag lär behöva en ny låda om jag ska tro att över 800 på hjulen kan bli driftsäkert med ZF, eller? Och säkert en tilton också och 30 000 då snackar vi skön käftsmäll Och då kanske inte dom där 100-150 hästarna känns så välinvesterade längre i en liten kombi jag borde ha barnstolar och hundar i..
Bäckis ska porta toppen.
Mira fräsning lär man göra också.
o-ringen borde hålla rätt långt på m50ins stabila topp (i jämförelse mot m20). Men pyramidring vore väl supersafe om man ska bli effektjägare.
Då borde allt räcka över 800 ppf bänk hästar på hjulen, botten, toppen, Insug, spjäll, ic, soppasystem, kammar, turbo, spridare, sprut, ja allt annat jag kan tänka mig borde palla en bit över 800 på hjulen.. Bakvagnen lär stå pall och jag har redan ställt in mig på en svea kardan. Så ekonmiskt sätt att få mer effekt är ju hanterbart över en vinter..
Men sen då, blir jag gladare av det, ZF drev i röven? För jag lär behöva en ny låda om jag ska tro att över 800 på hjulen kan bli driftsäkert med ZF, eller? Och säkert en tilton också och 30 000 då snackar vi skön käftsmäll Och då kanske inte dom där 100-150 hästarna känns så välinvesterade längre i en liten kombi jag borde ha barnstolar och hundar i..
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
Körde du helt orörd M50 topp iår?
Alltså portningen
Mvh Mathias
Alltså portningen
Mvh Mathias
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com